Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
    allez, t'is goed.. hier is ze weer

Waarvoor dank

Vandaag de 1e langere rit met de nieuwe bike (en eigenlijk de 2e rit sinds half 2008...)

Op het moment dat ik besloten had om terug te gaan wegens toch wel wat vermoeidheid... sla ik een verkeerd pad in beland ik in the middle of nowhere... anderhalf uur later toch nog thuis geraakt. Het kaarsje was echt wel bijna opgebrand...

Achteraf voelt dat toch weer goed :-)

Nu aan de trappist wat bij te komen

Comment

• Een GPS is een mooie uitvinding als je erop uit trekt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
        Een GPS is een mooie uitvinding als je erop uit trekt.
        Dat zat ik me ook te bedenken..

Anderzijds, het gaat hier over 'mijn achtertuin'. Die wil ik toch wel graag leren kennen, en de beste manier is af en toe verdwalen. Dat duurt geen jaar en je kent elke weg :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
          Dat zat ik me ook te bedenken..

Anderzijds, het gaat hier over 'mijn achtertuin'. Die wil ik toch wel graag leren kennen, en de beste manier is af en toe verdwalen. Dat duurt geen jaar en je kent elke weg :-)
          En toch is het prettig rondbollen met zo'n Edge Ook als je denkt de streek al te kennen.
          Ik ga sowieso (nog) meer Ardennen paadjes opzoeken, nu de Edge op het stuur staat. Startplaats markeren, track opstarten en wegwezen..Geen files bij de lastige klimmetjes, geen verdwaalde wielertoeristen die het eens op dikke banden proberen, geen slechte drankjes bij de bevoorrading..Het hoeft zelfs geen Ardennen track te zijn, Pajottenland doet het ook prima momenteel..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
            En toch is het prettig rondbollen met zo'n Edge Ook als je denkt de streek al te kennen.
            Ik ga sowieso (nog) meer Ardennen paadjes opzoeken, nu de Edge op het stuur staat. Startplaats markeren, track opstarten en wegwezen..Geen files bij de lastige klimmetjes, geen verdwaalde wielertoeristen die het eens op dikke banden proberen, geen slechte drankjes bij de bevoorrading..Het hoeft zelfs geen Ardennen track te zijn, Pajottenland doet het ook prima momenteel..
            Het vreemde is dat ik vrij veel (stuk of zeven) vrienden heb die ook best fanatiek mountainbiken, maar niemand die met gps rijdt...
            En onbekend maakt wat onbemind vrees ik. Ik zou de voordelen eens in de praktijk moeten zien. Waarschijnlijk gaan mijn ogen dan open :-)

Comment

Het vreemde is dat ik vrij veel (stuk of zeven) vrienden heb die ook best fanatiek mountainbiken, maar niemand die met gps rijdt...
              En onbekend maakt wat onbemind vrees ik. Ik zou de voordelen eens in de praktijk moeten zien. Waarschijnlijk gaan mijn ogen dan open :-)
              Wel, wij rijden met een groepje waarvan er 1 persoon zo'n Edge had, maar met 2-en is een stuk makkelijker. Niet steeds dezelfde die het parcours als eerste moet rijden, minder fouten onderweg.
              Bovendien is het erg makkelijk.
              Eigenlijk moet je alleen de Edge krijgen, kaarten kan je uitwisselen of dergelijke

Eens testen is ook niet bijzonder nuttig, het duurt een paar ritten eer het echt leuk wordt...Ik zou het aanbevelen, als je regelmatig mtb rijdt in andere streken, en in de achtertuin nog wat meer wilt verkennen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                Eens testen is ook niet bijzonder nuttig, het duurt een paar ritten eer het echt leuk wordt...Ik zou het aanbevelen, als je regelmatig mtb rijdt in andere streken, en in de achtertuin nog wat meer wilt verkennen.
                Dat is het inderdaad, eens meerijden met iemand die het al van voor tot achter kent is veel effectiever.

Ik moet eens gaan zien, ik wil voor de motor eigenlijk een motornavigatie maar misschien bestaat er ook wel iets wat ik zowel voor de motor als voor de mtb kan gebruiken

Comment

Dat is het inderdaad, eens meerijden met iemand die het al van voor tot achter kent is veel effectiever.

Ik moet eens gaan zien, ik wil voor de motor eigenlijk een motornavigatie maar misschien bestaat er ook wel iets wat ik zowel voor de motor als voor de mtb kan gebruiken
                  Voor op de motor zou ik de Edge niet gebruiken, scherm is te klein.

Comment

• 29 Inch Wheels / 150mm Front Travel / This hardtail mountain bike will steel your heart.

Wat een zalig ding!
                    Erg onconventioneel ook. Stalen frame, 140/160mm veerweg voor, singlespeed, ...

Comment

• Probleem met het voorwiel is opgelost. Gewoon de rubberen hub caps eens eraf genomen en terug erop gezet (die zaten blijkbaar te vast).
                      Bolt goed nu.
                      Maar er is alweer een ander probleem.
                      Hij kraakt enorm in alle versnellingen, behalve 2x8 en 3x8. En toch zie ik de ketting nergens raken aan de voorderaileur of zo.
                      In 2x9 of 3x9 krijg ik hem zelfs niet. Kleinste verzet vooraan heb ik niet geprobeerd.
                      Cassette is nieuw en ingevet, ketting is niet dermate veel gebruikt (ik denk ongeveer 500 km) dat het zou kunnen komen door ongelijkmatige slijtage (denk ik).
                      Zou dit kunnen omdat mijn cassette t.o.v. mijn crankstel niet even ver staat als die op de andere wielset? Dan nog lijkt het me abnormaal dat die kleine speling ervoor zou zorgen dat dit gebeurt...
                      Ik heb wel wat gedraaid aan dat wieltje waar de de derailleurkabel uit de shifter vertrekt (omdat de ketting eerst in 3x9 schuurde t.p.v. de voorderailleur). Zou dat daaraan kunnen liggen? Ik ben niet aan dat van de achterderailleur geweest...

Comment

• Daarnet wat gaan ploeteren in de modder

Comment

• Jan, effe vragen, is dit die fiets waar je 2 verschillende achterwielen gebruikt?
                          2x8 wil zeggen middelste blad en op 1 na kleinste (of grootste) kransje achteraan?
                          Misschien moet je gewoon de ketting eens goed kuisen?
                          ik wissel regelmatig van wielen en heb nog nooit problemen gehad met schakelen hierdoor.

Comment

• Ja inderdaad, probleem met de baanset.
                            Het op één na kleinste tandwiel achteraan dus, op het kleinste raakt hij niet.
                            Ik ga de ketting eens afnemen denk ik en volledig proper maken, dat zou het wel kunnen zijn.

Comment

• Je moet anders eens naar mijn ketting komen luisteren, die knarst, piept en fluit als een vogel. Het is nu gewoon onmogelijk om je fiets proper te houden tenzij je hem na elke rit wast. En dat hoeft ook niet denk ik . Ik spuit de fiets in dit seizoen slechts af, als het echt te gortig wordt.

PS: dit is de fiets waarmee ik op de weg fiets. Voor alle duidelijkheid

Comment

• Toertochtje 2 weken geleden, 't was glibebren in de sneeuw

Comment

• Breed stuur precies, eigenlijk mis ik dat wel een beetje t.o.v. mijn vorige.

Comment

• Awel ja, 't is een redelijk breed stuur wel.

Ergens is dat makkelijk om stuurfoutjes te corrigeren enz maar bij smalle passages is eht wel altijd goed mikken.

'k ben al lang van zin om er een smaller op te zetten maar 'k heb mezelf er nog niet van overtuigd.

Iemand pro's en contra's van breed vs smaller?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                                      Awel ja, 't is een redelijk breed stuur wel.

Ergens is dat makkelijk om stuurfoutjes te corrigeren enz maar bij smalle passages is eht wel altijd goed mikken.

'k ben al lang van zin om er een smaller op te zetten maar 'k heb mezelf er nog niet van overtuigd.

Iemand pro's en contra's van breed vs smaller?
                                      Zoals je zelf al zegt, smalle passages zijn wat moeilijker te nemen, logische hé.

Ik vind een iets te breed stuur alleszins beter dan een iets te smal stuur. Net om die stuurprecisie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                        Zoals je zelf al zegt, smalle passages zijn wat moeilijker te nemen, logische hé.

Ik vind een iets te breed stuur alleszins beter dan een iets te smal stuur. Net om die stuurprecisie.
                                        Ik heb wel gezien dat ik makkelijk op dit stuur alles 1 of 2 cm naar binnen kan scuiven.

Misschien dat ik gewoon alles een cm opschuif en er gewoon een cm afzaag aan beide kanten.

Bestaat daar zowat een richtlijn in van hoe breed handig en nog redelijk precies is?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten

Bestaat daar zowat een richtlijn in van hoe breed handig en nog redelijk precies is?
                                          Bestaan niet echt theorieën over bij mijn weten. Heeft meer met persoonlijke voorkeur te maken denk ik.

Comment

Working...
                                          X