Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
    Mijn gedacht. Een natte broek en een nat bakkes vol vuil.. nee merci.

ik heb hier nog ergens een foto gevonden.. ene met spatborden, 2 zonder
    Moet ik verder geen tekening bijmaken zekers ?
    Een nat en vuil gezicht krijg je sowieso als je in een groepje rijdt, ook met spatborden.
    Als je met dit weer gaat fietsen, is nat en vuil wat je krijgt, hoe dan ook.
    Last edited by ; 02/03/2010, 01:43.

Comment

Mijn gedacht. Een natte broek en een nat bakkes vol vuil.. nee merci.

ik heb hier nog ergens een foto gevonden.. ene met spatborden, 2 zonder
      Moet ik verder geen tekening bijmaken zekers ?
      Vooraan irriteert het mij zo niet op de weg. Het meeste wordt ook opgevangen door de onderste buis van het frame. Maar achteraan... drie uur in het nat rijden, is drie uur aan een stuk constant een waterstraal tegen m'n reet.
      Niet dat het een drama is, maar als het op een heel gemakkelijke manier vermeden kan worden door een simpel spatbordje te monteren, dan zou ik niet weten waarom je dat niet doet.

Ik heb zo'n Zefal flamingo spatlap (zoals op de foto), is op 10 seconden gemonteerd, en niks opspattend vocht tegen m'n achterste. Ook om in groep te rijden heeft het z'n nut, het water spat helemaal zo hoog niet op als zonder spatlap, voor achterliggers dus iets interessanter om in 't wiel te komen hangen. Enfin, alleen maar voordelen dus... .
      Maar ja... die 'looks' hé.

Comment

• ik heb net hetzelfde achteraan, en vooraan iets van topeak .

Comment

Eentje van SKS heb ik, denk ik..
          Zo'n ding vooraan op de mtb gebruik ik nog wel eens als het deftig vettig is, maar achteraan echt niet.
          Op de baan haalt zo'n ding achteraan nog steeds niks uit voor de andere leden van de groep, het water wordt nog steeds 90° omhoog gesproeid. Je eigen achterste ga je daar droog mee houden, maar da's ook alles. Je fiets is er niet minder vuil van.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
            Je eigen achterste ga je daar droog mee houden, maar da's ook alles. Je fiets is er niet minder vuil van.
            3 Keer raden wat voor mij van belang is...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
              3 Keer raden wat voor mij van belang is...
              Egoïst!

Comment

• http://www.mountainbike.nl/ned/trave...nd/p_pic04.htm

Eerst proberen iets aan de fysiek te doen, anders kan ik het daar na 30min al schudden

Comment

• Dat dacht ik ook, maar het valt echt beter mee dan je verwacht.
                  Klein verzet en gaan!

Comment

• Handig dat de mtb de weg kent

+ YouTube Video
                    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door the Saint Bekijk Berichten
                      Handig dat de mtb de weg kent

+ YouTube Video
                      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

_

Comment

• Zo zot dat dat ding niet eerder valt. Zelfs die bult brengt die fiets niet van zijn spoor.
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik was dat geprul met die baanset meer dan beu.
                          Uit miserie terug de 'real deal' erop gelegd en wat nieuwe (modderige) paadjes gaan zoeken. Wat meer noppen waren welkom geweest, maar toch leuk.

Om er toch nog even op terug te komen, ik denk dat het tóch ligt aan ongelijkmatige slijtage. Dus zal ik ook iedere keer de ketting moeten vervangen als ik van wielen wissel (wat dan misschien weer problemen geeft vooraan), én de remmen afregelen. Al die soep, dan kan ik even goed gewoon de banden van de velg halen. Eventueel zelfs de twee wielsets in de verkoop, en iets nieuws erop.

Comment

• K'heb bandenadvies nodig....

Momenteel liggen er 'Schwalbe Smart Sam' met 2,2 bar ongeveer op. Ben zelf een pluimgewicht dus dat is meer dan hard genoeg. De voorbije 2 jaar heb ik tamelijk wat km gedaan voornamelijk asfalt om aan de conditie te werken, dus mogelijks is er al wat profiel vanaf.

Mijn probleem is dat ik het gevoel heb dat ik offroad echt weinig grip heb. Nu weet ik echter niet of dit normaal is (modder is nu eenmaal glibberig) of dat ik gewoon écht het slechte profiel heb en dus idd weinig grip heb. Kunnen de banden de oorzaak zijn, of ben ik gewoon te onzeker ?

Comment

• In het weekend was het bij mij ook glijden geblazen hoor.
                              In modder heb je noppen nodig, en op 2 jaar zullen die al wat afgesleten zijn.
                              Het is vind ik wel zo dat het gemakkelijker is om door te rijden en je momentum te houden dan traag te rijden en herhaaldelijk stil te vallen. Modder glijdt 'progressief', heb ik de indruk, het is niet zo dat je niet meer kan corrigeren als je je voorwiel voelt wegschuiven. Op gravel is dat wel wat anders...
                              Maar het zou best kunnen dat ze hun beste tijd gehad hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
                                K'heb bandenadvies nodig....

Momenteel liggen er 'Schwalbe Smart Sam' met 2,2 bar ongeveer op. Ben zelf een pluimgewicht dus dat is meer dan hard genoeg.
                                Da's zeker hard genoeg, ik rij dikwijls met nog minder druk, en ik flirt dikwijls met de 80 kilo grens (lees: mijn lichaamsgewicht is seizoensgebonden).

Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
                                De voorbije 2 jaar heb ik tamelijk wat km gedaan voornamelijk asfalt om aan de conditie te werken, dus mogelijks is er al wat profiel vanaf.

Mijn probleem is dat ik het gevoel heb dat ik offroad echt weinig grip heb. Nu weet ik echter niet of dit normaal is (modder is nu eenmaal glibberig) of dat ik gewoon écht het slechte profiel heb en dus idd weinig grip heb. Kunnen de banden de oorzaak zijn, of ben ik gewoon te onzeker ?
                                Kunnen wij moeilijk langs het internet over oordelen hé.

Comment

In het weekend was het bij mij ook glijden geblazen hoor.
                                  In modder heb je noppen nodig, en op 2 jaar zullen die al wat afgesleten zijn.
                                  Hangt er van af hoeveel km's je bolt per jaar hé.

Comment

• Redelijk veel, staat er.
                                    Ik wil momenteel dit: http://cgi.ebay.de/LRS-Laufradsatz-D...item4a9f2fca7e

Niet echt een vooruitgang qua gewicht, maar ze zouden er wel goed onder staan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
                                      K'heb bandenadvies nodig....

Momenteel liggen er 'Schwalbe Smart Sam' met 2,2 bar ongeveer op. Ben zelf een pluimgewicht dus dat is meer dan hard genoeg. De voorbije 2 jaar heb ik tamelijk wat km gedaan voornamelijk asfalt om aan de conditie te werken, dus mogelijks is er al wat profiel vanaf.

Als je bij Schwalbe wil blijven, Nobby Nic voor nu, Racing Ralph tegen dat de modder wat opgedroogd is.
                                      Met de beste banden (wat heel subjectief is) ga je af en toe ook nog wat schuiven, maar sowieso minder dan met een Smart Sam van 2 jaar oud en asfalt te bollen.
                                      Bij Continental de Mountain King reeks, al geef ik grif toe dat die sneller slijten dan de Nobby Nics..
                                      Geax Barro Marathon\Mountain vind ik nog steeds de beste winterband, en is zeker niet duur. Bovendien erg stevig en slijtvast.
                                      Daar rijd ik nu ook de laatste weken mee. Heel goede grip op alle terrein, en toch goed bollen.

Comment

Redelijk veel, staat er.
                                        En, wat is veel?

Ik rij jaarlijks gemiddeld een dikke 10.000 km's met de fiets, vorig jaar ongeveer een 12.000. Voor mij is dat veel, voor u is dat misschien héél veel, voor ne prof is dat belachelijk weinig. Het is maar hoe je 't bekijkt hé.

Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                                        Ik wil momenteel dit: http://cgi.ebay.de/LRS-Laufradsatz-D...item4a9f2fca7e

Niet echt een vooruitgang qua gewicht, maar ze zouden er wel goed onder staan.
                                        Mooi DT Swiss setje! Witte naafjes en flashy stickertjes, I like it!!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                          Als je bij Schwalbe wil blijven, Nobby Nic voor nu, Racing Ralph tegen dat de modder wat opgedroogd is.
                                          Met de beste banden (wat heel subjectief is) ga je af en toe ook nog wat schuiven, maar sowieso minder dan met een Smart Sam van 2 jaar oud en asfalt te bollen.
                                          Bij Continental de Mountain King reeks, al geef ik grif toe dat die sneller slijten dan de Nobby Nics..
                                          Geax Barro Marathon\Mountain vind ik nog steeds de beste winterband, en is zeker niet duur. Bovendien erg stevig en slijtvast.
                                          Daar rijd ik nu ook de laatste weken mee. Heel goede grip op alle terrein, en toch goed bollen.
                                          Mountain King ben ik inderdaad ook redelijk van onder de indruk gekomen. Verder ben ik ook een Nobby Nic fanaat en een Nokian NBX Lite voor als het hard en droog ligt.
                                          Dit weekend was het wel heel speciaal glibberig. In de schaduw bevroren, in de zon het toplaagje verandert in bruine zeep. Redelijk kicken tijdens een afdaling langs de bosrand

Comment

Working...
                                          X