Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
    Interesting, ik ben nu voor het uiterste gegaan.. Speed King Supersonic 2.3 van zo'n 440 gram... maar lekrijden is zogezegd gegarandeerd. (nog niet gemerkt.. ) als dat inderdaad zo is dan toch maar eens die NBX'en overwegen.

Wat een enorm verschil trouwens tussen de 2.0 en 2.2 banden. Mooi zichtbaar gemaakt
    Thanks, het heeft wel effe geduurd om de fietsen te maneuvreren tot ze goed stonden.
    Het uiterste heb je nog niet, dat zijn de Maxxis Flyweights van 330g
    Zou die eigenlijk eens willen monteren gewoon voor de kick. Maar ze zijn niet goedkoop.

De ergste banden waar ik tot nu mee reed kwa lekrijden waren de eerste reeks Fast Freds.
    Wij noemden ze Fast Flats

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
      De ergste banden waar ik tot nu mee reed kwa lekrijden waren de eerste reeks Fast Freds.
      Wij noemden ze Fast Flats
      check, zelfs de tubeless versie..weliswaar toen nog zonder Notubes..

Comment

• Idd Schwalbe en lekrijden.......tja de basis van een goede band is een goed gewoven karkas.
        Mannen in de Crocodile met Schwalbe tubeless idd ook heel veel troubles.

Schwalbe heeft imo een zeer goede marketing, ik monteer ze zelf ook, en je merkt dat dat geapprecieerd wordt. Maar ik ben er absoluut geen fan van en dat is zacht uitgedrukt .

Persoonlijk rijd ik het liefst met een Hutchinson Python rond de 2 bar, geraak overal op, voldoende grip en uiterst weinig lek rijden.
        Is een band die ook relatief veel in wedstrijden wordt gebruikt. Alleen zijn de banden niet mee qua marketing, en vooral oem montage. Want het is dat wat de vraag creëert.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door the Saint Bekijk Berichten
          ik rij momenteel met 8 bar in mijn banden

Mijn mtb wordt tijdens de week dan enkel en alleen gebruikt voor woon-werk. Of met andere woorden, het enige wat ik tegenkom met zulke hoge druk zijn verharde wegen.

Voor de toertocht tijdens het WE wordt dit 2.2 a 2.5 bar (ik weeg ong 73kg) en nadien komt er terug een hogere druk op
          .
          Met 8 bar op mtb banden, zal er allicht binnenkort een luide knal volgen. Velg of band, hangt ervan af wat het eerst begeeft..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
            Idd Schwalbe en lekrijden.......tja de basis van een goede band is een goed gewoven karkas.
            Mannen in de Crocodile met Schwalbe tubeless idd ook heel veel troubles.

Schwalbe heeft imo een zeer goede marketing, ik monteer ze zelf ook, en je merkt dat dat geapprecieerd wordt. Maar ik ben er absoluut geen fan van en dat is zacht uitgedrukt .

Persoonlijk rijd ik het liefst met een Hutchinson Python rond de 2 bar, geraak overal op, voldoende grip en uiterst weinig lek rijden.
            Is een band die ook relatief veel in wedstrijden wordt gebruikt. Alleen zijn de banden niet mee qua marketing, en vooral oem montage. Want het is dat wat de vraag creëert.
            Ik heb zowat iedere band van Schwalbe al wel eens gescheurd, daar heeft Notubes ook geen verhaal tegen.
            Racing Ralph op kop, zijn die dingen veel te fragiel op de flanken en op het loopvlak. Double Defense versie zou wat sterker zijn, maar daar heb ik al lang geen zin meer in. Als je ziet hoe sterk die Geax banden zijn, voor 15 euro per stuk, grip van jewelste en lage slijtage...Alleen niet evident om ze te vinden. Direct dicht met Notubes. Kortom, mijn voorlopige favoriet

Comment

• het uiterste is de Maxxis330 niet maar de maxxis 285. Zelf rijd ik nu met de maxxis 310 (bevroren ondergrond en veel op het asfalt)

Zelf ook geen schwalbe fan. Vind hun flanken te zwak. Als je op lagere druk rijd 'plooien' deze flanken snel. Ook komt de 'draad' redelijk snel tevoorschijn in de zijkant an rijd je snel lek. Hiertegenover staat wel dat ze licht zijn. Ik heb voor dit sesoen de rocket ron 2.0 band gekregen om te testen. Volgens mij handpicked met ongeveer 365-375 gram per band.

Liefst rijd ik met vredestein black panters. De oude versie heeft een enorm lage rolweerstand maar heeft wat te weinig grip op de rand van de band. De XTRAC is iets beter hierin maar die zijn rolweerstand is dan weer iets hoger.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                Met 8 bar op mtb banden, zal er allicht binnenkort een luide knal volgen. Velg of band, hangt ervan af wat het eerst begeeft..
                Je mag dat dus ook niet bij slicks doen? Wat is de grens voor de doorsnee velg?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                  Wat de grens is, weet ik niet, maar hoger dan 4 a 5 bar gaan, haalt sowieso niets uit voor die brede slicks.
                  Er staat op die mtb slicks allicht ook een maximumdruk op de flank gedrukt..

Comment

die grens is afhankelijk van de breedte van de band en van de velg.
                    bv mavic 717
                    met 1.0 band -> 7,7 bar max
                    met 2.3 band -> 3,3 bar max
                    of FRM333
                    met 1.8 band -> 3,5 bar max
                    met 2.3 band -> 2,9 bar max

Comment

Zoals Kami komt te zeggen: kijk op de flank.
                      Veel hangt trouwens af van het volume van een band. Hoe kleiner het volume, hoe hoger de druk die erop mag.
                      Zo al een dunne raceband voor een racefiets op 8 bar moeten staan om goed hard te staan. Bij een dikkere MTB-band, is dat 4 bar. Voor een autoband is dat zelfs maar iets meer dan 2 bar.
                      OK, de wand van de band speelt natuurlijk ook mee.
                      Kortom: 8 bar op een MTB-band kàn, doch het zal dan wel een dunne MTB-band moeten zijn. Eentje van 25 mm of zo (dus een tikkeltje dikker dan een koersband). Nu dacht ik niet dat diegene die dat postte, effectief andere banden monteert voor woon/werk-verkeer. Het blijkt alleszins niet uit zijn post. Dus in het geval van MTB-banden van ongeveer 2" (ofte ongeveer 51 mm breed) is dat echt wel véél te veel. De maximaal toegelaten luchtdruk voor zo'n band ligt doorgaans niet veel hoger dan 4 bar.
                      Het is in feite als pakweg 15 bar in een gewone raceband pompen. Ik zou er persoonlijk niet mee durven rondbollen.
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                        die grens is afhankelijk van de breedte van de band en van de velg.
                        bv mavic 717
                        met 1.0 band -> 7,7 bar max
                        met 2.3 band -> 3,3 bar max
                        of FRM333
                        met 1.8 band -> 3,5 bar max
                        met 2.3 band -> 2,9 bar max
                        Voilà. Mooie illustratie van wat ik net zei.
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Eens in de Westhoek gaan MTbiken om beetje techniek te oefenen. Conditioneel geen zware routes daar, en het lag er bijna overal ook mooi stoffig bij. Toch nog maar eens tegen de vlakte gegaan (bijna al stilstaande door combinatie evenwicht/klikpedaal) maar gelukkig geen 'kosten' gemaakt.

Nieuw probleem met de lente + zomer: vliegjes, muggen, kevers etc etc. Ik moet niet meer eten als ik thuiskom...

Anyway, was wel leuk

Aja, bandendruk naar 1.9 a 2 laten dalen, maar zal 1.8 worden. (nogthans staat op de band minimum 2, maar so be it)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten

Nieuw probleem met de lente + zomer: vliegjes, muggen, kevers etc etc. Ik moet niet meer eten als ik thuiskom...
                            Da's nu iets waar 'k eigenlijk zelden tot nooit last van heb. Het enige nadeel aan die beestjes is dat je ze in je ogen krijgt, maar daar bestaan brillekes voor hé.

Comment

• binnenkort komen de stekebeesten weer buiten Nu kan ik mogelijks nog met korte broek rijden, dan jammer genoeg liever niet meer.

Comment

binnenkort komen de stekebeesten weer buiten Nu kan ik mogelijks nog met korte broek rijden, dan jammer genoeg liever niet meer.
                                Allergisch aan wespen of dazen?
                                Ik vrees dat ik daar ook wel een allergie voor heb (remembering last summer ...), maar dat gaat mij er toch niet van weerhouden om met blote armen of benen te rijden. Trouwens, die beesten steken toch los door je kleren.
                                120d Hatch Edition Sport

Comment

binnenkort komen de stekebeesten weer buiten Nu kan ik mogelijks nog met korte broek rijden, dan jammer genoeg liever niet meer.
                                  Je hebt toch van die insecten werende produkten ? Ik heb vorig jaar echt weinig last gehad van die stekebeesten door die spullen van totalcare, kan je vinden in de ASadventure, in verschillende oplossingen. En het werkt. Een hele dag op en af de Ventoux en geen beest gezien. In augustus nog in Mexico gezeten, veel beesten gezien rond andere mensen hun lijf

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                    Da's nu iets waar 'k eigenlijk zelden tot nooit last van heb. Het enige nadeel aan die beestjes is dat je ze in je ogen krijgt, maar daar bestaan brillekes voor hé.
                                    Dat kan dus niét é Is toch niet mogelijk dat ik de enige ben die door insectenzwermen moet rijden

Toch ook eens gaan zien voor anti-beestjes producten voor alle zekerheid.

Comment

Dat kan dus niét é Is toch niet mogelijk dat ik de enige ben die door insectenzwermen moet rijden
                                      Tuurlijk niet.

Comment

Toch ook eens gaan zien voor anti-beestjes producten voor alle zekerheid.
                                        Kijk, ik heb vorig jaar ongeveer een 12.000 km met mijn fiets gereden. Zo wat op alle terrein en in verschillende regio's (Alpen, Ardennen, aan het 'zeetje', Kempische bossen,...) en bij alle temperaturen. Ik heb zelden tot nooit een 'vlieg in mijn bakkes', sorry, ik kan er ook niet aan doen dat 't zo is hé.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                          Kijk, ik heb vorig jaar ongeveer een 12.000 km met mijn fiets gereden. Zo wat op alle terrein en in verschillende regio's (Alpen, Ardennen, aan het 'zeetje', Kempische bossen,...) en bij alle temperaturen. Ik heb zelden tot nooit een 'vlieg in mijn bakkes', sorry, ik kan er ook niet aan doen dat 't zo is hé.
                                          Mss heb je dan toch zo geen grote mond dan we wel denken (j/k) Nja, tzal aan mij liggen dan wss.
                                          Nu, na en tijdens het fietsen heb ik vooral last van zuur in de bovenbenen terwijl de kuiten geen probleem vormen. Heeft dit te maken met de stand van de klikpedalen? Misschien moet ik de plaatjes een beetje meer naar de top van de schoen schuiven ?

Comment

Working...
                                          X