Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers-topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenJakkel, Puur theoretisch heb je natuurlijk gelijk. Maar zelf met een fiets rijden is nog altijd beter dan er over lezen in de boekskes hoor.
Granville is momenteel terecht een hip merk in België en dat heeft zo zijn invloeden. Geef een Granville fiets aan een Granville freak, die gaat die fiets na een test negen op de tien als super bestempelen. Geef 'm daarna datzelfde frame maar met een ander sticktertje erop, liefst van een merk dat 'm echt niet boeit. Héél veel kans dat 'ie achteraf gaat vertellen dat die fiets voor geen meter bolt... ook al gaat het om hetzelfde frame. Snap je wat ik bedoel met vooroordelen.
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenJe voelt al snel of een fiets je ligt of niet (enfin ik toch, ik neem aan dat anderen dat gevoel ook hebben, maar misschien is dat niet zo ? ) . Hoe meer modellen je kan vergelijken hoe beter.
Ik heb het geluk gehad dat ik uitgebreid kon testen met verschillende modellen toen ik een tita fully zocht. En achteraf gezien ben ik wel blij dat ik dat gedaan heb.
Comment
-
Jokke, ik zou ook wel eens willen weten over welke fouten bij Cannondale je het hebt.
Van serieuze fouten bij hun frames weet ik nl. helemaal niets.
Toen ik mijn Taurine kocht (model 2009) weet ik wel dat dat frame een paar aanpassingen heeft ondergaan tegenover het model van de twee jaren daarvoor: aan de bevestiging aan de schijfrem. Maar om nu te zeggen dat er voorheen zware problemen mee waren?
OK, vroeger monteerden ze wel eens componenten met hun eigen naam (of daarvoor CODA) die niet altijd even goed waren. Ik denk nu aan hun Expert-schijfremmen. Daar zou je een punt hebben, maar we hadden het over de frames.
Blijkbaar weet jij dingen die weinig andere mensen weten. En dus is de kans groot dat het om details gaat. Of mss om een enkele poductie die wat minder was.
Je schrijft ook dat Granville zeer veel aandacht besteed aan de geometrie, maar ik geloof niet dat dat zoveel verschil maakt.
Ten eerste omdat iedereen anders is, dus er bestaat gewoon niets als de perfecte geometrie voor iedereen. Dat is pure marketingpraat die imo nergens op slaat.
Ten tweede: er is geen fietsdiscipline waar de geometrie zo sterk afhangt van de persoonlijke voorkeur van de gebruiker als in de MTB-wereld. De ene wil een korte wendbare fiets, de ander een lange stabiele fiets (zelfs met een even lange zitpositie als de persoon die een korte wendbare fiets wil), nog een ander wil vooral comfortabel zitten om te toeren. En dan zijn er nog voorkeuren i.v.m. de hoogte en de breedte van het stuur, de positie van het zadel enz.
Comment
-
Niemand op zoek naar een wielset?
Comment
-
ik heb overlaatst met een alu Ganville gereden redelijk mooi afgemonteerd.
Zeker geen slechte fiets maar om te zeggen dat ik er kilometers sneller mee ben dan met mijn eigen fietsen,... daar vrees ik toch voor.
Afwerking en details waren ook niet zo mooi als bij mijn kader. Vooral aan de achterpat zat wat meer lasnaad.
Een mooie fiets van eigen bodem maar ik zou er niet direct voor kiezen.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk BerichtenDat was ook mijn bedoeling, maar de kans is klein dat je ze zonder afstelwerk gaat kunnen wisselen.
Ik heb nu gewoon slicks op mijn originele velgen gelegd.
Het was net mijn bedoeling om niet steeds de banden te moeten wisselen maar om ff de wielen snel te veranderen. 'Snel' blijkt dus anders te zijn.
Edit: Welke slicks heb je? En welke breedte?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichtenik heb overlaatst met een alu Ganville gereden redelijk mooi afgemonteerd.
Zeker geen slechte fiets maar om te zeggen dat ik er kilometers sneller mee ben dan met mijn eigen fietsen,... daar vrees ik toch voor.
Afwerking en details waren ook niet zo mooi als bij mijn kader. Vooral aan de achterpat zat wat meer lasnaad.
Een mooie fiets van eigen bodem maar ik zou er niet direct voor kiezen.
Comment
-
tuurlijk, omdat je je huidige fiets gewend bent en 100%kent/vertrouwd.
Zo ben ik ook nog altijd aan het twijfelen of mijn fully wel iets is voor mij.
Maar het geeft toch al een kleine indicatie. Ik vond het frame een beetje nerveus, vooral in stijle hellingen. Waarschijnlijk ook wel omdat ik mijn frame gewend ben en dat is een echte 'berggeit' heb ik ondertussen al ondervonden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk BerichtenAls je een fully gaat kopen in die prijsklasse, heb je brol, geloof me. Geef ietske meer uit boven 2.000 euro.
Vergeet niet dat je bij een hardtail van 1500 euro een superfiets hebt, 100% betrouwbaar en zeer degelijk. (full XT, Reba vork, deftige wielen).
Voor een fully adviseer ik je een Scott Spark, geen Granville.
Voor een hardtail: Granvile (Synergy).Dedication, Determination, Perfection - Senna
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenJokke, ik zou ook wel eens willen weten over welke fouten bij Cannondale je het hebt.
Van serieuze fouten bij hun frames weet ik nl. helemaal niets.
Toen ik mijn Taurine kocht (model 2009) weet ik wel dat dat frame een paar aanpassingen heeft ondergaan tegenover het model van de twee jaren daarvoor: aan de bevestiging aan de schijfrem. Maar om nu te zeggen dat er voorheen zware problemen mee waren?
Laat die kabelnok maar loskomen zou ik zeggen
Van de bevestiging aan de schijfrem had ik nog niks gehoord, maar ik ga ervan uit dat daar dezelfde garantieregeling geldt ?
En ni willen loskomen he
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenOp mountainbike.be stond er laatst enen met een kabelnok die losgekomen was, heeft een Flash in garantie gekregen.
Laat die kabelnok maar loskomen zou ik zeggen
Van de bevestiging aan de schijfrem had ik nog niks gehoord, maar ik ga ervan uit dat daar dezelfde garantieregeling geldt ?
En ni willen loskomen he
Mijn dealer vertelde mij dat vanaf modeljaar 2009 de linkerachterpat doorloopt tot net boven de schijfrembevestiging, waar dat bij de vroegere Taurine lager is, waardoor de schijfrembevestiging eigenlijk het carbon gedeelte van het frame raakt. Blijkbaar zou dat wel eens tot problemen hebben geleid.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
Mijn dealer vertelde mij dat vanaf modeljaar 2009 de linkerachterpat doorloopt tot net boven de schijfrembevestiging, waar dat bij de vroegere Taurine lager is, waardoor de schijfrembevestiging eigenlijk het carbon gedeelte van het frame raakt. Blijkbaar zou dat wel eens tot problemen hebben geleid.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichtenooit
Zuid-Afrika staat nog op mijn verlanglijstje...weet niet waar bovenstaande is..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenZiet er idd plezant uit..
Zuid-Afrika staat nog op mijn verlanglijstje...weet niet waar bovenstaande is..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichtenooit
Da's wat anders dan die onozelaars hier die in de winter hun materiaal naar de kloten rijden in de modder.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenIk gebruik de achterrem dus niet intensief genoeg
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDat moet zalig MTB'en zijn.
Da's wat anders dan die onozelaars hier die in de winter hun materiaal naar de kloten rijden in de modder.
Comment
Comment