Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
    Ik ben alleszins heel tevreden van de mijne, maar ik kan niet echt vergelijken.
    1700 euro is wel geen geld voor een carbon frame met dergelijke afmontage...
    De grote vraag is dan wel van welke kwaliteit dat carbon frame is.... Liever een goed alu freempje dan voor me.

    Comment


    • Is deze al beschikbaar, eigenlijk? Edit : "Vooralsnog is SIMON nog een studieproject, voortgekomen uit de vraag hoe de mountainbike er over 5 of zelfs over 10 jaar uit kan zien. Hoewel de behaalde resultaten van dit 5 jarig durende project volgens Cannondale overtuigend zijn, is nog niet bekend wanneer dit systeem beschikbaar is voor de consument. " Nope, dus.











      Lijkt me cool.

      Comment


      • Oh, ne velo met Idrive


        Vet!
        Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
        Bestelt
        1995 Mazda MX-5 1.8

        Comment


        • Ik vind elektronica niet thuis horen op een mountainbike, just my 2 cents.
          Zoiets moet in de eerste plaats robuust zijn.

          Comment


          • Njah, ik vrees dat het er wel aan zit te komen. Een fiets was 20 jaar geleden ook 4 scharnierkes en dat was 't. Ondertussen hebben we geavanceerde multilink full suspension veer- en dempingssystemen en weet ik wat allemaal. Een kleine stap is 't dan om zo'n suspension elektronisch te gaan optimaliseren.

            Anderzijds, de ELO was al geen succes, dus voor hetzelfde geld flopt dit opnieuw, hé. Maar ik vind 't alvast top dat er nog hard aan R&D wordt gedaan, als dat niet gebeurt dan reden we nog met paard en kar.

            Comment


            • Ik denk ook wel dat er meer electronica op fietsen zal komen.
              Voor Cannondale met de Lefty kwam, was er al een gelijkaardige vork van een ander merk. Cannondale heeft verder geborduurd op dat idee. En met succes. Bij electronica ligt het nog enigszins anders (ingewikkelder), maar uiteindelijk zal het er wel komen, net zoals hoe het met voorvorken met één vorkpoot gelopen is.
              Als het op wagens als kan, waarom dan niet op fietsen?
              Of de electronica de volledige markt van veersystemen zal innemen na X aantal jaar, is natuurlijk nog wat anders.
              120d Hatch Edition Sport

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                ja, bergaf .. vergeet het maar om daar op te rijden. D'er zitten zeer steile stukken tussen. Wel een prachtige streek, ook verder in het binnenland waan je je soms precies in de Ardennen.
                Toen ik er enkele maanden geleden was leek het me doenbaar voor iemand van serieus kaliber. Zeker een Roel P. moet dat wel kunnen, vandaar dat het voor een amateur als mezelf een mooie uitdaging leek...

                Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                kalksteen, vrij grof maar ook soms glad door stof en gruis .
                Idd, begin is aangestampt gras, nadien vaste aarde en meer bovenaan wat gruis, vooral dat laatste is wel tricky voor de achterband.

                Thx, seffes eens bekijken.


                Qua fysiek is het probleem minder groot (denk ik) dan qua techniek. OK, er zitten stukken van +20% bij maar dit als enig doel en met met een MTB versnelling zou dat wel doenbaar moeten zijn. Techniek daarintegen is wel iets anders. Om op die steile stukken ook nog een slalom uit de benen te schudden etc.
                Onlangs eens met 1,5 voor en achteraan (minstens 2 staat er op de band maar bon) een droge koppenberg proberen op te rijden. Echt fietsen kon je het niet meer noemen maar ben wel boven geraakt. Eerste probleem is achterwiel, op de trappers is helemaal geen optie, zittend was het wel doenbaar qua slippen. Maar idd vooral het ophoog komen van het voorwiel vond ik nogal bizar, heb dat nog niet veel tegengekomen. Dus qua techniek heb ik nog héél veel werk vrees ik. Zeker als je dat offroad moet doen, das wel een huzarenstukje...En als je dan nog uit die klikpedalen moet die ik nog niet helemaal gewoon ben als er iets fout gaat.

                De komende maanden enkele keren gaan testen op de koppenberg qua houding etc. Deze zomer ga ik het toch proberen Lukt het niet dan rij ik omhoog langs de asfalt en kom ik naar beneden via het pad, ook dikke fun...

                Comment


                • Heb zopas een ruilvoorstel gehad voor mijn Fox tegen een witte SID Team, spijtig dat het zo ver van hier is.
                  Anders had ik misschien wel toegezegd...

                  Comment


                  • ff een ski-dinges omhoog rijden, wtf....

                    Last edited by ; 14/04/2010, 21:28.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
                      De komende maanden enkele keren gaan testen op de koppenberg qua houding etc. Deze zomer ga ik het toch proberen Lukt het niet dan rij ik omhoog langs de asfalt en kom ik naar beneden via het pad, ook dikke fun...
                      Natuurlijk moet je het proberen. Ik heb in LaRoche ook al hellingen van 27% opgereden. het komt er hier vooral op aan de juiste positie op de fiets te vinden, traktie te houden en kracht in de benen te hebben.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
                        ff een ski-dinges omhoog rijden, wtf....

                        omhoog is dit wel niet echt.
                        probeer de skipiste in Ovifat eens, da's ook een leuke.

                        Comment


                        • PS : de koppenberg is wel een middenblad klim. Dat noem ik nog niet echt steil. tenzij je de offroad versie bedoelt.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                            PS : de koppenberg is wel een middenblad klim. Dat noem ik nog niet echt steil. tenzij je de offroad versie bedoelt.


                            Ouch, en ik vond het met die kasseien al behoorlijk geschift.
                            Zijn er in West-V, Oost-V (of niet te ver daarvan) aangeduide tochten waar er dergelijke +20% stukjes inzitten? dat ik wil toch eens rustig gaan testen.

                            Comment


                            • Ik zou mijn GSM ook als GPS willen gebruiken tijdens het fietsen. Zijn er gekende oplossingen voor de fiets die je GSM ook nog eens tegen de weersomstandigheden beschermt?

                              Comment


                              • Steile klimmetjes op griparm terrein zijn wel leuk, ken er een fijntje hier op de Konijnenberg, zal er met Jupke eens heen moeten als ik volgende keer nog overschot heb

                                Je moet +- gaan liggen over uw stuur, om zowel achteraan als vooraan de nodige kilogrammen te hebben. In die kleine versnellingen gaat dat wiel makkelijk omhoog, dus beter gelijkmatig trappen dan met snokken
                                Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                Bestelt
                                1995 Mazda MX-5 1.8

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                                  Steile klimmetjes op griparm terrein zijn wel leuk, ken er een fijntje hier op de Konijnenberg, zal er met Jupke eens heen moeten als ik volgende keer nog overschot heb

                                  Je moet +- gaan liggen over uw stuur, om zowel achteraan als vooraan de nodige kilogrammen te hebben. In die kleine versnellingen gaat dat wiel makkelijk omhoog, dus beter gelijkmatig trappen dan met snokken
                                  Aan de wip omhoog?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                                    Aan de wip omhoog?
                                    Daar ook

                                    Die ik meestal doe is nog iets makkelijker eigenlijk, maar ook zo steil. Bij de wip moet ik toch op de kantjes rijden, want mijn achterbanden sucken in dat los zand
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                    Bestelt
                                    1995 Mazda MX-5 1.8

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                                      Daar ook

                                      Die ik meestal doe is nog iets makkelijker eigenlijk, maar ook zo steil. Bij de wip moet ik toch op de kantjes rijden, want mijn achterbanden sucken in dat los zand
                                      waar bedoel je dan?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                                        waar bedoel je dan?
                                        Waar die fundamentjes van een oud huis nog liggen (bij dat kruispuntje waar je het paadje naar verbindingsstraat kan nemen), daar omhoog. Eerst gras, dan losse humus.
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                        Bestelt
                                        1995 Mazda MX-5 1.8

                                        Comment


                                        • Laat het volgende keer maar eens zien dan.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X