Oorspronkelijk geplaatst door JanC
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers-topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Is deze al beschikbaar, eigenlijk? Edit : "Vooralsnog is SIMON nog een studieproject, voortgekomen uit de vraag hoe de mountainbike er over 5 of zelfs over 10 jaar uit kan zien. Hoewel de behaalde resultaten van dit 5 jarig durende project volgens Cannondale overtuigend zijn, is nog niet bekend wanneer dit systeem beschikbaar is voor de consument. " Nope, dus.
Lijkt me cool.
Comment
-
Oh, ne velo met Idrive
Vet!
Comment
-
Njah, ik vrees dat het er wel aan zit te komen. Een fiets was 20 jaar geleden ook 4 scharnierkes en dat was 't. Ondertussen hebben we geavanceerde multilink full suspension veer- en dempingssystemen en weet ik wat allemaal. Een kleine stap is 't dan om zo'n suspension elektronisch te gaan optimaliseren.
Anderzijds, de ELO was al geen succes, dus voor hetzelfde geld flopt dit opnieuw, hé. Maar ik vind 't alvast top dat er nog hard aan R&D wordt gedaan, als dat niet gebeurt dan reden we nog met paard en kar.
Comment
-
Ik denk ook wel dat er meer electronica op fietsen zal komen.
Voor Cannondale met de Lefty kwam, was er al een gelijkaardige vork van een ander merk. Cannondale heeft verder geborduurd op dat idee. En met succes. Bij electronica ligt het nog enigszins anders (ingewikkelder), maar uiteindelijk zal het er wel komen, net zoals hoe het met voorvorken met één vorkpoot gelopen is.
Als het op wagens als kan, waarom dan niet op fietsen?
Of de electronica de volledige markt van veersystemen zal innemen na X aantal jaar, is natuurlijk nog wat anders.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichtenja, bergaf.. vergeet het maar om daar op te rijden. D'er zitten zeer steile stukken tussen. Wel een prachtige streek, ook verder in het binnenland waan je je soms precies in de Ardennen.
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichtenkalksteen, vrij grof maar ook soms glad door stof en gruis .
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
Qua fysiek is het probleem minder groot (denk ik) dan qua techniek. OK, er zitten stukken van +20% bij maar dit als enig doel en met met een MTB versnelling zou dat wel doenbaar moeten zijn. Techniek daarintegen is wel iets anders. Om op die steile stukken ook nog een slalom uit de benen te schudden etc.
Onlangs eens met 1,5 voor en achteraan (minstens 2 staat er op de band maar bon) een droge koppenberg proberen op te rijden. Echt fietsen kon je het niet meer noemen maar ben wel boven geraakt. Eerste probleem is achterwiel, op de trappers is helemaal geen optie, zittend was het wel doenbaar qua slippen. Maar idd vooral het ophoog komen van het voorwiel vond ik nogal bizar, heb dat nog niet veel tegengekomen. Dus qua techniek heb ik nog héél veel werk vrees ik. Zeker als je dat offroad moet doen, das wel een huzarenstukje...En als je dan nog uit die klikpedalen moet die ik nog niet helemaal gewoon ben als er iets fout gaat.
De komende maanden enkele keren gaan testen op de koppenberg qua houding etc. Deze zomer ga ik het toch proberenLukt het niet dan rij ik omhoog langs de asfalt en kom ik naar beneden via het pad, ook dikke fun...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk BerichtenDe komende maanden enkele keren gaan testen op de koppenberg qua houding etc. Deze zomer ga ik het toch proberenLukt het niet dan rij ik omhoog langs de asfalt en kom ik naar beneden via het pad, ook dikke fun...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichtenff een ski-dinges omhoog rijden, wtf....
probeer de skipiste in Ovifat eens, da's ook een leuke.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenPS : de koppenberg is wel een middenblad klim. Dat noem ik nog niet echt steil. tenzij je de offroad versie bedoelt.
Ouch, en ik vond het met die kasseien al behoorlijk geschift.
Zijn er in West-V, Oost-V (of niet te ver daarvan) aangeduide tochten waar er dergelijke +20% stukjes inzitten? dat ik wil toch eens rustig gaan testen.
Comment
-
Steile klimmetjes op griparm terrein zijn wel leuk, ken er een fijntje hier op de Konijnenberg, zal er met Jupke eens heen moeten als ik volgende keer nog overschot heb
Je moet +- gaan liggen over uw stuur, om zowel achteraan als vooraan de nodige kilogrammen te hebben. In die kleine versnellingen gaat dat wiel makkelijk omhoog, dus beter gelijkmatig trappen dan met snokken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk BerichtenSteile klimmetjes op griparm terrein zijn wel leuk, ken er een fijntje hier op de Konijnenberg, zal er met Jupke eens heen moeten als ik volgende keer nog overschot heb
Je moet +- gaan liggen over uw stuur, om zowel achteraan als vooraan de nodige kilogrammen te hebben. In die kleine versnellingen gaat dat wiel makkelijk omhoog, dus beter gelijkmatig trappen dan met snokken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk BerichtenAan de wip omhoog?
Die ik meestal doe is nog iets makkelijker eigenlijk, maar ook zo steil. Bij de wip moet ik toch op de kantjes rijden, want mijn achterbanden sucken in dat los zand
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk BerichtenDaar ook
Die ik meestal doe is nog iets makkelijker eigenlijk, maar ook zo steil. Bij de wip moet ik toch op de kantjes rijden, want mijn achterbanden sucken in dat los zand
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichtenwaar bedoel je dan?
Comment
Comment