Oorspronkelijk geplaatst door Jupke
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers-topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenIk zou mijn GSM ook als GPS willen gebruiken tijdens het fietsen. Zijn er gekende oplossingen voor de fiets die je GSM ook nog eens tegen de weersomstandigheden beschermt?
Ik gebruik een gsmhoes van Boxit, met volle tevredenheid. Perfect waterdicht en stevig. Maar dat hoesje op het stuur bevestigen ?
Comment
-
Zalig tochtje gedaan!
Die slicks eerst eraf gesmeten en dan een route gaan zoeken met de brede banden.
En zelfs met de computer ingesteld op de omtrek van die dunne banden leek dat sneller te gaan... Veel fijner ook, vind ik. Die banden dempen tenminste een beetje...
Wel eens goed op m'n smikkel gegaan. Net voor een brugje had er een konijn of zo een pijp gegraven, bedekt met gras. Niet gezien en m'n voorwiel blokkeerde gewoon erin, overkop.
Nu is er een spaak los, maar dat was een kwestie van tijd zag ik daarnet. Daar zat een andere nippel op met een te grote binnendiameter... Morgen zo snel mogelijk een nieuwe steken want 't is zalig fietsen met dat weer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk BerichtenWel eens goed op m'n smikkel gegaan
Met zulk weer na't werk nog een bloso-parcours afgelegd. Redelijk slecht bepijld dus op een bepaald moment draaide ik op een stuk terug om na te gaan of ik niet verkeerd was gereden. Het was redelijk smal en ik had mijn snelheid verkeerd ingeschat. Ikgeraakte niet uit mijn pedalen met alle gevolgen vandien...
Maar soit, heerlijk die komende zomer en "vrij in de natuur" kunnen mtb-en.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichtenyep hier ook.. mtb mannen van KBC gegidst door heverleebos en meerdaelwoud
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk BerichtenEnige leuke hints/tips/routes in Meerdaelwoud voor een "beginnende" MTB'er?Dedication, Determination, Perfection - Senna
Comment
-
Je kan de groene er ook bijnemen of groen en blauw kombineren (blauw is trouwens fysiek iets zwaarder dan de rode) , die is wat vlakker maar er zit toch ook een leuk klimmetje in achter het station van Oud-Heverlee.
voor de gevorderden kan je de routes ook eens in de tegenrichting rijden, dat is een leuke afwisseling maar misschien niet echt doenbaar voor iemand die de routes niet goed kent.
Wel met een gps natuurlijk (de routes zijn te downloaden op mtbroutes.be) waar je gewoon de route omgekeerd kan volgen.
Comment
-
Donderdag 30 km, vrijdag 50, zaterdag 70 en zondag 55.
En in Leuven ben ik fietsloos.
Wel zàlige nieuwe weggetjes gevonden, richting de taalgrens is absoluut de moeite!
Supertevreden van die fiets ook, na de eerste fatsoenlijke kilometers (heb 'm van ergens midden december, dus dit zijn de eerste ritjes geweest in goed weer)... Ik heb m'n zadel nog wat hoger gezet zodat ik nu zelfs na 3 uur in het zadel nergens last van heb.
Comment
-
Ik heb nog sturen gehad van 550 mm mét bar-ends. Doe mij nu toch maar mijn 670 mm riser.
Als het per sé snel moet gaan, neem ik de racefiets wel. Niet dat mijn MTB een traag ding is trouwens.
Comment
-
Op zich reed dat wel goed maar telkens ik op een smal padje moest rijden met bomen en draad ernaast was het toch niet aangenaam.
'k ben één keer op een toertocht in een draad blijven hangen terwijl iedereen voor mij daar redelijk vlot door reed.
Terug gegaan en gaan passen, 'k kon er echt niet tussen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenJe kan de groene er ook bijnemen of groen en blauw kombineren (blauw is trouwens fysiek iets zwaarder dan de rode) , die is wat vlakker maar er zit toch ook een leuk klimmetje in achter het station van Oud-Heverlee.
voor de gevorderden kan je de routes ook eens in de tegenrichting rijden, dat is een leuke afwisseling maar misschien niet echt doenbaar voor iemand die de routes niet goed kent.
Wel met een gps natuurlijk (de routes zijn te downloaden op mtbroutes.be) waar je gewoon de route omgekeerd kan volgen.Dedication, Determination, Perfection - Senna
Comment
-
Ik heb daar een toerke van 65km en 1000hm maar dat is geheim.
Vooral rond Nethen heb je een mooie kam waar je een paar keer op en af kunt. Bijwijlen ook leuke technische dingetjes. Wel niet te breed in het stuur of je passeert niet.
Een tip: koop een GPS, er zijn zat knappe ritten te vinden op het www
Comment
Comment