Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers-topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Vraagje :
M'n madam wil ook ne mountainbike kopen. Hoofdzakelijk verharde weg, een beetje lichte off-road.
Vermits ze toch niet veel zal fietsen houdt ze het maar bij een tweedehands.
Maar het aanbod vrouwenfietsen is beperkt in deze categorie.
Wat is nu eigenlijk het verschil, buiten het frame, tss mannen- en vrouwenfiets?
( Zij is 1m76 groot. )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk BerichtenVraagje :
M'n madam wil ook ne mountainbike kopen. Hoofdzakelijk verharde weg, een beetje lichte off-road.
Vermits ze toch niet veel zal fietsen houdt ze het maar bij een tweedehands.
Maar het aanbod vrouwenfietsen is beperkt in deze categorie.
Wat is nu eigenlijk het verschil, buiten het frame, tss mannen- en vrouwenfiets?
( Zij is 1m76 groot. )
Comment
-
Remgrepen zijn er ook speciaal voor vrouwen en kortere manivellen.
Maar het grote verschil blijft het frame dat iets korter is omdat vrouwen meestal (meestal, dus zeker niet altijd) een korter lichaam hebben dan mannen in verhouding tot hun benen.
Dus het kan best zijn dat jouw vrouw beter af is met een mannenframe.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenRemgrepen zijn er ook speciaal voor vrouwen en kortere manivellen.
Maar het grote verschil blijft het frame dat iets korter is omdat vrouwen meestal (meestal, dus zeker niet altijd) een korter lichaam hebben dan mannen in verhouding tot hun benen.
Dus het kan best zijn dat jouw vrouw beter af is met een mannenframe.
Moest het een mannenframe worden dan dus eentje met regelbaar stuur.
Met mijn mountainbike rijdt ze graag, geen probleem met de rug ofzo.
Dat geeft wat meer mogelijkheden hé.
Zadel eventueel vervangen dus.
Bedankt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichtenah bon. 'k Wist niet dat het frame ook korter was
Bedankt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichtenah bon. 'k Wist niet dat het frame ook korter was
Bedankt.
Het zadel heb ik tot nu toe nog niet laten veranderen omdat de lbs wou dat ik het originele mannenzadel eerst zou uitproberen want het zou eerder een persoonlijke voorkeur zijn om over te schakelen naar een vrouwenmodel.
Vooral zorgen dat je met de juiste framemaat start en daarna kan je bepaalde zaken zoals oa. stuurpen, zadel nog altijd aanpassen naar eigen voorkeur.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk BerichtenHet was zo zalig rijden deze morgen
Wel weinig techniciteiten.
Opvallend galante deelnemers trouwens, als ik op een technische of smalle strook aanstalten maakte om plaats te maken, werd er meerdere keren geroepen dat ik mocht blijven rijden.
Wel dringend een nieuwe achterband nodig, bijremmen = blokkeren, maar dan blokkeren in een zin die weinig controle biedt. Direct maar een nieuwe voorband ook. Suggesties iemand? 't Mag ietsje beter bollen dan de Jones XR die ik nu hebLast edited by Lotuzzz; 25/04/2010, 22:07.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk BerichtenNu is ze helemaal gerust
Thx W3N
Ik denk dat er meer vrouwen op een mannenframe rondrijden dan op een vrouwenframe.
Comment
-
Natuurlijk want de specifieke vrouwenframes bestaan nog niet zo lang. Enkel enkele grote merken hebben hier het gat in de markt ontdekt.
Ga gewoon naar een fietsenboer die zijn vak verstaat, laat je opmeten en probeer een proefrit te versieren met een fiets in de maat die jij ambieert.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk BerichtenBen een Tongerlo een toertocht gaan uitchecken om te weten wat er zoal is waar ik ga wonen. Tof
Dit is er ook...
Enfin, goed bollende banden voor op droge tot licht 'vettige' ondergrond ==> Continental Race King
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDit is er ook...
Enfin, goed bollende banden voor op droge tot licht 'vettige' ondergrond ==> Continental Race King
Leuke bandentip! Bochten-enthousiasme ga ik wel mogen temperen, nu smijt ik 'm plat, en gript ie toch nog stevig met de agressieve zijdelingse noppen, maar die Conti's zijn daar wat gematigder
Comment
Comment