Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
    Ja, dat biertje kende ik al laaaang. Zoerle-Parwijs trouwens om precies te zijn
    'Zoel' zeggen ze daar.




    Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
    Leuke bandentip! Bochten-enthousiasme ga ik wel mogen temperen, nu smijt ik 'm plat, en gript ie toch nog stevig met de agressieve zijdelingse noppen, maar die Conti's zijn daar wat gematigder
    Je zou verschieten wat die Conti's bieden op het vlak van grip hoor (niet in modderige toestanden natuurlijk). Het is een band met een vrij rond profiel in doorsnede bekeken, je hebt bijgevolg veel grip op de zijkanten.

    Comment


    • Dan zou ik je eerder een allround band aanraden waarmee je om het even welk parcours af kunt leggen..

      Even wat zelfreflectie: jij hebt vast ook geen zin om je banden te wisselen omdat je toevallig een keertje in de Ardennen wilt gaan biken



      Edit: Zeker geen slechte keuze die Jakkel je aanraadt, maar de link hierboven laat het verwante broertje uit die reeks zien, die meer allround is en bijgevolg mij beter bevalt
      Last edited by msxx; 25/04/2010, 22:37.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
        Dan zou ik je eerder een allround band aanraden waarmee je om het even welk parcours af kunt leggen..

        Even wat zelfreflectie: jij hebt vast ook geen zin om je banden te wisselen omdat je toevallig een keertje in de Ardennen wilt gaan biken



        Edit: Zeker geen slechte keuze die Jakkel je aanraadt, maar de link hierboven laat het verwante broertje uit die reeks zien, die meer allround is en bijgevolg mij beter bevalt
        Ik dacht dat Lotuzzz eerder een 'goed-weer-MTB'er' is, maar ik kan me vergissen natuurlijk.

        Comment


        • Mountain King, inderdaad van de beste banden waar ik al mee gereden heb. Ideaal voor onze Ardennen. Wel zien dat je de protection versie haalt, dan sta je toch minder snel plat.
          Achteraan kan je de Speed King laten zitten.
          In condities zoals nu gebruik ik graag een Nokian NBX Lite. Snel en toch nog wat grip als het moet.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            Ik dacht dat Lotuzzz eerder een 'goed-weer-MTB'er' is, maar ik kan me vergissen natuurlijk.
            Tamelijk juiste analyse. Voor de Ardennen moet ik nog wat 'groeien', en modderrijden enzo is toch voor in de winter, zeker in de Kempen vind je meestal toch wel 'droge' stukken moest het de spuigaten uitlopen. Ik hou wel van 'wat' modder, maar als je 95% van de tijd vloekt dat je banden zwaar lopen, en ze 5% prijst dat ze overal uit de voeten kunnen, zou ik dat ook wel eens willen omkeren

            Ik zeg ook al zoel
            Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
            Bestelt
            1995 Mazda MX-5 1.8

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

              Je zou verschieten wat die Conti's bieden op het vlak van grip hoor (niet in modderige toestanden natuurlijk). Het is een band met een vrij rond profiel in doorsnede bekeken, je hebt bijgevolg veel grip op de zijkanten.
              Leuk! Die Nokian die AdriH voorstelde is ook zoiets dat ik mogelijks zoek... Als ik mijn huidige Jones XR zo snel mogelijk vervang, kan ik ze trouwens houden als banden voor het zwaardere werk, en dan toch eens verleggen. Al ben ik daar misschien al enkele mm's te laat voor
              Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
              Bestelt
              1995 Mazda MX-5 1.8

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten


                Ik denk dat er meer vrouwen op een mannenframe rondrijden dan op een vrouwenframe.
                Die dingen zijn dan ook pure marketing. Als vrouw kan je ook gewoon een relatief klein frame nemen en zorgen dat het stuur niet al te laag staat (vrouwen hebben het stuur best niet al te laag, heb ik al gelezen, al zal dat ook wel voor een stuk van de smaak afhangen).
                120d Hatch Edition Sport

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                  Leuk! Die Nokian die AdriH voorstelde is ook zoiets dat ik mogelijks zoek... Als ik mijn huidige Jones XR zo snel mogelijk vervang, kan ik ze trouwens houden als banden voor het zwaardere werk, en dan toch eens verleggen. Al ben ik daar misschien al enkele mm's te laat voor
                  Ik weet nog dat de mijne echt behelpen waren op het laatst.
                  Ik heb die toen vervangen door Ritchey SpeedMax Beta's (2.0"). Daar was ik wel tevreden van, vooral omwille van de goede rolweerstand. Maar de grip op onverhard kon beter, hoewel ik er in Oostenrijk twee weken overeind mee ben gebleven.

                  Comment


                  • Gisteren de TT van de Goorbikers gedaan in Aarschot. Het had 60 moeten zijn, maar het pas een km'ke of 4 meer volgens mijn tellertje.

                    Anyway: zeer mooie tocht. En het weer was ook best te pruimen.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk Berichten
                      Gisteren de TT van de Goorbikers gedaan in Aarschot. Het had 60 moeten zijn, maar het pas een km'ke of 4 meer volgens mijn tellertje.

                      Anyway: zeer mooie tocht. En het weer was ook best te pruimen.
                      Schijnt inderdaad ook een mooie tocht te zijn... goed georganiseerd?

                      Ik heb gisteren de TT in Opwijk gedaan, 50 km (55 werkelijk) en heb er super van genoten. Schitterende single tracks, leuke (zeer) technische stukjes in bos en dergelijke. Bepijling had ik nog nooit eerder zo duidelijk gezien.
                      Was de eerste keer dat ik m'n eentje op verplaatsing een grote tocht deed en is me uitermate bevallen (af en toe 't 5de wiel bij een groepje van 4 anderen enzo... of een klapke doen met een andere eenzame MTBer )

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk Berichten
                        Gisteren de TT van de Goorbikers gedaan in Aarschot. Het had 60 moeten zijn, maar het pas een km'ke of 4 meer volgens mijn tellertje.

                        Anyway: zeer mooie tocht. En het weer was ook best te pruimen.
                        Wou die ook meerijden maar uiteindelijk maar van afgezien door m'n gips.

                        Ben met onze pa op het gemak in kasterlee - herentals geweest.

                        Donderdag normaal gips weg, kan ik eindelijk er eens echt terug tegenaan

                        Comment


                        • Gisteren in Malmedy op de "Happy Bike Days" van O² Bikers magazine wat fietsen gaan testen.
                          De eerste keer dat ik eigenlijk iets of wat "echt mtb-werk" deed. Heel mn leven gewoon een beetje door zandwegen en weiland gereden. Eerste testrit die ik doe direct over mn stuur gegaan en vinger gebroken. Fijne sport dat mountainbiken .
                          Wel met een fiets van 6k (Trek Fuel ex 9.9), dat verzacht de pijn .
                          Nadien nog wat andere fietsen getest : Trek TopFuel 9.8 , Scott Spark 20 , Cube AMS Pro, Cube Reaction, en Trek Elite 9.9 SSL.

                          Nog mensen hier die gaan testen zijn?

                          Comment


                          • Als ik u als leek mag bestempelen (sorry hé, maar ik klasseer mezelf daar ook onder, gezien dat weiland e.d.): voel je veel verschil tussen pakweg zo'n Reaction en die 9.9 SSL?
                            En neig je nu eerder naar een fully of een hardtail?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                              Als ik u als leek mag bestempelen (sorry hé, maar ik klasseer mezelf daar ook onder, gezien dat weiland e.d.): voel je veel verschil tussen pakweg zo'n Reaction en die 9.9 SSL?
                              En neig je nu eerder naar een fully of een hardtail?
                              Je raakt me erg diep door me als leek te bestempelen! Ik zou je er toch even op willen wijzen dat ik zelfstandig mijn banden kan oppompen en ook niet heel slecht ben in het staan kijken naar dure fietsen.

                              Eigenlijk is die Reaction de enige in het rijtje waarvan ik niet helemaal zeker ben dat het wel een reaction was , ik ken het gamma van cube niet echt goed. Maar enfin, het was een cube, een alu hardtail van +- 1500 à 2000 euro geloof ik.

                              Of je dus het verschil voelt tussen een hardtail van 2000 euro en eentje van 6000 euro.. ja ik voelde wel verschil, maar eerder omdat het gewoon 2 verschillende fietsen zijn denk ik. (wat een idiote zin )
                              De 9.9 SSL voelt wel een pak lichter aan. Vooral bij het klimmen voel je dat fel. Diegene die ik getest heb was wel een 19" en de +- 2000 € cube was een 18", de 9.9 SSL voelde voor mij duidelijk te groot aan, en hoewel er maar 1 maatje verschil op zit, maakt het verschil tussen "net goed van maat" en "te groot" het vergelijken moeilijk.
                              Je hebt op zo'n cube vooral minder het gevoel dat je met een duur en exclusief ding onderweg bent. Maar dat zit natuurlijk deels ook tussen de oren .
                              Klein minpuntje bij die cube vond ik dat hij bij de steile klim nogal snel zn voorwiel van de grond hief. Gewichtsverdeling is dus niet echt optimaal om te klimmen vind ik.

                              Ik vrees dat het niet bepaald het meest bevredigende antwoord op je vraag is, maar ik denk vooral dat je over heel wat meer mtb-ervaring en techniek moet beschikken om het verschil tussen beiden deftig te kunnen aanvoelen en te weten waarop je echt moet letten als je zo'n fietsen gaat testen.

                              Als de bikers van deze forumwereld lezen dat ik eigenlijk niet echt gigantische verschillen tussen beiden kon merken zullen ze mss steigeren .

                              Of om even in forum-jargon te blijven: Als je mn moeder eerst met een polo bluemotion laat rijden en nadien met een 130i, zal ze mss daarna opmerken dat de radio in de polo toch veel makkelijker te bedienen was.

                              Het verschil tussen fully's en hardtail liet zich dan weer wel veel duidelijker voelen dan ik verwacht had. Was de eerste keer dat ik fully reed eigenlijk. Dik! Zo'n Fuel ex 9.9 bijvoorbeeld rijdt super zoet en smooth! Ook alle nadien gereden fully's geven duidelijk een pak meer comfort en maken het rijden voor mij een pak aangenamer en comfortabeler.
                              Toch merk je ook haast even duidelijk dat je moet inboeten aan snelheid. Zowel wanneer je even een sprintje wil trekken als wanneer een constant tempo wil aanhouden dat wat hoger ligt.
                              Ook heb ik het gevoel van met zo'n hardtail meer "in control" te zijn, meer het gevoel te hebben ieder steentje goed door de fiets te kunnen voelen, tot in je handen en benen. Maar dat kan er ook aan liggen dat ik altijd hardtail gereden heb.

                              Moest ik nu een fiets kopen, ik zou nog altijd hard twijfelen tussen hardtail en fully, maar zowel de voor- als de nadelen zijn meer uitgesproken dan ik me ervoor had ingebeeld.
                              Ik denk dat de fully's in mn grijze massa iets aan terrein gewonnen hebben na het testen, maar ik ben er nog niet helemaal uit.
                              Last edited by ; 27/04/2010, 02:28.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door 53 Bekijk Berichten
                                Gisteren in Malmedy op de "Happy Bike Days" van O² Bikers magazine wat fietsen gaan testen.
                                De eerste keer dat ik eigenlijk iets of wat "echt mtb-werk" deed. Heel mn leven gewoon een beetje door zandwegen en weiland gereden. Eerste testrit die ik doe direct over mn stuur gegaan en vinger gebroken. Fijne sport dat mountainbiken .
                                Wel met een fiets van 6k (Trek Fuel ex 9.9), dat verzacht de pijn .
                                Nadien nog wat andere fietsen getest : Trek TopFuel 9.8 , Scott Spark 20 , Cube AMS Pro, Cube Reaction, en Trek Elite 9.9 SSL.

                                Nog mensen hier die gaan testen zijn?
                                Jij hebt nog rondgereden met een gebroken vinger, wat fijn.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                  Jij hebt nog rondgereden met een gebroken vinger, wat fijn.
                                  Nen echte maalt daar niet om

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                                    Nen echte maalt daar niet om
                                    Het kan nog straffer... . Mijn vrouw heeft ooit 145 km met de fiets gereden met een gebroken schaambeen.
                                    Ik moest ze thuis aangekomen wel van haar fiets nemen en naar spoed brengen. Nu is dat grappig, toen niet... .

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                      Jij hebt nog rondgereden met een gebroken vinger, wat fijn.
                                      Als ik zag hoeveel mensen daar tegen de grond gingen, dacht ik dat een beetje pijn gewoon bij het mountainbiken hoort. Ik wist toen ook nog niet dat het gebroken was.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door 53 Bekijk Berichten
                                        Je raakt me erg diep door me als leek te bestempelen! Ik zou je er toch even op willen wijzen dat ik zelfstandig mijn banden kan oppompen en ook niet heel slecht ben in het staan kijken naar dure fietsen.

                                        Eigenlijk is die Reaction de enige in het rijtje waarvan ik niet helemaal zeker ben dat het wel een reaction was , ik ken het gamma van cube niet echt goed. Maar enfin, het was een cube, een alu hardtail van +- 1500 à 2000 euro geloof ik.

                                        Of je dus het verschil voelt tussen een hardtail van 2000 euro en eentje van 6000 euro.. ja ik voelde wel verschil, maar eerder omdat het gewoon 2 verschillende fietsen zijn denk ik. (wat een idiote zin )
                                        De 9.9 SSL voelt wel een pak lichter aan. Vooral bij het klimmen voel je dat fel. Diegene die ik getest heb was wel een 19" en de +- 2000 € cube was een 18", de 9.9 SSL voelde voor mij duidelijk te groot aan, en hoewel er maar 1 maatje verschil op zit, maakt het verschil tussen "net goed van maat" en "te groot" het vergelijken moeilijk.
                                        Je hebt op zo'n cube vooral minder het gevoel dat je met een duur en exclusief ding onderweg bent. Maar dat zit natuurlijk deels ook tussen de oren .
                                        Klein minpuntje bij die cube vond ik dat hij bij de steile klim nogal snel zn voorwiel van de grond hief. Gewichtsverdeling is dus niet echt optimaal om te klimmen vind ik.

                                        Ik vrees dat het niet bepaald het meest bevredigende antwoord op je vraag is, maar ik denk vooral dat je over heel wat meer mtb-ervaring en techniek moet beschikken om het verschil tussen beiden deftig te kunnen aanvoelen en te weten waarop je echt moet letten als je zo'n fietsen gaat testen.

                                        Als de bikers van deze forumwereld lezen dat ik eigenlijk niet echt gigantische verschillen tussen beiden kon merken zullen ze mss steigeren .

                                        Of om even in forum-jargon te blijven: Als je mn moeder eerst met een polo bluemotion laat rijden en nadien met een 130i, zal ze mss daarna opmerken dat de radio in de polo toch veel makkelijker te bedienen was.

                                        Het verschil tussen fully's en hardtail liet zich dan weer wel veel duidelijker voelen dan ik verwacht had. Was de eerste keer dat ik fully reed eigenlijk. Dik! Zo'n Fuel ex 9.9 bijvoorbeeld rijdt super zoet en smooth! Ook alle nadien gereden fully's geven duidelijk een pak meer comfort en maken het rijden voor mij een pak aangenamer en comfortabeler.
                                        Toch merk je ook haast even duidelijk dat je moet inboeten aan snelheid. Zowel wanneer je even een sprintje wil trekken als wanneer een constant tempo wil aanhouden dat wat hoger ligt.
                                        Ook heb ik het gevoel van met zo'n hardtail meer "in control" te zijn, meer het gevoel te hebben ieder steentje goed door de fiets te kunnen voelen, tot in je handen en benen. Maar dat kan er ook aan liggen dat ik altijd hardtail gereden heb.

                                        Moest ik nu een fiets kopen, ik zou nog altijd hard twijfelen tussen hardtail en fully, maar zowel de voor- als de nadelen zijn meer uitgesproken dan ik me ervoor had ingebeeld.
                                        Ik denk dat de fully's in mn grijze massa iets aan terrein gewonnen hebben na het testen, maar ik ben er nog niet helemaal uit.
                                        Toch even opmerken dat een fully trager aanvoelt dan hij werkelijk is, net doordat hij alles glad strijkt.
                                        Voor langere tochten zowaar niet slecht (hangt natuurlijk ook af van het soort fully).
                                        Maar idd, om mee te spurten is het meestal niet ideaal.
                                        Zelf ben ik ook wel meer te vinden voor een hardtail, maar ik kom dan ook extreem weinig in bergachtige streken.
                                        120d Hatch Edition Sport

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                          Toch even opmerken dat een fully trager aanvoelt dan hij werkelijk is, net doordat hij alles glad strijkt.
                                          Voor langere tochten zowaar niet slecht (hangt natuurlijk ook af van het soort fully).
                                          Maar idd, om mee te spurten is het meestal niet ideaal.
                                          Zelf ben ik ook wel meer te vinden voor een hardtail, maar ik kom dan ook extreem weinig in bergachtige streken.
                                          Bij veel (of alle?) fully's kan je de achtervering ook "locken". Wat ik me dan afvraag: vangen de scharnierpunten van het veersysteem dan niet veel trillingen en schokken op en leidt dit tot extra slijtage en/of kosten op termijn?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X