Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Ik zou slicks nemen, als het toch enkel voor op de weg is. Breedte: 1.2, kan wat meer druk verdragen dan de dikkere versies (5 tot 6 bar). Merk: Hutchinson Top Slick 1.2. Zelf heel goede ervaringen mee.
    Dit kan ik beamen, maar ik gebruik wél andere binnenbanden.
    De band moet toch helemaal van de velg af, dus het is geen extra moeite.
    Ik denk dat er nogal weinig plaats is om deze vlot te kunnen monteren met de binnenbanden die je nu hebt.
    Voor zo'n 2.0" zou ik persoonlijk niet direct gaan (ik wil Adri zijn ervaringen hier niet tegenspreken, maar ik denk dat er toch wat verschil is in rolweerstand met zo'n 1.2", en je hebt ook weer wat meer roterende massa). Comfortabeler zal het wel zijn.

Comment

• Persoonlijk zou ik ook geen te smalle banden kopen. Tenzij je echt puur op snelheid gericht bent.
      Anders kan je in feite net zo goed een 2,00" semislick monteren waarmee je bij droog weer ook nog makkelijk het veld in kan. Als je dan op de weg fietst en je ziet een off-road-paadje dat je toch even zou willen verkennen, dan lukt dat zonder problemen.
      Ik denk nu aan iets als een Ritchey Speedmax. Iets trager dan een echter slick, maar wel een stuk sneller dan een noppenband. En perfect off-road te gebruiken als het droog ligt.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
        Anders kan je in feite net zo goed een 2,00" semislick monteren waarmee je bij droog weer ook nog makkelijk het veld in kan. Als je dan op de weg fietst en je ziet een off-road-paadje dat je toch even zou willen verkennen, dan lukt dat zonder problemen.
        Ik denk nu aan iets als een Ritchey Speedmax. Iets trager dan een echter slick, maar wel een stuk sneller dan een noppenband. En perfect off-road te gebruiken als het droog ligt.
        Dit is eigenlijk wat ik wil. Een vlottere band dan een noppenband voor op de weg en toch nog de mogelijkheid om af en toe nog een off-roadpaadje mee te pikken.

Comment

• Dan kan ik die Speedmax ook wel aanraden.
          Maar ik heb geen idee of je op de weg veel verschil qua snelheid gaat voelen met de banden die je nu hebt.
          En ze zijn ook niet zo geschikt voor modder.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
            Dan kan ik die Speedmax ook wel aanraden.
            Maar ik heb geen idee of je op de weg veel verschil qua snelheid gaat voelen met de banden die je nu hebt.
            En ze zijn ook niet zo geschikt voor modder.

Een droog paadje ga je daar zeker mee kunnen nemen..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
              Een droog paadje ga je daar zeker mee kunnen nemen..
              Feit. En daar dient die band ook voor.
              Banden voor modder en voor droge omstandigheden zijn nooit dezelfde.
              Mijn achterste Speed King op de Taurine heeft tegenwoordig eigenlijk ook wel al wat weg van een semislick.
              Nog geen idee wat ik zou monteren na deze banden. Alleszins iets met lage rolweerstand, want ik ben toch geen modderbiker. En ik kan nog altijd modderbanden kopen voor mocht het al eens anders lopen.
              In feite moet ik mijn MTB nog altijd binnen brengen voor die SRAM GXP-trapas die speling vertoont. Zou ik bij GXP blijven of beter meteen het hele crankstel door een Deore XT vervangen? Het huidige crankstel kan ik dan nog altijd verkopen. Er is nog niets aan, want zoveel ben ik nog niet off-road geweest. En telkens ik off-road ging, was het redelijk droog op een occasionele modderplas na natuurlijk. Mocht iemand interesse hebben in dat crankstel, laat maar weten.
              Het gaat om het deze, maar dan met SRAM-opdruk:
              120d Hatch Edition Sport

Comment

Nog geen idee wat ik zou monteren na deze banden.
                Idem... Misschien opnieuw SpeedMax, maar die kwamen soms toch wat grip tekort. Z-Max Evolution zegt me ook wel iets maar die zullen minder vlot lopen denk ik.
                Ik ben alleszins tevreden van Ritchey.
                Deze heb ik nu: http://www.specialized.com/be/nl/bc/...=6121&eid=5098
                Die vind ik ook echt heel goed, maar ik denk dat ze rond de 30 euro per band kosten. Dat is het me niet waard, Z-Max of SpeedMax heb je voor 20 euro per set op ebay.de...

Comment

Idem... Misschien opnieuw SpeedMax, maar die kwamen soms toch wat grip tekort. Z-Max Evolution zegt me ook wel iets maar die zullen minder vlot lopen denk ik.
                  Ik ben alleszins tevreden van Ritchey.
                  Deze heb ik nu: http://www.specialized.com/be/nl/bc/...=6121&eid=5098
                  Die vind ik ook echt heel goed, maar ik denk dat ze rond de 30 euro per band kosten. Dat is het me niet waard, Z-Max of SpeedMax heb je voor 20 euro per set op ebay.de...
                  Aha, wij hebben op dat vlak dan dezelfde smaak.
                  Aan Z-Max-en had ik ook al gedacht. Back in the nineties had ik daar al de originele versie van en ik vond dat best wel goeie all-round-banden.
                  Ik wil ook vooral relatief dikke banden. 2,1 - 2,2", zoiets.
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
                    Dit is eigenlijk wat ik wil. Een vlottere band dan een noppenband voor op de weg en toch nog de mogelijkheid om af en toe nog een off-roadpaadje mee te pikken.
                    Je moet natuurlijk wel weten wat je wilt.

Als je zelden of nooit de echt moddertoestanden opzoekt, dan kan je perfect uit de voeten met een 'lichtnoppige' droogweerband, zelfs voor op de weg. Dan hoef je niks te wisselen.

Ik rij de laatste jaren altijd met droogweerbanden, ook de sommige keren dat ik mij aan vettige toestanden waag. Vorig jaar nog een heel slijkerige Ardennenrit gereden met half kaalgereden Hutschinson Piranha's. 't Is wel wat opletten en van links naar rechts glijden van tijd, maar voor die ene keer ga ik niks wisselen hoor. Of het moet voor een evenement of wedstrijd zijn die tegen tijd verreden wordt.

Comment

• Z-Max Classic. Wel enkel in 2.35".
                      Iemand ervarigen met die band in die maat? Ik had deze vroeger in 2.1".

Edit:
                      Anders de Z-Max Evolution die in 1.9" en 2.1" bestaat.
                      Last edited by Beta; 01/05/2010, 19:36.
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• 2.35 is behoorlijk breed ja.
                        Evolution is toch beter, niet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                          Je moet natuurlijk wel weten wat je wilt.
                          Ik weet het. Er moeten maar niet zoveel mogelijkheden bestaan waardoor beslissen nog moeilijker wordt.

Zou mijn mtb ook bij m'n lbs kunnen binnensteken en hem de bandenwissel laten doen maar ik probeer/doe zulke zaken liever zelf. Maar momenteel is dit dan weer, door de kleine ingreep aan mijn elleboog, niet mogelijk waardoor mijn geduld nog meer op de proef wordt gesteld.

Ook de verschillende meningen die je te horen krijgt, maakt beslissen moeilijker.

Ik kom er (ooit) wel uit.

Comment

2.35 is behoorlijk breed ja.
                            Evolution is toch beter, niet?
                            Beter? Hoe bedoel jij dat?
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Als ik de uitleg op de site mag geloven:

"Tread lugs are spaced wider and shortened for faster handling, reduced rolling resistance and lighter weight."

Veel verschil in profiel zie ik trouwens ook niet...

Comment

Als ik de uitleg op de site mag geloven:

"Tread lugs are spaced wider and shortened for faster handling, reduced rolling resistance and lighter weight."

Veel verschil in profiel zie ik trouwens ook niet...
                                OK, dat bedoel je.
                                Had ik ook gelezen, maar "beter" is voor iedereen anders als het op banden aankomt. Ik wou even polsen wat jij bedoelde.
                                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Uiteraard, maar die drie punten lijken me toch unaniem positief te zijn.

Comment

Uiteraard, maar die drie punten lijken me toch unaniem positief te zijn.
                                    Voor ons wel.
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
                                      Ik weet het. Er moeten maar niet zoveel mogelijkheden bestaan waardoor beslissen nog moeilijker wordt.
                                      Ik ken dat ook, dat noemt een 'luxeprobleem'.

Comment

Z-Max Classic. Wel enkel in 2.35".
                                        Iemand ervarigen met die band in die maat? Ik had deze vroeger in 2.1".

Edit:
                                        Anders de Z-Max Evolution die in 1.9" en 2.1" bestaat.
                                        Voor mij is de Z-max serieus out-dated. heb daar vroeger mee gereden en dat was toch serieus verschieten toen die soms wegschoot, zonder verwittigen. (was wel de WCS versie). Ik heb nog een set SC's (Severe Condition) liggen maar monteer die eigenlijk nooit meer, wegens te onbetrouwbare wegligging.
                                        Ondertussen zijn er vele betere banden op de markt.

Comment

• Wat raad jij aan voor droog gebruik?
                                          Mountain King?

Comment

Working...
                                          X