Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers-topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenIdd. Is allemaal ook logisch natuurlijk.
Alles loopt vlotter, maar je fiets wordt er iets meer een "diesel" door.
Alleszins een ferm parcours, ginder in Houffa. X aantal jaar geleden het parcours eens gedaan, tussen de wedstrijd van de vrouwen en de mannen in. Ik geloof dat de mannen het vijf keer moesten rijden en de vrouwen drie keer. Drie keer iets van een 13 km lijkt niet veel, maar dat is toch nog wat anders dan een toertochtje van 40 km hier bij ons in de Vlaamse Ardennen. Vooral ook omdat er weinig mogelijkheden tot recuperatie zijn.
Een prachtige MTB-omgeving, ginder. Zoveel is zeker.
Alleen niet echt op mijn lijf geschreven.
Nu was het een toerke van 5.5km en ongeveer 250hm per toer. Ik denk dat de mannen die 5 keer gereden hebben dus da's al rap 1200 hoogtemeters..
Er zijn toertochten waar je al kontent mag zijn dat je op 40km 250 hoogetemeters haalt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichtenwat betreft de keuze van de fietsen. De toprijders zijn superfit en hebben zodoende geen nood aan comfort op hun bikes. Hierdoor kiezen ze ook sneller voor beenhard en superlicht materiaal. Ik hoorde dat de fiets van Manuel Fumic 7.5kg woog.
Dat sommigen toch met een fully aantreden kan persoonlijke voorkeur zijn of verplichting vanwege de sponsor.
29', groot voordeel is de betere afloop van het grotere wiel, dus passages over geaccidenteerd terrein lopen vlotter. Dat heb ik aan den lijve mogen ondervinden over rotspartijen in de Ardennen.
Iets moeilijker in gang te krijgen door de grotere wieldiameter en ook bij singletracks is het grotere wiel geen voordeel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenZeker.
Nu was het een toerke van 5.5km en ongeveer 250hm per toer. Ik denk dat de mannen die 5 keer gereden hebben dus da's al rap 1200 hoogtemeters..
Er zijn toertochten waar je al kontent mag zijn dat je op 40km 250 hoogetemeters haalt.
Hoogtemeters zeggen niet alles.
Comment
-
Klopt inderdaad.
Mooie serie foto's gevonden trouwens van Emily Batty op 1 van die 'afdalingen' ..
[foto's van Christian Marchal, vader van Elise Marchal]
Comment
-
en noge een paar..Bijgevoegde Bestanden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DDé Bekijk BerichtenIk weet niet goed waar ik het moet plaatsen, dus doe ik het hier maar.
Als er nog iemand naar een goeie, betaalbare MTB aan het zoeken is dan is dit waarschijnlijk wel iets..
Ik ben in het bezit van een Cube Reaction Formula Oro K18
Specs:
-full xt behalve de remmen
-Formula Oro K18 remmen
-Rock Shox Reba Race voorvork, met verstelbare veerweg: van 85mm tot 115mm en pop-lock op het stuur
-Eggbeater klikpedalen
-kleur: rood
-zo goed als geen krassen of eender welke vorm van beschadiging, is amper op gereden...
-maat: 18,5 inch. Ikzelf ben 1,82m groot.
Deze fiets moet niet weg, maar als ik er een mooie prijs voor krijg dan zal ik er toch over nadenken. De prijs is dus zeker bespreekbaar.
Indien interesse: PB aub.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenWat heeft dat ding nieuw eigenlijk gekost?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DDé Bekijk BerichtenRond de 1700 euro dacht ik.
Kan je gemakkelijk nieuw voor rond de 1.200 euro en minder kopen.
Comment
-
Ik vind het logisch dat DDé de adviesprijs vermeldt. Als hij tien procent korting heeft gekregen, zal hij dat zeker niet in rekening brengen. Waarom zou hij ook?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenIk vind het logisch dat DDé de adviesprijs vermeldt. Als hij tien procent korting heeft gekregen, zal hij dat zeker niet in rekening brengen. Waarom zou hij ook?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten't Is een ander modeljaar hé (o.a. Reba i.p.v. Fox), maar soit.
Nu zijn er ook verschillende versies, misschien heeft het daarmee te maken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenAdviesprijs = 1.499 euro. Bij mijn weten is dat nog steeds minimum een 201 euro minder dan 'rond' de 1.700 euro...
Ik heb hem 1699 betaald dacht ik, en dat ongeveer anderhalf jaar geleden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenAdviesprijs = 1.499 euro. Bij mijn weten is dat nog steeds minimum een 201 euro minder dan 'rond' de 1.700 euro...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenKerel, met u scheelt er echt iets. Wie vergelijkt er nu modellen van een verschillend modeljaar met een ongelijke afmontage? Breng deftige argumenten aan, eer je de mensen van iets beschuldigt.
Een jaartje verschil gaat nagenoeg geen verschil in adviesprijzen geven, daarom dat ik de eerste de beste oro K18 neerpende.
Ik vermoed (ben bijna zeker) dat DDé een model van een jaartje ouder heeft (2008 ) dan van degene die ik postte (2009). De afmontagekwaliteit is nagenoeg gelijk, de 2009 heeft een Fox vork, die is zeker niet minder waard dan die Reba... dus... . Adviesprijs gaat nagenoeg niets schelen.
Hé kijk nu, ik heb iets gevonden!
Adviesprijs 2008 modelleke ==> 1.499 euro (bron: http://www.cubebikes.nl/ )
Enfin, ik ga nu niet weer zeggen dat er met u iets scheelt. Ik heb dat al genoeg gezegd en anderen zeggen dat ook al genoeg, je weet het al wel hé.
Groetjes
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenKerel, met u scheelt er echt iets.Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Enfin, ik ga nu niet weer zeggen dat er met u iets scheelt.
Zijn jullie 1 en dezelfde persoon ?
Dubbelaccount ?
Comment
Comment