Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten

Zijn jullie 1 en dezelfde persoon ?
    Dubbelaccount ?
    chi·zo·fre·nie (dev; afleiding: schizofreen, schizofreen)

geestesziekte, begonnen voor het 45e levensjaar en ten minste een half jaar durend, gekenmerkt door een verslechtering van het sociale, intellectuele en verbale functioneren, psychotische symptomen en een verlies van het realiteitsgevoel

Dedication, Determination, Perfection - Senna

Comment

• Al weken gepruts met m'n voorste remblok die wat aanliep, net even naar de lbs in m'n straat gelopen die er wat aan gefiddeld heeft, en BAM direct 2,5 hoger avg dan vorige weken op dezelfde toer

Juicy3
      Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
      Bestelt
      1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
        Al weken gepruts met m'n voorste remblok die wat aanliep, net even naar de lbs in m'n straat gelopen die er wat aan gefiddeld heeft, en BAM direct 2,5 hoger avg dan vorige weken op dezelfde toer

Juicy3
        Dat had je aan mij ook mogen vragen hoor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
          Dat had je aan mij ook mogen vragen hoor
          Ben trouwens daarnet ook in die nieuwe winkel in de kerkstr geweest, pompje en bandenlichters voor de mtb gekocht.

Had er nog ijzeren in m'n zakje zitten en had bang daar mijn velg mee te beschadigen. Ook had ik zo'n minipompje met CO2-patroon maar gisteren tijden onze pa zijn lekken band gemerkt dat dat verre van ideaal is op de MTB.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
            Ben trouwens daarnet ook in die nieuwe winkel in de kerkstr geweest, pompje en bandenlichters voor de mtb gekocht.

Had er nog ijzeren in m'n zakje zitten en had bang daar mijn velg mee te beschadigen. Ook had ik zo'n minipompje met CO2-patroon maar gisteren tijden onze pa zijn lekken band gemerkt dat dat verre van ideaal is op de MTB.
            't Was toch verniet
            Kerel gaat nog goeie zaken doen.

29e is het trouwens 10 uren van Grobbendonk waar we gaan supporteren voor een tante van Gwennie die nog niet veel MTB's gezien heeft , maar eigenlijk kan ik dan beter zelf meedoen he. 10 uur in ploegjes van 5, stel je mee een ploegje samen?
            Bestelt
            1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

't Was toch verniet
              Kerel gaat nog goeie zaken doen.

29e is het trouwens 10 uren van Grobbendonk waar we gaan supporteren voor een tante van Gwennie die nog niet veel MTB's gezien heeft , maar eigenlijk kan ik dan beter zelf meedoen he. 10 uur in ploegjes van 5, stel je mee een ploegje samen?
              29 mei? Zit in Landal dan voor een weekendje ...

Comment

Al weken gepruts met m'n voorste remblok die wat aanliep, net even naar de lbs in m'n straat gelopen die er wat aan gefiddeld heeft, en BAM direct 2,5 hoger avg dan vorige weken op dezelfde toer

Juicy3
                5 ook, ik heb zin om een setje Elixirs te kopen (momenteel staat er 1 op mountainbike.be forum, 65 euro is geen geld).
                Mijn voorste rem klinkt als een kalkoen als ik iets of wat doorknijp, wel handig als een soort bel.

Comment

• Zowat de geilste hardtail die ik ooit gezien heb!

Comment

• Op Kapaza staat een juweeltje van een retrobike. Bijna 20 jaar oud, ziet er niet echt veel gebruikt uit, in perfect originele staat en voor een habbekrats.
                    Welk merk? Goh, jullie kennen mijn voorkeuren.
                    Diegene die weet welke fiets ik bedoel, trakteer ik een pint.
                    Voor de kenners is het best een opvallend ding, want toch wel een icoon. Zelfs de kleuren zijn de meest gekende voor dat model.

Edit:
                    Zelfs de banden zijn nog de originele. En ze zien er niet bepaald versleten uit.
                    Last edited by Beta; 14/05/2010, 23:29.
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

Juicy3
                      Heb hetzelfde probleem maar minder erg. Vandaag m'n nieuwe remblokjes gaan inremmen op een helling waar ik 3 keer tot volledige stilstand kan remmen. Tegelijkertijd ook een mooie klimtraining want ik had 500 hoogtemeters als ik klaar was.
                      Het verschil in remmen vóor en na is hallucinant.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                        Op Kapaza staat een juweeltje van een retrobike. Bijna 20 jaar oud, ziet er niet echt veel gebruikt uit, in perfect originele staat en voor een habbekrats.
                        Welk merk? Goh, jullie kennen mijn voorkeuren.
                        Diegene die weet welke fiets ik bedoel, trakteer ik een pint.
                        Voor de kenners is het best een opvallend ding, want toch wel een icoon. Zelfs de kleuren zijn de meest gekende voor dat model.

Edit:
                        Zelfs de banden zijn nog de originele. En ze zien er niet bepaald versleten uit.
                        Blijkbaar niet veel volk dat interesse heeft in dit soort fietsen. Toch maar even de link posten: http://www.kapaza.be/detail/26972363/
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Verdoeme ik wou nog gokken.
                          Wel raar, enkel achtervering...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                            Verdoeme ik wou nog gokken.
                            Wel raar, enkel achtervering...
                            Dit is de eerste Cannondale met achtervering. En in feite ook gewoon één van de eerste MTB's met achtervering. De meeste constructeurs hadden toen nog enkel hardtails in het gamma.
                            Idd wel wat onlogisch dat dat model geen verende vork had. Mogelijks wou Cannondale het liefst van al de eigen Pepperoni-vork monteren? Die Flexstem (de stuurpen met een beetje vering) heb ik nog gehad op een ex-bike van me. OK, het doet wat naar comfort toe, maar je kan dat natuurlijk niet vergelijken met een verende vork.
                            Anderzijds, die achtervering werkt minder dan je misschien zou verwachten. Het is alleszins niet meer dan 5 cm.
                            In die tijd waren er wel meer die een Rock Shox i.p.v. de Pepperoni monteerden.
                            BTW, de nieuwprijs van deze fiets, back in 1991, was toch een dikke 100.000 fr (ofte 2500 €). In die tijd was dat ferm veel geld voor een fiets.

Edit:
                            Nog een merk dat toen fietsen verkocht met achtervering en een verende stuurpen was Pro-Flex. Niet toevallig het merk van die stuurpen uiteraard.
                            Check:
                            Last edited by Beta; 15/05/2010, 23:28.
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                              Heb hetzelfde probleem maar minder erg. Vandaag m'n nieuwe remblokjes gaan inremmen op een helling waar ik 3 keer tot volledige stilstand kan remmen. Tegelijkertijd ook een mooie klimtraining want ik had 500 hoogtemeters als ik klaar was.
                              Het verschil in remmen vóor en na is hallucinant.
                              Mja, ze lopen niet meer aan, maar ze remmen ook wel niet meer zoals in de eerste maanden. Eens remvloeistof en remblokjes vervangen denk ik, na 3500 km mag dat wel?

Heerlijk weertje deze middag, heb goed gereden. Blauwe en rode Bloso van Lille gaan doen, en bijna heel de tijd liep dat gelijk met de pijlen van VTT Vlimmeren
                              Toch weer 3 euro uitgespaard dan.
                              Wel goed dat ze hun VTT erover sturen zodat alles goed aangereden wordt/blijft, maar beetje sneu voor de locals, kan ik me voorstellen.
                              Bestelt
                              1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• 'nieuwe' bandjes en zadel voor de mijne besteld :

Comment

• Die blauwe Flite

welke bandjes en welk zadel, want je post een foto van 2 verschillende fietsen.?
                                  Als je die Klein bezit heb je een zeer uitzonderlijke fiets.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                    Die blauwe Flite

welke bandjes en welk zadel, want je post een foto van 2 verschillende fietsen.?
                                    Als je die Klein bezit heb je een zeer uitzonderlijke fiets.
                                    aangezien op die 2de foto enkel een zadel staat bedoel ik dat zadel en de bandjes van die Klein.

Ik heb een oude Cannondale

Comment

• waar ga je die panaracers nog vinden?
                                      of zijn dat ritcheys?

Last edited by ; 16/05/2010, 22:13.

Comment

• Adri toch. Zo uw klassiekers vergeten.

J/K.

Ik zie Tioga Psycho K's op die Klein.
                                        Waren dat trouwens niet de eerste banden met zo'n bleek loopvlak. In huidskleur dan. Witte waren er nl. al langer (Onza Porcupine).

Die Klein is idd wel vet. Op Retrobike.co.uk zijn er kerels die nog altijd met zulke fietsen rondbollen.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Eigenlijk wel vreemd dat die Ringlé Moby-zadelpen in het zwart is. Die werd destijds nochtans vlotjes verkocht in het blauw (en andere geanodiseerde kleuren). Ik heb er zelf nog zoeentje gehad.
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X