Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
    waar ga je die panaracers nog vinden?
    of zijn dat ritcheys?
    Het zijn Tioga's idd.
    Ik heb die gekocht van een kerel op retrobike.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
      Die Klein is idd wel vet. Op Retrobike.co.uk zijn er kerels die nog altijd met zulke fietsen rondbollen.
      Die van mij is ook al van '91 en rijdt voor een leek zeker zo aangenaam als een nieuwe. (en ziet er nog eens een pak cooler uit ook IMO)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Spyker Bekijk Berichten
        Die van mij is ook al van '91 en rijdt voor een leek zeker zo aangenaam als een nieuwe. (en ziet er nog eens een pak cooler uit ook IMO)
        Nice. Pics?
        Ik heb nog twee Cannondale 3.0's gehad. Eentje van 1990 en eentje van 1993.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

Het zijn Tioga's idd.
          Ik heb die gekocht van een kerel op retrobike.
          Ik heb vroeger ook nog Tioga Psycho's gehad (wel de gewone zwarte versie). Ik vond dat superslechte banden, de grote noppen aan de zijkanten en het vrij platte loopvlak zijn een ramp voor het snellere bochtenwerk... vind ik toch.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            Ik heb vroeger ook nog Tioga Psycho's gehad (wel de gewone zwarte versie). Ik vond dat superslechte banden, de grote noppen aan de zijkanten en het vrij platte loopvlak zijn een ramp voor het snellere bochtenwerk... vind ik toch.
            voor de ritjes die ik doe vind ik dat goeie banden

en het moet ook allemaal een beetje periode correct blijven he

Comment

Nice. Pics?
              Ik heb nog twee Cannondale 3.0's gehad. Eentje van 1990 en eentje van 1993.
              hier heeft er ooit al een foto van gestaan, eens kijken of ik die terugvind

indien niet, tis een zwart met groene stippels SM700

Comment

voor de ritjes die ik doe vind ik dat goeie banden

en het moet ook allemaal een beetje periode correct blijven he
                Da's ook waar... .

Comment

hier heeft er ooit al een foto van gestaan, eens kijken of ik die terugvind

indien niet, tis een zwart met groene stippels SM700
                  Oh, juist ja. Ik ken iemand die net dezelfde heeft gehad. Leuk ding.
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Op Kapaza staat een juweeltje van een retrobike. Bijna 20 jaar oud, ziet er niet echt veel gebruikt uit, in perfect originele staat en voor een habbekrats.
                    Welk merk? Goh, jullie kennen mijn voorkeuren.
                    Diegene die weet welke fiets ik bedoel, trakteer ik een pint.
                    Voor de kenners is het best een opvallend ding, want toch wel een icoon. Zelfs de kleuren zijn de meest gekende voor dat model.

Edit:
                    Zelfs de banden zijn nog de originele. En ze zien er niet bepaald versleten uit.
                    De kerel die deze fiets verkoopt, is precies wel een kalf. Ik had hem een bericht verstuurd via Kapaza. Geen antwoord. Maar een paar dagen later verlaagde hij wel zijn vraagprijs. Terug een bericht gestuurd en nog steeds geen antwoord.
                    Ik denk dat hij niet wíl verkopen. Ofwel kan hij totaal niet met een computer overweg natuurlijk.
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• De nieuwe Fox-vorken zien er wel vet uit.
                      Hoewel het 'oude' design ook iets had...

Comment

• Nice idd.
                        Hou er wel rekening mee dat dat een 36 is, geen 32.
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik ben geen complete noob hé zeg...
                          32 ziet hetzelfde uit, maar ik kan geen foto linken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                            Ik ben geen complete noob hé zeg...
                            32 ziet hetzelfde uit, maar ik kan geen foto linken.
                            Ik wel. Noob!

120d Hatch Edition Sport

Comment

• Was dat geen prototype of zo?
                              Deze ziet er immers anders uit: http://www.foxracingshox.com/bike/11/forks/32_F-SERIES

Comment

• Ze zien er niet alleen goed uit, ze werken ook perfect (althans de oude toch, deze valt nog af te wachten )

Comment

• Idd nieuw Foxjes zien er goed uit. Beter dan met de blauw of lichtgrijs.

Voor volgend jaar, algemeen gezien niet enorm veel veranderingen trouwens, in parts algemeen.

Alleen de opkomst van 2x10 , het zal nog geen verkoopsscucces worden, maar je zal het toch meer en meer gaan zien.

Dat dit zou komen durfden vele betwijfelen toen ik dat in de winter voorspelde, nu kan ik bevestigen dat dat heel regelmatig te zien zijn op de top bikes (XT/Xo en hoger).

In de Niche van 29'ers zie ik iets meer verkoop, maar jongens toch, heb vorige week in Zwitserland met 29"er gereden op redelijk technisch parcours, met allemaal hevige fietsers.
                                  Niemand, maar dan ook niemand vond dit een verbetering. Is echt iets voor Amerikanen, of "baanjanetten " die rechtdoor willen "mountainbiken", of voor de beachraces.

Hoe hard ik ook van 2x10 overtuigd ben, zo weinige van een 29'er.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                                    Idd nieuw Foxjes zien er goed uit. Beter dan met de blauw of lichtgrijs.

Voor volgend jaar, algemeen gezien niet enorm veel veranderingen trouwens, in parts algemeen.

Alleen de opkomst van 2x10 , het zal nog geen verkoopsscucces worden, maar je zal het toch meer en meer gaan zien.

Dat dit zou komen durfden vele betwijfelen toen ik dat in de winter voorspelde, nu kan ik bevestigen dat dat heel regelmatig te zien zijn op de top bikes (XT/Xo en hoger).

In de Niche van 29'ers zie ik iets meer verkoop, maar jongens toch, heb vorige week in Zwitserland met 29"er gereden op redelijk technisch parcours, met allemaal hevige fietsers.
                                    Niemand, maar dan ook niemand vond dit een verbetering. Is echt iets voor Amerikanen, of "baanjanetten " die rechtdoor willen "mountainbiken", of voor de beachraces.

Hoe hard ik ook van 2x10 overtuigd ben, zo weinige van een 29'er.
                                    We hebben niet gezegd dat 2x10 er niet zou komen, Jokke, maar we twijfelden wel aan het nut ervan.
                                    Feit is natuurlijk wel dat velen het zullen willen als ze zien dat de profs er mee rondbollen, of het nu nuttig is of niet.
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• 100 km gedaan vandaag. Wel 90% op de weg, met de 2.0" banden...
                                      50 km heen was met moeder, dus traag.
                                      Maar de terugweg heb ik gedaan in 1h45, dus 28 gemiddeld. Dat vond ik best vlot voor mij persoonlijk, zeker met al 50 km in de benen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten

29e is het trouwens 10 uren van Grobbendonk waar we gaan supporteren voor een tante van Gwennie die nog niet veel MTB's gezien heeft , maar eigenlijk kan ik dan beter zelf meedoen he. 10 uur in ploegjes van 5, stel je mee een ploegje samen?
                                        Ga je nu meedoen?

Ik ben vandaag het parcours gaan verkennen (zes toeren gereden). Enkele heel zware stukken in. De grote zandduin halverwege wordt twee keer opgereden en het is allemaal mul zand door het droge weer van de afgelopen weken. Solorijders gaan mega vloeken, zeker weten. Tragere rijders ook, die gaan op vele plaatsen te voet staan.
                                        Wij gaan meedoen, we zijn er nog niet uit of onze vijfde 'man' een vrouw of een man wordt. Ik heb alvast twee kleppers in m'n ploegske, een A-crosser en eentje die vorig jaar BK was bij de beloften MTB. Ik ga deze keer de eerder zwakke schakel zijn in de ploeg (de helft aan km's tegenover vorig jaar deze periode). Enfin, als 't maar goed weer wordt, da's al veel.

Comment

• De nummer 2 in de AT 90km is uit de uitslag gehaald. Straf dat die wel mag starten (en inschrijving betalen natuurlijk ! ) en dat men hem dan fijntjes uit de uitslag haalt. Het gaat om Erwin Bakker die levenslang geschorst is wegens 2 keer epo-lamp (als ik me niet vergis)

Comment

Working...
                                          X