Oorspronkelijk geplaatst door AdriH
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers-topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenVandaag Mr Merlin voor het eerst dit jaar van stal gehaald voor een ritje in Nandrin. Man wat is dit toch een fijne bike voor het ruwere werk..
Comment
-
Na verplicht stil te liggen in de winter had ik sinds een bepaald ritje vorige week eindelijk het gevoel dat mijn conditie terug op peil was (naar mijn zeer bescheiden capaciteiten en normen)
Deze voormiddag dan maar eens de proef op de som genomen en een langere rit dan de 25 tot 35 km die ik normaal rij gepland. 15 km naar Lichtaart, dan de 1e helft van de groene toer, gevolgd door de hele blauwe die naar Kasterlee en terug leidt, de 2e helft groen, (25 km totaal) en 15 km asfalt terug. 55 km dus, ongeveer het maximum dat ik op 1 dag ooit al gereden had met mijn fiets
Gezien de temperatuur echt zalig meegevallen, die korte 6300 die ik heb is zo getalenteerd op bochtige singletracks, echt een plezier. Ook pas op onderhoud geweest (mocht ook wel eens na 1 jaar / 3500 km) en het schakelen gaat superfijn. Vermoeidheid begon ik pas te voelen in de laatste 10 km, en in die zin viel dat beter mee dan ooit. Wel meerdere keren zwaar op mijn tanden moeten bijten in beklimminkjes in los Kempenzand, zeker met m'n kalende achterband. Maar nooit voet aan grond. 40,5 als top in een onverharde afdaling.
Heerlijke hobby toch!
Nu snel toch eens Continental Speed Kings zoeken, bij Van Eyck hadden ze die precies niet.
En m'n stuur lager zetten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenRijdt dit als een fully of eerder als een softtail ?
Met 10cm veerweg achteraan voelt dit toch eerder als een fully aan. Ik ben hier sneller mee beneden als met m'n softtail en klim er beter mee ook.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk BerichtenNu snel toch eens Continental Speed Kings zoeken, bij Van Eyck hadden ze die precies niet.
En m'n stuur lager zetten.
Weer veel nieuwe baantjes ontdekt vandaag, ik probeer tegenwoordig om iedere dag 2 uur te rijden. En dat begin ik te voelen! Tot nu toe 1100 km sinds het begin van het jaar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk BerichtenMedium op zich zegt niet veel. Maar de eerste twee mag je in ieder geval al schrappen.
Als je 1.74 bent zou ik ongeveer een 17-18" bekijken (van trapas tot zadelpen). Maar je kan dat zo moeilijk zijn, stuur anders eens een mail.
maar swat, ik ga me de komende 2 weken concentreren op mijn examens en daarna zal ik verder zoeken.
Comment
-
Deze zomer ga ik eens proberen om een 'zware' route te doen in Oostenrijk.
Het zou de vaste trainingsroute zijn van een Oostenrijkse mountainbikester (ik kom niet op haar naam) die daar in de buurt woont, zoals ik vorig jaar gelezen heb.
Ongeveer 100 km en redelijk veel hoogtemeters, maar ik vind de route nergens terug...
Het is een combinatie van dit met een terugweg naar rechts (op het kaartje) door het dal en dan ergens opnieuw de oversteek maken naar het andere dal (er is een pas t.h.v. Mittersill, maar ik wil het via onverharde wegen doen, misschien is er eerder een route). En dan terug tot in Westendorf.
Ik zal nog maar wat trainen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenRare vraag maar ik denk dat ik wel weet waarom je ze stelt. De achterzijde is van Ellsworth en is uit alu, geen tita..
Met 10cm veerweg achteraan voelt dit toch eerder als een fully aan. Ik ben hier sneller mee beneden als met m'n softtail en klim er beter mee ook.
Ik veronderstel trouwens dat jij de meerdael classic van de Downhill bikers gaat rijden ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenWe gaan nog eens een toerke moeten gaan rijden he Adri, met al dat bling-bling van jou...
Ik veronderstel trouwens dat jij de meerdael classic van de Downhill bikers gaat rijden ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
Beter gereden als verwacht!. Heb totaal de uithouding en kracht niet van vorig jaar maar toch de 110 km mtb tocht met 1700hm uitgereden net onder de 5 uur. Had nog 15 minuten sneller gekund als er minder volk was.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenWe gaan nog eens een toerke moeten gaan rijden he Adri, met al dat bling-bling van jou...
Ik kan wel 100 km op een dag aan, maar ik heb dat nog nooit gecombineerd met een hoog percentage onverhard...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenZeer netjes, wel lekker warm zeker ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySteve Bekijk BerichtenDat is dus het nadeel van ebay. Bike staat te koop in Vucht in Nederland, eens vragen of ik kan komen testrijden morgen, dat zou ideaal zijn natuurlijk. Ik denk dat ik idd een beetje tussen een medium en large zit.
Ik heb momenteel een Taurine in maat M. Wel met een 10 mm langere stuurpen.
Mijn vorige Cannondales waren een L en een 18".
Veel hangt ook af van hoe je het liefst zit: een tikkeltje kort om wendbaar te zijn of toch iets langer (in principe iets beter voor lange tochten).
Oh ja, ik meet 1m80.
Comment
Comment