Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door wiseguy4 Bekijk Berichten
    Ik ben 1m78 en heb een cannondale f2 team replica 2008 is ook een large past goed,maar kzou toch voor een 18inch gaan medium dus!
    Medium F Cannondale = 17".

Bepaling van de maat heeft ook te maken met de verhouding been- en romplengte van een bepaald individu, niet alleen met de lengte dus.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Medium F Cannondale = 17".

Bepaling van de maat heeft ook te maken met de verhouding been- en romplengte van een bepaald individu, niet alleen met de lengte dus.
      Klopt, maar het is enkel de zitbuis die korter geworden is. Vergeet trouwens ook niet dat Cannondale tegenwoordig langere zadelpennen monteert.
      Een M blijft nog steeds een M, qua houding. Of de zitbuis nu 17" of 18" meet.

Edit:
      Merde, over die laatste zin ga je weer onnodig moeilijk doen.
      Last edited by Beta; 08/06/2010, 22:21.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

• ik ben 1.86 ongeveer.
        en ik heb:
        cannondale hardtail L
        cannondale hardtail M
        cannondale scalpel M (kun je wel eens komen testen als je wil)

De L vind ik goed maar redelijk log. Idd ideaal voor lange ritten zolang ze maar niet te technisch zijn.

De HT M is mij naar mijn gevoel iets te klein. Maar door lange stuurpen (120mm) en lange zadelpen zit hij toch goed. Hij is extreem wendbaar en klimt als een geit.

de scalpel M lijkt iets tussen de 2 in te zijn op het eerste zicht. Heb het nog niet gemeten maar ben er redelijk zeker van. Hier zit ik dus eigenlijk perfect op.

En persoonlijk vind ik 1700€ voor die fiets redelijk veel geld. Ik heb pas ook een scalpel gekocht voor ongeveer 1000€, ook met carbon lefty, volledig X.0 afgemonteerd. Wel geen SLR wielen maar dat vind ik geen gemis. (XT+819)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
          Klopt, maar het is enkel de zitbuis die korter geworden is. Vergeet trouwens ook niet dat Cannondale tegenwoordig langere zadelpennen monteert.
          Ontken ik toch ook niet? Ik zeg gewoon dat een M een 17" is en geen 18".

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
          Een M blijft nog steeds een M, qua houding. Of de zitbuis nu 17" of 18" meet.
          Ja, oké, so what? Een 50s (slooping) van Colnago is ook een 54 conventioneel gemeten, staat zelfs zo officieel opgegeven. Als het morgen de mode is om met megalange zadelpennen te werken, dan gaat een 54 Colnago misschien een 46s zijn.

Comment

• Jantje, je insinueerde wel dat een M van Cannondale kleiner is dan een M van een ander merk of van een oude Cannondale omdat het een 17" is en geen 18". Ik zei gewoon dat een M een M is en blijft (bij Cannondale).
            Een beetje een nutteloze discussie hé.

Oh, ik ken een fiets die volgens Cannondale een 17" is, maar die wel een zitbuis heeft van 50 cm. En mogelijks staat die fiets overmorgen in mijn garage.
            In feite zou je al moeten weten waarover ik het heb.
            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
              Jantje, je insinueerde wel dat een M van Cannondale kleiner is dan een M van een ander merk of van een oude Cannondale omdat het een 17" is en geen 18".
              Jij ziet insinuaties waar helemaal geen insinuaties zijn... 'Kareltje'. Je weet duidelijk nu al niet meer waar je 't over hebt. Enfin, dat zijn we gewoon van u. Prettige avond nog...

Comment

• Om het met uw woorden te zeggen: "blijven proberen!"

Oh, en dan vooral afsluiten met een: ""
                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Vetjes, een leuk speelterrein gevonden op 2 kilometer van m'n deur.
                  Met een paar hellingen die ik niet op kan rijden zonder in te klikken, mét inklikken heb ik nog niet durven proberen...
                  Maar op één ervan had ik achteraan gripverlies en een steigerende voorkant, dus daar raak ik sowieso niet op. Ook leuk om gecontroleerd proberen af te dalen, en een beetje techniek te oefenen (die nog niet ver staat)...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                    Met een paar hellingen die ik niet op kan rijden zonder in te klikken, mét inklikken heb ik nog niet durven proberen...
                    Komaan man, gewoon doen hé!

Je moet daar echt geen schrik van hebben hoor, je bent zo'n klikkers héél snel gewoon hoor.

Comment

• Ja en ze komen ook snel los, maar ik ben inderdaad geen held als het op zo'n dingen aankomt...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DavidVG Bekijk Berichten
                        Ik wist niet dat er zoveel verschillende maten waren.
                        maar swat, ik ga me de komende 2 weken concentreren op mijn examens en daarna zal ik verder zoeken.
                        Dit is misschien iets voor je:

Ik zou wel geen 2 weken meer wachten dan.

Comment

• Aangezien ik eigenlijk zo goed als uitsluitend verplaatsingen doe in de stad met mijn Trek 6000 zou ik de traktorbanden willen vervangen door gewone baanbandjes. Iemand tips? Ze mogen wel niet te smal worden omwille van al die tramrails hier in Gent!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
                            Aangezien ik eigenlijk zo goed als uitsluitend verplaatsingen doe in de stad met mijn Trek 6000 zou ik de traktorbanden willen vervangen door gewone baanbandjes. Iemand tips? Ze mogen wel niet te smal worden omwille van al die tramrails hier in Gent!
                            Semislicks in 2,0" of zo? Of eventueel beach cruiser-banden.
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik heb zopas de Schwalbe Silento II aangeschaft.
                              Heb ze echter nog niet kunnen testen omwille van de aanhoudende problemen met mijn elleboog.

Met semi-slicks:

Met de Smart Sam's:

Comment

• Kleine fiets
                                Gebruik je dezelfde wielen en wissel je enkel de banden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                  Kleine fiets
                                  Gebruik je dezelfde wielen en wissel je enkel de banden?
                                  Ik ben ook maar een klein meisje.
                                  Het is maatje 16.

Ja, enkel bandenwissel. Vermits ik het de komende tijd ook nog kalmpjes aan zal moeten doen en meer op de weg zal moeten rijden, zullen deze semi-slicks nog een tijdje gemonteerd blijven.
                                  De wielen zouden te weinig gewisseld worden om beide sets + cassette gelijktijdig te laten afslijten daarom gekozen voor enkel banden wisselen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
                                    Ik ben ook maar een klein meisje.
                                    Het is maatje 16.

Ja, enkel bandenwissel. Vermits ik het de komende tijd ook nog kalmpjes aan zal moeten doen en meer op de weg zal moeten rijden, zullen deze semi-slicks nog een tijdje gemonteerd blijven.
                                    De wielen zouden te weinig gewisseld worden om beide sets + cassette gelijktijdig te laten afslijten daarom gekozen voor enkel banden wisselen.
                                    Slecht seizoen om niet te kunnen fietsen..
                                    Beterschap gewenst !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten

Met de Smart Sam's:
                                      Knap fietske toch wel hoor, zeker met dat witte streepje op die banden!

Comment

• Mooi cube,german grundlichkeit!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                          Slecht seizoen om niet te kunnen fietsen..
                                          Beterschap gewenst !
                                          Thx.

Het heeft al meerdere keren gekriebeld maar de gezondheid primeert nog steeds.
                                          De semi-slicks zullen de komende weken/maanden hun dienst nog bewijzen want de bossen opzoeken zal er nog niet meteen inzitten.
                                          Met de semi-slicks zal ik, indien de elleboog het toelaat, na verloop van tijd toch al wat onverharde paadjes kunnen meepikken.

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                          Knap fietske toch wel hoor, zeker met dat witte streepje op die banden!
                                          Qua looks kan ik niet kiezen, vind 'm met de slicks er veel verfijnder uitzien. Maar inderdaad, de witte streep op de Sam's doet het ook wel.

Btw, het zijn de Silento's met reflecterende streep geworden (deze bestaan ook zonder) en vond het eerst jammer maar eens gemonteerd vind ik dit toch ook wel iets hebben.

Oorspronkelijk geplaatst door wiseguy4 Bekijk Berichten
                                          Mooi cube,german grundlichkeit!
                                          Laat ons hopen.
                                          Last edited by ; 11/06/2010, 19:46.

Comment

Working...
                                          X