Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
    Thx.

Btw, het zijn de Silento's met reflecterende streep geworden (deze bestaan ook zonder) en vond het eerst jammer maar eens gemonteerd vind ik dit toch ook wel iets hebben.
    Vooral s'avonds zijn dat levensredders.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
      Vooral s'avonds zijn dat levensredders.
      Idd. 2 vliegen in 1 klap; best toch wel knap en veiliger.

Comment

• De Big Apple's gekocht voor mn Trek 6000. 26x2
        2 grote fietsenzaken afgedaan. De eerste had enkel < dan 26x1.75 of > dan 26x2.25 ofzo. Het ene te smal, de andere ballonbanden precies. Bij de tweede zaak was de keuze ook niet echt ruim voor banden met de maar 26x2.

Comment

• De Silento's zijn 1.75 en ik vind dit een ideale breedte voor dit type band en als geheel eens ze geplaatst zijn op de mtb.

Comment

De Silento's zijn 1.75 en ik vind dit een ideale breedte voor dit type band en als geheel eens ze geplaatst zijn op de mtb.
            Ze moesten voldoende breed zijn om te tramsporen blindelings te kunnen nemen. Bovendien met reflecterende band, aangezien ik hem vaak gebruik om tot bij mijn vriendin te gaan, ben ik wat beter zichtbaar in het donker want er zaten geen reflectoren in mijn wielen.

Zo meteen eens uittesten!

Comment

• Heb de veiling op ebay niet gewonnen van de Scalpel, dus op zoek naar een andere mtb. Vandaag een Scott Scale 20 gaan testrijden en ik was toch wel aangenaam verrast. Wel weer een moeilijke keuze om de juiste framemaat te kiezen . Een medium zat iets meer ontspannender en nodigde meer uit om te spelen met de fiets en op een large ging het dan weer iets makkelijker snel. Volgende week eens naar deze occassie gaan kijken, want nieuw kost zo'n ding 2800 euro, dat is me iets te veel als pure mtb toerist.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
                Ze moesten voldoende breed zijn om te tramsporen blindelings te kunnen nemen. Bovendien met reflecterende band, aangezien ik hem vaak gebruik om tot bij mijn vriendin te gaan, ben ik wat beter zichtbaar in het donker want er zaten geen reflectoren in mijn wielen.

Zo meteen eens uittesten!
                Dik tevreden, dat scheelt enkele km's/u dat je sneller gaat.
                Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Die kleurencombi!!! Naaaaissss!!!!

De link doet het niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySteve Bekijk Berichten
                    Heb de veiling op ebay niet gewonnen van de Scalpel, dus op zoek naar een andere mtb. Vandaag een Scott Scale 20 gaan testrijden en ik was toch wel aangenaam verrast. Wel weer een moeilijke keuze om de juiste framemaat te kiezen . Een medium zat iets meer ontspannender en nodigde meer uit om te spelen met de fiets en op een large ging het dan weer iets makkelijker snel. Volgende week eens naar deze occassie gaan kijken, want nieuw kost zo'n ding 2800 euro, dat is me iets te veel als pure mtb toerist.

Vet ding!
                    Wel haast niet meer te krijgen (tenzij uit stock), dus snel zijn is de boodschap...
                    Maar zoek je nu eigenlijk een fully of hardtail?

Comment

Die kleurencombi!!! Naaaaissss!!!!

De link doet het niet.

Omdat hij sinds vanmiddag verkocht is, heb net mailtje gekregen van verkoper

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                        Vet ding!
                        Wel haast niet meer te krijgen (tenzij uit stock), dus snel zijn is de boodschap...
                        Maar zoek je nu eigenlijk een fully of hardtail?

Ik bekijk alle opties, mijn voorkeur gaat naar een hardtail, omdat ik toch 90 % mtb ritjes doe in de kempen, dus is een fully niet echt nodig. Maar die Scalpel is gewoonweg m'n droombike, altijd al geweest, en je kan een scalpel ook wel als een halve hardtail bestempelen hé.

Het is dus een kwestie van een goed compromis te vinden en dat is fucking moeilijk, want het aanbod is echt gigantisch groot. Ik wil vooral een bike waar je lekker hard mee kan smijten en doen. Ik ben geen topatleet, alles behalve zelfs , voor mij is het belangrijkste het plezier van het offroad gaan, maar ik heb wel graag een beetje degelijk materiaal.

Comment

• Neem maar een maat M.
                          Ik val in principe ook net tss een M en L in. Toch een M genomen en een stuurpen van 110 mm ipv 100 mm gemonteerd.
                          Ik ben toch blij dat ik geen L genomen heb met een stuurpen van 90 mm ipv 100 mm (de zit zou dan even lang geweest zijn, maar de fiets zou natuurlijk wel langer geweest zijn).
                          Daarstraks nog eens met de MTB weest bollen in een bos in Lozer. Was wel leuk. Op de lekke band na dan.
                          Oh ja, monteer een riser. Heb ik zelf ook gedaan. Het standaard recht stuur vervangen door een Ritchey WCS Rizer. Lekker breed (niet afgezaagd).
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik denk dat ik idd best een medium pak, rijdt net iets leuker en speelser dan een large. Aan een rizerbar heb ik nog niet gedacht eigenlijk. Zou mij wel bevallen, goede tip

Het begint te kriebelen, na 8 jaar is het tijd om de Cannondale bad boy met brugpensioen te sturen

Nu alleen nog een mtb kiezen

Comment

• Dus je zou geen andere fully kopen dan een Scalpel?
                              Dat is dan iets wat je voor jezelf moet uitmaken, je zal voor hetzelfde geld wel met een beter afgemonteerde hardtail naar huis rijden...
                              Vind je zo'n Flash F1 niet de moeite?

Comment

Dus je zou geen andere fully kopen dan een Scalpel?
                                Dat is dan iets wat je voor jezelf moet uitmaken, je zal voor hetzelfde geld wel met een beter afgemonteerde hardtail naar huis rijden...
                                Moest ik nu een MTB kopen, veel kans dat het zo'n F1 zou zijn. Ik vind hem niet bepaald knap (mijn Taurine vind ik alleszins een stuk mooier), maar het lijkt mij wel een leuke fiets. Je mag niet alleen naar kleuren kijken, vind ik.

Een riser vind ik alleszins leuk. OK, voor lange snelle ritten, heb je beter een iets lager, smaller stuur met bar-ends, maar wil ik een sportieve zit, dan neem ik de koersfiets wel. De zit op de Taurine is mss niet de sportiefste, maar het bevordert de controle over de bike wel.
                                En wat ik ook nog steeds zeer leuk vind: de combinatie van een zeer prestatiegericht frame dat toch nog comfortabel is doordat het carbon goed filtert, door de Fox F32 die fantastisch werkt en door het stuur. Een beetje het beste van twee werelden, vind ik.
                                120d Hatch Edition Sport

Comment

Dus je zou geen andere fully kopen dan een Scalpel?

Heb die F1 enkel nog maar in het wit gezien en vond dat niet echt m'n ding. Kan je die ook in dat zwart met groen krijgen zoals een f2?

Heb nog nooit een fully gehad, zou er zeker een andere fully willen overwegen, maar ik ben niet echt thuis in die markt, ik zou niet weten welke

Comment

• F1 is enkel in het wit te krijgen.
                                    Te vergelijken met een Cannondale Scalpel zijn (volgens mijn eerder beperkte kennis):
                                    Scott Spark, Trek Top Fuel, Specialized Epic, Cube AMS, Radon QLT Race en Skeen (één van de beste prijs/kwaliteitsverhoudingen vind ik persoonlijk, maar 't is minder bekend), Canyon Nerve/Lux MR, ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                      Neem maar een maat M.
                                      Ik val in principe ook net tss een M en L in. Toch een M genomen en een stuurpen van 110 mm ipv 100 mm gemonteerd.
                                      Ik ben toch blij dat ik geen L genomen heb met een stuurpen van 90 mm ipv 100 mm (de zit zou dan even lang geweest zijn, maar de fiets zou natuurlijk wel langer geweest zijn).
                                      Daarstraks nog eens met de MTB weest bollen in een bos in Lozer. Was wel leuk. Op de lekke band na dan.
                                      Oh ja, monteer een riser. Heb ik zelf ook gedaan. Het standaard recht stuur vervangen door een Ritchey WCS Rizer. Lekker breed (niet afgezaagd).
                                      Ik heb de carbon Rizer WCS afgekort tot 58cm. Voor mij perfect.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySteve Bekijk Berichten
                                        Heb die F1 enkel nog maar in het wit gezien en vond dat niet echt m'n ding. Kan je die ook in dat zwart met groen krijgen zoals een f2?

Heb nog nooit een fully gehad, zou er zeker een andere fully willen overwegen, maar ik ben niet echt thuis in die markt, ik zou niet weten welke
                                        F1 is supergeil! Moest ik nu een nieuwe kopen, 't zou er zeker zo eentje worden!

Comment

• Is er een regel die zegt hoe je mtb-banden best stockeert (liggend, staand, hangend)? Of maakt het niet veel uit?
                                          Kwestie van mijn Sam's binnenkort in goede staat terug te kunnen monteren.

Comment

Working...