Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Er worden ook nog steeds stalen en titanium frames gemaakt.
Is allemaal een beetje modegevoelig vermoed ik. De mode nu is carbon.
Carbon heeft gewoon heel goeie eigenschappen, is op zich niet goedkoop, maar toch nog betaalbaar voor de meeste gebruikers. Als die mannen dan kunnen kiezen tussen een aluminium frame of een "professioneel" carbon frame, weten de meesten het wel.
Staal zie toch nog zo snel niet terug in de mode komen, al is een stalen frame nu wel "retro" en exclusief natuurlijk.
Moest ik nu een nieuwe MTB kopen, zou een alumium exemplaar zijn. Als volledige fiets denk ik daarbij aan een Cannondale F1. Als frame apart zou ik de remake van de GT Zaskar van begin de jaren '90 nemen (met de massieve achterpatten ipv van die kleinere patten die ze de laatste tien jaar gebruikten). Is wel een beperkte oplage, dus je moet er wel aan geraken. Dat frame zou trouwens 1400 gram wegen, wat toch duidelijk minder is dan wat het origineel woog. Dus een frame voorzien van de huidige technische evoluties en de looks van het origineel. Perfect.
Maar hij vraagt 350 euro voor die twee (banden zijn er niet bij). En 500 voor alles...
Dus bij deze: iemand een Reba met remote lock en Easton EA70 stuur/stuurpen/zadelpen kopen voor de helft daarvan, 250 euro?
Geen geld, want alles is amper gebruikt...
Ik zou eventueel alles kunnen kopen maar dat zie ik niet zitten...
Maar als ik op deze manier een deal kan sluiten, graag!
volgt er iemand Elias ?
Dit zit momenteel in Canada voor de BCBR, momenteel op een 11de plaats overall. Met een fatbike. Een Belgische Sandman, redelijk top afgemonteerd. Respect voor die jongen.
Ik had die onderdelen dus nog niet hé.
De prijzen die ik daar vroeg vond ik eigenlijk niet verkeerd, 't is die 500 die weinig is.
Nu ja, woensdag zie ik wel of ik alles haal of niet, raak dat sowieso wel kwijt denk ik...
Maar een gratis upgrade zie ik altijd wel zitten.
Hier nog zoiets: http://www.2dehands.be/fietsen/fiets...ist_cat=overig
Als iemand snel 150 euro wil verdienen -> kopen!
Ik heb goesting om wat gerief te verkopen en de rest over te zetten naar een 29"
heb ik ook even aangedacht. Enige wat ik nodig heb is frame en wielen.
Assen liggen hier nog wel. En een OneOne scandle frame kost geen klote.
Alleen kan ik niet kiezen welke fiets ik ervoor moet opofferen. En een extra fiets ziet de vriendin niet zitten
Alleen kan ik niet kiezen welke fiets ik ervoor moet opofferen. En een extra fiets ziet de vriendin niet zitten
Hier zou het een Niner E.M.D 9 in root beer zijn.
Nieuwe vork, wielen en zadelpen wel nodig. Denk dat ik toch rap 600-700€ ga moeten opleggen.
Baanmachine buiten!
29er met starre vork en een 44 vanvoor, is quasi een koersfiets (op zitpositie na). Gewoon even banden wisselen.
volgt er iemand Elias ?
Dit zit momenteel in Canada voor de BCBR, momenteel op een 11de plaats overall. Met een fatbike. Een Belgische Sandman, redelijk top afgemonteerd. Respect voor die jongen.
Ik ken die al een paar jaar. Niet gewoon, echt niet.
Zo'n 29'er, ik zie er werkelijk geen enkel voordeel in...
Ik ook niet, maar ik heb er ook nog nooit mee gereden, dus ik ga voorlopig enkel voort op wat ik zie als er eentje in m'n buurt zit.
In de Ardennen op stenige afdalingen : super
op smalle en draaiende singeltrackjes : moeilijk
Ik snap de theorieën erachter wel, maar ik blijf sceptisch (voor zover het in mijn geval zou uitmaken ).
Het zal beter bollen door de grotere wielomtrek, maar of zoiets in de praktijk opweegt tegen de voordelen van een 26" in het mountainbiken? Wendbaarder en minder gewicht aan de buitenkant van het wiel, ik heb er m'n twijfels over...
Ik ook niet, maar ik heb er ook nog nooit mee gereden, dus ik ga voorlopig enkel voort op wat ik zie als er eentje in m'n buurt zit.
In de Ardennen op stenige afdalingen : super
op smalle en draaiende singeltrackjes : moeilijk
Comment