Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Na flink toegegeven te hebben aan mijn andere tweewielerverslaving... (ergo de mtb verwaarloosd te hebben) ga ik woensdag nog eens gaan rijden en dan direct bij de noorderburen.

Eens zien of de Loonse en Drunense Duinen iets voorstellen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
      Na flink toegegeven te hebben aan mijn andere tweewielerverslaving... (ergo de mtb verwaarloosd te hebben)
      Het is met die 'andere' tweewieler dat je een sterke basis kweekt.

Veel plezier op je trip.

Comment

• Elias is terug van canada en heeft deze fotokes genomen
        Er over voor sommigen, genieten voor anderen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
          Elias is terug van canada en heeft deze fotokes genomen
          Er over voor sommigen, genieten voor anderen

http://picasaweb.google.be/vanhoeydo...100703BCBR2010
          Die superdikke banden, ik vraag me eigenlijk echt wel af of zoiets ergens kan renderen.

Comment

• comfort,tractie,superieur op technische paden, een must in losse sneeuw,los zand,...

Ik wil er graag enne testen.Heb er al veel van gehoord en gelezen. Enige probleem is dat ik er enne wil als de test meevalt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
              comfort,tractie,superieur op technische paden, een must in losse sneeuw,los zand,...

Ik wil er graag enne testen.Heb er al veel van gehoord en gelezen. Enige probleem is dat ik er enne wil als de test meevalt
              Als het allemaal zo zalig is, waarom rijden er dan niet meer met zo'n tractorbanden?

Ik zie er persoonlijk weinig voordeel in, net als die 29' MTB's, da's nog zoiets wat ze proberen te slijten. Heeft allemaal meer met 'commerce' te maken peins 'k... .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                Die superdikke banden, ik vraag me eigenlijk echt wel af of zoiets ergens kan renderen.
                hoe bedoel je?

edit : ik heb nog nooit zulke dikke banden gezien, behalve op een Moots die speciaal voor de sneeuw opgemaakt was (race ergens in Alaska) dus ik denk niet dat ze 'ons' die banden willen slijten.

Comment

Als het allemaal zo zalig is, waarom rijden er dan niet meer met zo'n tractorbanden?

Ik zie er persoonlijk weinig voordeel in, net als die 29' MTB's, da's nog zoiets wat ze proberen te slijten. Heeft allemaal meer met 'commerce' te maken peins 'k... .

omdat het zijn specifieke voordelen heeft op specifiek terein.
                  29 is iets anders, das een "hype?" die pas een tijdje aan het opkomen is. Fatbikes bestaan al jaren...

29" zie ik ook voordelen in op specifieke terreinen. Maar te weinig om een te kopen. Snelle flow paden lijkt me dat zalig maar te technisch terrein lijkt het me onhandig om snel te draaien.

Fatbike weet ik nog niet. Ik wil eens enne grondig testen maar ik zie er toch wel iets in.

Comment

• Die dikke banden zullen zeker hun voordelen hebben, maar niet op vlak van pure prestaties in de XC. Nu, zelfs zonder die banden zou die fiets nog verre van prestatiegericht zijn. Die zitpositie, die vork, dat brede stuur ...
                    Waarom koopt iemand een BMX of een Freeride-fiets. Ook niet op de pretaties. Wel voor de fun. Voilà, reden gevonden.
                    Mijn Super V kocht ik destijds ook vooral voor de fun. Zelfs mijn Taurine is geconfigureerd voor de fun. OK, die fietsen zijn natuurlijk wel niet te vergelijken met die big foot hierboven, maar ik wil maar aangeven dat prestaties helemaal niet alles zijn.
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

hoe bedoel je?

edit : ik heb nog nooit zulke dikke banden gezien, behalve op een Moots die speciaal voor de sneeuw opgemaakt was (race ergens in Alaska) dus ik denk niet dat ze 'ons' die banden willen slijten.
                      Kijk, die Elias rijdt duidelijk om te presteren daar. Hij heeft het over een secondenspel tegen één of andere Brit ofzo. Ik vraag me af dat als iemand prestaties nastreeft (wat hij dus duidelijk doet) er voordeel bij heeft om met zo'n dikke banden te rijden op dat parcours. Dat is wat ik bedoel... .

Comment

• Elias is 1 van de sterkste renners die ik ken. Ik ben er zeker van dat hij kwa materiaal zeer goed weet wat hij doet.

Als je wil zal ik hem direct eens vragen waarom die dikke banden en of hij er na de raid ook duidelijk voordeel van gehad heeft.

Comment

• op dat parcour was die fatbike een goede keuze denk ik. Super veel zeer technische singletracks.
                          Veel boomwortels waar die dikke banden grip op blijven hebben.

Comment

• Ik hoop dat jullie deze kunnen zien. Zitten een paar reeksen tussen over de BCBR. Krijg je gelijk een idee van wat ze daar voor de wielen geschoven kregen.

Comment

• Ik zie op de foto's niemand anders rijden met zo'n banden. Als het oh zo zalig is, dan zouden er nog wel gasten bij zijn die met die banden zouden rijden zeker, niet?

Comment

• Pech hij zit in de Alpen voor de 24u Transalp.

Misschien staat er wat in dit topic op mountainbike.be. Elias is Magura

Comment

Ik zie op de foto's niemand anders rijden met zo'n banden. Als het oh zo zalig is, dan zouden er nog wel gasten bij zijn die met die banden zouden rijden zeker, niet?
                                  Tja, je hebt altijd pioniers he. Ik snap niet goed waar je eigenlijk heenwil. Wil je die jongen nu afbreken omdat hij kwa materiaal een bepaalde keuze maakt?

Ik denk - persoonlijk - dat die banden naast voldoende grip ook een beetje een fully vervangen. Je hebt een mooie luchtbuffer. Ik denk verder ook dat dit soort banden een zekere gewenning vraagt. j

Comment

Het is met die 'andere' tweewieler dat je een sterke basis kweekt.

Veel plezier op je trip.
                                    Het is allebei super, luxe probleem he

Het parcours lag er trouwens perfect bij. Beetje vergelijkbaar met kempische parcours zoals in Lichtaart

Comment

Pech hij zit in de Alpen voor de 24u Transalp.

Misschien staat er wat in dit topic op mountainbike.be. Elias is Magura

http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=78965
                                      Iemand die met die banden rijdt zal er natuurlijk van overtuigd zijn dat het voordelen biedt. Anders zou 'ie er niet mee bollen. Weinig objectieve kijk op de zaak om het aan de betrokken persoon zelf te vragen denk ik.

Comment

Tja, je hebt altijd pioniers he. Ik snap niet goed waar je eigenlijk heenwil. Wil je die jongen nu afbreken omdat hij kwa materiaal een bepaalde keuze maakt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                                          Het is allebei super, luxe probleem he

Het parcours lag er trouwens perfect bij. Beetje vergelijkbaar met kempische parcours zoals in Lichtaart
                                          Da's dikke fun dus! En ik kan het weten als kempisch boerke!

Comment

Working...
                                          X