Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• rest van de foto's ook maar besteld

Comment

• Tuurlijk, je leeft maar 1 keer he.
      Op die onderste zijt ge precies net gewassen

Comment

• Zo'n zweetweer en dan zonder handschoentjes MTB'en. Gaat bij mij langs geen kanten...

Comment

• met men oude handvatten zou ik dat ook niet kunnen. Maar met men ESI grips rij ik bijna constant zonder handschoenen. Waarschijnlijk tot ik nog eens een schuiver maak en bedenk dat handschoenen veel schaafwonden hadden kunnen voorkomen...

Laatste foto was ik idd kleddernat. Het regende serieus gelukkig bleef het redelijk warm. Het water wat opspatte van het asfalt was zelfs warmer als het water uit de douche op de camping.

Comment

• Ik ben ook terug aan het fietsen geslagen! Als ik het volhoud, denk ik eraan een nieuwe fiets te kopen. Ik zou dan een MTB kopen, niet dat ik constant offroad zal rijden(waarschijnlijk zelden), maar de dagelijkse inzetbaarheid van een MTB is toch wel hoger dan bij een koersfiets.

Welk bedrag kan je verwachten om een goede tot heel goede beginnersfiets te hebben?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
              Laatste foto was ik idd kleddernat. Het regende serieus gelukkig bleef het redelijk warm. Het water wat opspatte van het asfalt was zelfs warmer als het water uit de douche op de camping.
              Blijkbaar geen modderparcours want je ziet er spic en span uit ! Welke tocht was dit (heb dit niet echt gevolgd) ?

Comment

• Salzkammergut trophy

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
                  Ik ben ook terug aan het fietsen geslagen! Als ik het volhoud, denk ik eraan een nieuwe fiets te kopen. Ik zou dan een MTB kopen, niet dat ik constant offroad zal rijden(waarschijnlijk zelden), maar de dagelijkse inzetbaarheid van een MTB is toch wel hoger dan bij een koersfiets.

Welk bedrag kan je verwachten om een goede tot heel goede beginnersfiets te hebben?
                  Wat bedoel je met dagelijkse inzetbaarheid? Met een koersfiets kan je net zo goed dagelijks rondbollen. En het gaat ook allemaal sneller omdat je een stuk minder weerstand ondervindt.
                  Voor 1000 à 1500 € vind je iets deftigs. Hangt ook een beetje van het merk af natuurlijk. Het ene merk biedt op vlak van prijs/kwaliteit meer dan het andere.
                  Een vb. van een fiets met een goeie verhouding prijs/kwaliteit voor 1000 €:
                  Finde dein MTB für Gelände, Trail oder Bikepark! ► XC, Enduro, Down-Country und mehr ✓ Carbon und Aluminium ✓ Superschnell und agil ✓ Hier entdecken!

Je moet die wel via het net bestellen, rechtstreeks bij de fabrikant.
                  Persoonlijk staan die Canyons mij wel aan in die klasse.
                  Trek valt ook zeker te overwegen als prijs/kwaliteit meespelen. Ook mooie fietsen. En van een merk met een veel rijker verleden dan Canyon. Iets duurder dan Canyon wel, maar aangezien je voor een Trek sowieso naar een dealer moet, kan je korting vragen. Het verschil in prijs is dan al een stuk kleiner.
                  Of je wacht nog even (hooguit een paar weken) en je koopt ergens een model van 2010 met grote korting omdat de fietsen van 2011 op het punt staan gereleased te worden.
                  Aangezien je toch niet zinnens bent zo snel mogelijk iets te kopen, zou ik het zo doen. Bij een Trek-dealer een showroomfiets kopen, lijkt me dan wel wat.
                  Jong tweedehands kan natuurlijk ook.
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Slik, moet dat echt 1000 euro kosten? Ik had gehoopt ervanaf te zijn met een 500-600 euro ongeveer. Nu, ik schat nog een maand of 2-3 met deze fiets te blijven rijden, tegen dan heb ik nog wat meer gespaard

En wat de dagelijkse inzetbaarheid betreft, ik zie me nog niet direct met een koersfiets naar de bakker rijden, terwijl ik dat nu wel doe met een MTB.

Comment

• Hier se.. ik zou zelf bieden

HIER

Comment

Slik, moet dat echt 1000 euro kosten? Ik had gehoopt ervanaf te zijn met een 500-600 euro ongeveer. Nu, ik schat nog een maand of 2-3 met deze fiets te blijven rijden, tegen dan heb ik nog wat meer gespaard

En wat de dagelijkse inzetbaarheid betreft, ik zie me nog niet direct met een koersfiets naar de bakker rijden, terwijl ik dat nu wel doe met een MTB.
                        Met een koersfiets naar de bakker lukt net zo goed hoor. Je zit over het algemeen iets sportiever op een koersfiets, maar voor de rest is er weinig verschil. Kruip je er op met een gewone lange broek, dan kan die broek op beide sooirt fietsen even makkelijk tussen je ketting en tandwiel draaien. Regent het, dan wordt je op beide fietsen nat. Mogelijks op de MTB zelfs natter omdat die brede banden meer water laten opspatten.
                        Ik heb het alleszins al regelmatig gedaan: op de koersfiets met een brood waarvan ik de zak tussen mijn hand en stuur klem. Met de MTB ook. Het is anders, maar ik schat het risico op valpartijen niet echt anders in.

Maar goed, mijn punt was eigenlijk eerder dat je een koersfiets moet leren kennen. Misschien ben je bang van de dunne bandjes. Misschien vrees je dat je daar op elk steentje lek mee zal rijden. Als je nooit op een koersfiets hebt gezeten, is het natuurlijk anders. Maar als je daaraan gewend bent, geniet je nog meer van de snelheid die je met zo'n ding kan halen.
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Bovendien is een koersfiets sowieso al dadelijk duurder dan een MTB, niet? Wat kan je aanvangen met een budget van 600 euro? Eerder een tweedehands kopen dan een nieuwe fiets?

Comment

• Oh, voor 500-600 € koop je natuurlijk ook al een MTB, maar niet van een kwaliteit die hoger ligt dan die van een redelijke stadsfiets.
                            Ik zou tweedehands shoppen voor dat bedrag. Een fiets zakt snel in waarde en er zijn er altijd die hun hobby stopzetten of die om een andere reden iets vlugger van fiets veranderen.
                            Bv.: http://nl.kapaza.be/belgie/trek-6700...--50727074.htm
                            Nieuwprijs zit rond de 1300 € (allicht iets meer met die gewijzigde onderdelen). Als je daar wat aan afpingelt, betaal je hem mss 650 €. Dus de helft van de nieuwprijs voor een fiets van amper een jaar oud.
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

Bovendien is een koersfiets sowieso al dadelijk duurder dan een MTB, niet? Wat kan je aanvangen met een budget van 600 euro? Eerder een tweedehands kopen dan een nieuwe fiets?
                              Idd, een koersfiets is relatief duur. T.o.v. een MTB dan.
                              En idd, ik zou tweedehands gaan. Zie mijn post hierboven.
                              Je kan natuurlijk ook een fiets van twee of drie jaar kopen. Die dingen zijn daarom niet per sé half versleten. Niet iedereen gebruikt zijn MTB waarvoor hij gemaakt is.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                Blijkbaar geen modderparcours want je ziet er spic en span uit ! Welke tocht was dit (heb dit niet echt gevolgd) ?
                                idd de salzkammergut

Modder viel wel mee maar het regende zo hard dat zelfs de modder op mijn kleren niet bleef hangen.
                                Ik heb de maandag heel mijn fiets gedemonteerd en er zat zonder zever meer als 1L water in.
                                Volgens mij door het design van de Easton zadelpen naar binnen kunnen dringen.

Comment

idd de salzkammergut

Modder viel wel mee maar het regende zo hard dat zelfs de modder op mijn kleren niet bleef hangen.
                                  Ik heb de maandag heel mijn fiets gedemonteerd en er zat zonder zever meer als 1L water in.
                                  Volgens mij door het design van de Easton zadelpen naar binnen kunnen dringen.
                                  Daar zit je dan met al die lichtgewicht prulletjes. 1 kg aan water in uw fiets.

Comment

• Moet wel kicken zijn die uit te rijden, wie weet ooit maar dan moet ik eerst een MTB hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                      Daar zit je dan met al die lichtgewicht prulletjes. 1 kg aan water in uw fiets.
                                      regen kwam pas tijdens de laatste 15-20 km. En die waren in dalende lijn. Regen in frame was dus alleen maar voordelig

Comment

regen kwam pas tijdens de laatste 15-20 km. En die waren in dalende lijn. Regen in frame was dus alleen maar voordelig
                                        Dat je altijd dat scenario voorgeschoteld krijgt, dan zit je goed. Maar daar twijfel ik wel aan.

Comment

• Da's zware kost, chapeau !

Comment

Working...
                                          X