Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• heb de tocht dit jaar eens goed bekeken en aan de hand van mij gps data lijkt me dat geen onhaalbaar doel.
    maarja in de bergen rijden is natuurlijk nog altijd iets anders als in de achtertuin.

Comment

• Je moet de uitslagen eens bekijken om een idee te krijgen van de moeilijkheid.
      Bij goed weer is dat een heel lange en heel zware rit, bij slecht weer de hel.
      Het zijn uiteindelijk 220km en 7000 hoogtemeters over merendeels schotterwegen he, geen asfalt.

Comment

• Nieuwe modelletjes op komst, deze vind ik wel knap:

Zou Stumpjumper Elite heten, 2099 euro.
        De nieuwe Comp, van Fox naar Reba...

Comment

• Ze zien er precies al gedateerd uit, ligt misschien aan mij ik ben meer voor Trek.

Comment

• Ik was ook niet voor Specialized, tot ik er ééntje kocht.
            Nu ja even dure modellen van andere merken zullen wel even goed rijden, maar ik ben voorlopig niet geneigd terug te veranderen van merk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Japy Bekijk Berichten
              Ze zien er precies al gedateerd uit, ligt misschien aan mij ik ben meer voor Trek.
              Niet gedateerd genoeg naar mijn zin.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

• 2011 Modellen van Trek

6700

8000

8500

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Japy Bekijk Berichten
                  Ze zien er precies al gedateerd uit, ligt misschien aan mij ik ben meer voor Trek.
                  Trek zijn design trekt anders op de stier z'n kloten voor het nieuwe modeljaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
                    Trek zijn design trekt anders op de stier z'n kloten voor het nieuwe modeljaar.
                    Ieder zijn ding natuurlijk, persoonlijk vind ik het minimalistisch design van Niner ook prachtig. Begint ook populairder worden in België.

Comment

• Veel beter dan dit kan het voor mij niet worden:

Super die kleuren...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                        Veel beter dan dit kan het voor mij niet worden:

Super die kleuren...

Comment

• Vind ik persoonlijk iets té flashy.
                          En die zadelbuis die zo ver doorloopt met de zadelpen erover i.p.v. erin, is ook niet echt mijn ding. Dat komt zo onnatuurlijk over.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik hoor dat je bij dit soort frames best een momentsleutel neemt om de vijsjes aan te draaien.
                            In de nieuwste Mountainbike Plus staat een test van 17 top hardtails.

Comment

• Ik heb sinds kort constant kraakjes ter hoogte van de trapas, vooral bij constante snelheid - bij inhouden of hard doortrappen hoor ik het niet...

Wat kan dit zijn? Trapaslagers?
                              Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                              Bestelt
                              1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                                Ik heb sinds kort constant kraakjes ter hoogte van de trapas, vooral bij constante snelheid - bij inhouden of hard doortrappen hoor ik het niet...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Meniscus_(anatomie)

Comment

• of u schoenplaatjes?

Comment

• Ik heb dat ook gehad bij mijn 6000, behoorlijk irritant, en ook enkel bij constante snelheid.
                                    Ik heb 'm binnengedaan en met het 'vastzetten van de bracket' (dixit de fietsenmaker) was het verholpen, wat dat juist is weet ik niet...
                                    Maar het is dus iets met de lagers of de as zelf ja.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                                      of u schoenplaatjes?
                                      Ik rij met gewone pedalen
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                      Bestelt
                                      1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Ik rij met gewone pedalen
                                        ah ja, dan kan dat niet

Comment

Ik heb sinds kort constant kraakjes ter hoogte van de trapas, vooral bij constante snelheid - bij inhouden of hard doortrappen hoor ik het niet...

Meestal is dat ofwel de trapstang die een beetje los staat op de as. Even demonteren en nieuw vet aandoen en terug aandraaien. Ofwel zijn de draadcups wat losgekomen, dat zijn die dingen waarmee je de trapas zelf mee monteert en vast in het frame zet. Heb je wel een speciale sleutel voor nodig. Als je 'm terug vastzet, doe wat borgingsmiddel op de draad (vb. Loctite 222) dan komt dat nooit meer vanzelf los na 't monteren.

Er kunnen nog andere oorzaken zijn, maar negen op de tien is het met twee bovengenoemde gevallen opgelost.

Comment

Working...
                                          X