Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bij mij hebben ze het eerst met warmte geprobeerd (genre haardroger), dan met een sleutel met een verlenging, de sleutelverlenging boog, en ik begon eerlijk gezegd wat voor m'n frame te vrezen (ze wisten ook wat het kostte en wilden dat zeker niet betalen denk ik)
    Dan hebben ze de trapas eruit geboord, wat hun 2 boren gekost heeft

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
      Bij mij hebben ze het eerst met warmte geprobeerd (genre haardroger), dan met een sleutel met een verlenging, de sleutelverlenging boog, en ik begon eerlijk gezegd wat voor m'n frame te vrezen (ze wisten ook wat het kostte en wilden dat zeker niet betalen denk ik)
      Dan hebben ze de trapas eruit geboord, wat hun 2 boren gekost heeft
      Zeiden ze tegen mij ook: de zadelpen afzeggen en het resterende deel eruit boren, maar echt happig waren ze daar niet op. Heb het ook niet laten gebeuren. Voor je het weet boor je teveel weg en kan je alles weggooien.

Mijn pa heeft die fiets van mij overgenomen, er uiteindelijk niets meer mee gedaan en hem dan weg gegeven aan een kozijn van mij die ik nooit zie. Ik heb mijn pa toen zot verklaard. Met zo'n compleet verbogen Ringlé Moby rondbollen is ronduit gevaarlijk. Die zadelpen was zo al licht genoeg, en door de sterk gedeukte vorm, zou ze best wel eens kunnen breken onder belasting. En je zou er dan nog niet eens zot mee moeten doen.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
        Om het met uw woorden te zeggen: blijven proberen!

Ik geef gewoon mijn ervaringen weer beste, wat dat met 'proberen' te maken heeft, da's me een raadsel. En ik heb al aan heel veel fietsen gewerkt. Met titaframes heb ik geen ervaring, ik weet wel dat die meer last hebben van koudlassen van tijd. Ik heb al veel aan het sukkelen geweest, maar alles al los gekregen. Slagschroevendraaiers, kruipolie, hefbomen, wring-, klop-, vloekwerk,... . Maar alles komt uiteindelijk los.

Comment

Zeiden ze tegen mij ook: de zadelpen afzeggen en het resterende deel eruit boren, maar echt happig waren ze daar niet op. Heb het ook niet laten gebeuren. Voor je het weet boor je teveel weg en kan je alles weggooien.

Mijn pa heeft die fiets van mij overgenomen, er uiteindelijk niets meer mee gedaan en hem dan weg gegeven aan een kozijn van mij die ik nooit zie. Ik heb mijn pa toen zot verklaard. Met zo'n compleet verbogen Ringlé Moby rondbollen is ronduit gevaarlijk. Die zadelpen was zo al licht genoeg, en door de sterk gedeukte vorm, zou ze best wel eens kunnen breken onder belasting. En je zou er dan nog niet eens zot mee moeten doen.
          Ze kunnen proberen, na de zadelpen gelijk met het frame aft te zagen, er in de lengte een sleuf in te zagen, maar dat is zeer tricky want voor je het weet zit je in het frame.

Zo'n Ringlé is trouwens super sexy Hier staat er 1 (Moby Ringle Deuce) op een Merlin Works 4.0 die ik ooit getest heb (voordat ik exact dezelfde fiets gekocht heb)

Wat eventueel nog wel kon is een zadelpen met een kleinere diameter erin steken, dan is de zadelpen een soort mouw waarin de andere zadelpen schuift.
          Op m'n Litespeed zit er trouwens een alu mouw in de zadelbuis, de kop en ook in de trapasbuis geperst . Dat is gedaan tegen het koudlassen met alu zadelpennen.

je ziet dat hier :

Comment

• Ik gebruik bij het monteren altijd montage pasta van shimano zelf.
            Lager cups, schroefjes van derailleurs,PM adaptor van schijfrem.
            Enige plaats waar ik geen vet maar borging gebruik zijn de 12 schroeven van de schijfrem zelf. Op alle andere plaatsen smeer ik pasta. Vroeger 2 keer gehad dat een (isis) BB in mijn frame zat en serieus moeite moest doen om het eruit te krijgen.
            Volgens mij zijn BB's van shimano die los gekocht worden tegenwoordig al voorzien van een streep vet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
              Slik, moet dat echt 1000 euro kosten? Ik had gehoopt ervanaf te zijn met een 500-600 euro ongeveer. Nu, ik schat nog een maand of 2-3 met deze fiets te blijven rijden, tegen dan heb ik nog wat meer gespaard

En wat de dagelijkse inzetbaarheid betreft, ik zie me nog niet direct met een koersfiets naar de bakker rijden, terwijl ik dat nu wel doe met een MTB.
              Voor iets meer heb je toch al een degelijke beginnersfiets. Je kan natuurlijk altijd beginnen met het beste van het beste maar voor 700 euro heb je toch al behoorlijk materiaal vind ik. Zie: http://www.izibike.nl/product/3114/Cube-LTD_Comp_2010
              My GTI

http://rijkevorsel.myminicity.com/

Comment

• Idd, een gleuf zagen in de zadelpen kon ook. Maar idd, begin er maar eens aan zonder het frame mee te hebben. Bovenaan kan je nog een beetje zien hoe je zaagt, onderaan is het wel wat minder. Tenzij je met één of ander werktuig toch makkelijk recht zou kunnen zagen. Maar dan nog: op het einde heb je sowieso het frame een beetje mee. Rest alleen nog de vraag hoé diep je dan in je frame zaagt. Een krasje, of toch net iets meer.
                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Sinds een paar uur de trotse eigenaar van een mountainbike, een 2011 Scott Scale getal, meteen mee aan een toer begonnen samen met Leftlane, ik wist niet dat je kon sterven van iets gezonds...

Ondanks veel sport blijk ik op een fiets niets waard te zijn, trainen geblazen!
                  Last edited by ; 31/07/2010, 20:31.

Comment

• Ik lig hier ook met stelten in de zetel na die calvarietocht

Heerlijke MTB man, schitterende koop gedaan (al ken ik niks van technische snufjes maar 't ziet er gewoon al zo strak uit)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                      Sinds een paar uur de trotse eigenaar van een mountainbike, een 2011 Scott Scale getal, meteen mee aan een toer begonnen samen met Leftlane, ik wist niet dat je kon sterven van iets gezonds...

Ondanks veel sport blijkt ik op een fiets niets waard te zijn, trainen geblazen!
                      Alle begin is moeilijk.
                      Als je een goede basisconditie hebt zal het snel de goede richting uitgaan.

Comment

Sinds een paar uur de trotse eigenaar van een mountainbike, een 2011 Scott Scale getal, meteen mee aan een toer begonnen samen met Leftlane, ik wist niet dat je kon sterven van iets gezonds...

Ondanks veel sport blijk ik op een fiets niets waard te zijn, trainen geblazen!
                        Congratz!
                        Gewoon op het gemak wat gaan fietsen de duur van de ritten opvoeren.
                        En natuurlijk maken dat je wat te eten bij hebt. Dat is des te belangrijker als je nog niet al te zeer getraind bent, want dan werkt je metabolisme minder efficiënt en verbrand je meer energie bij een zelfde inspanning. En dat is meteen ook een verschil met sporten die minder op de uithouding gericht zijn.
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Een 2011 model? Foto's graag!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                            Een 2011 model? Foto's graag!
                            Dit is 'm denk ik, heb zelf geen kodak dus voorlopig moet je genoegen nemen met Google afbeeldingen.

Ik ga me volgende week snel nog klikschoenen gaan halen, ik ben teveel van m'n pedaal geschoten naar m'n zin. Anderzijds werd het nadeel van klikpedalen grafisch geïllustreerd door een passerende wielertoerist die hulp wilde bieden toen ik m'n zadel wilde vastvijzen, de man stopt maar krijgt z'n voeten niet uit die pedalen *baf*

Comment

• Poor guy...vol goede bedoelingen

Comment

• Trouwens, ik heb er zo'n draadloze computer (of hoe noem je zoiets) laten opzetten, maar dat ding reageert niet, m'n snelheid blijft knipperen op 0.0km/h. Oplossingen?

Comment

• Ik gok dat ie knippert omdat ie geen contact kan maken met de sensor.
                                  Hoe je't oplost, da's een andere vraag

Comment

• Dus jij bent met gewone schoenen op die dubbelzijdige SPD-pedalen (zoals op de foto) gaan fietsen? Of heb je andere pedalen?
                                    Klikpedalen word je heel snel gewoon hoor. En dan is de kans klein dat je door die pedalen ooit nog ten val komt. Het kan wel best dat je de eerste weken de grond op gaat. Vooral bij een snelle (nood)stop.
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

Dus jij bent met gewone schoenen op die dubbelzijdige SPD-pedalen (zoals op de foto) gaan fietsen?
                                      Tuurlijk niet, ik heb pedalen die je ook met normale schoenen kan gebruiken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                        Ik gok dat ie knippert omdat ie geen contact kan maken met de sensor.
                                        Bedankt voor je raad!

Comment

Bedankt voor je raad!

My pleasure

Comment

Working...
                                          X