Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
    Tuurlijk niet, ik heb pedalen die je ook met normale schoenen kan gebruiken.
    Ik raad je dit type aan : http://www.bikesport.be/index.php/ca...%20sl/pid=143/

Nooit last bij modder, klikt zeer makkelijk uit maar nooit onbedoeld. En ze zijn nog eens licht ook...

Uw tellertje : je moet er voor zorgen dat de sensor voldoende dicht bij de magneet passeert, en ook op de juiste plaats. Een halve cm verschil is voldoende om contact te maken/verliezen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
      Ik raad je dit type aan : http://www.bikesport.be/index.php/ca...%20sl/pid=143/

Nooit last bij modder, klikt zeer makkelijk uit maar nooit onbedoeld. En ze zijn nog eens licht ook...

Uw tellertje : je moet er voor zorgen dat de sensor voldoende dicht bij de magneet passeert, en ook op de juiste plaats. Een halve cm verschil is voldoende om contact te maken/verliezen.
      Maar met zoiets kan je nooit even de fiets nemen om naar de bakker te gaan, toch? Daarmee dat ik voor die "hybride" pedalen heb gekozen...

Trouwens, hoelang duurt 't doorgaans voor je weer op je zadel kan zitten? Ik wil net naar de bakker gaan, voor 't eerst terug op dat zadel, jezus!

Comment

Maar met zoiets kan je nooit even de fiets nemen om naar de bakker te gaan, toch? Daarmee dat ik voor die "hybride" pedalen heb gekozen...

Trouwens, hoelang duurt 't doorgaans voor je weer op je zadel kan zitten? Ik wil net naar de bakker gaan, voor 't eerst terug op dat zadel, jezus!
        Je hebt ook van die plastic dingetjes die je daar in kan klikken voor het occasionele bakker gebruik.

Comment

Trouwens, ik heb er zo'n draadloze computer (of hoe noem je zoiets) laten opzetten, maar dat ding reageert niet, m'n snelheid blijft knipperen op 0.0km/h. Oplossingen?
          Ne keer binnenspringen bij uwen fietsenboer? die kan dat normaal makkelijk verhelpen en tis een ideale afstand om de benen even los te gooien

Comment

• In het begin zal je wel wat zadelpijn hebben
            Je hebt toch een goede koersbroek hoop ik?
            Knappe fiets trouwens

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
              Je hebt ook van die plastic dingetjes die je daar in kan klikken voor het occasionele bakker gebruik.

http://www.decathlon.be/NL/mountainb...zing-10860559/ 9.9 euro in de decthlon.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
                In het begin zal je wel wat zadelpijn hebben
                Je hebt toch een goede koersbroek hoop ik?
                Knappe fiets trouwens
                idd, allles begint met een goeie broek.

En dat went wel

Als het echt heel erg blijft kan je wel een ander zadel overwegen natuurlijk.

Comment

• Ik heb deze en ben daar erg tevreden van.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                    Ne keer binnenspringen bij uwen fietsenboer? die kan dat normaal makkelijk verhelpen en tis een ideale afstand om de benen even los te gooien
                    Ja sowieso hé, ik moet nog schoenen gaan kopen en m'n versnellingen laten afregelen, zodra ik terug zadels tolereer fiets ik die richting uit!

Comment

Dit is 'm denk ik, heb zelf geen kodak dus voorlopig moet je genoegen nemen met Google afbeeldingen.

Ik ga me volgende week snel nog klikschoenen gaan halen, ik ben teveel van m'n pedaal geschoten naar m'n zin. Anderzijds werd het nadeel van klikpedalen grafisch geïllustreerd door een passerende wielertoerist die hulp wilde bieden toen ik m'n zadel wilde vastvijzen, de man stopt maar krijgt z'n voeten niet uit die pedalen *baf*

Vette trottinette!
                      Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                      Bestelt
                      1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Slechte ervaringen mee. Als je verkeerde druk zet op die dingen, dan klikken die er uit. En met de blote hand krijg je die er amper tot niet terug in.
                        OK, in het begin zullen ze er minder snel ongewild uit klikken, maar als die dingen al regelmatig gemonteerd en gedemonteerd geweest zijn, dan beginnen die hoekjes ook te slijten. Het is en blijft plastic. Eens wat afgesleten is het om zeep.

Vroeger kon je ook metalen kooien kopen die je op je SPD's kon schroeven. Je pedalen waren dan plots helemaal geen SPD's meer.
                        Het ging om een volledige structuur van een downhill-pedaal.
                        Voordeel: de SPD's waren perfect bruikbaar met gewone schoenen en ook voor DH- of DS-praktijken.
                        Nadeel: extra gewicht en minder snel monteerbaar.
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

Een SPD wint bij mij op Crankbrothers.
                          SPD's zijn goedkoper, naar het schijnt beter gelagerd (minder onderhoudsintensief), betrouwbaarder en ze klikken ook altijd en je kan er makkelijker mee naar de bakker ofzo (groter raakoppervlak, wat ook een licht voordeel is als je ingeklikt zit). Als gewicht echt belangrijk is dan winnen de Crankbrothers. Maar persoonlijk vind ik dat voordeel niet opwegen tegen de voordelen van SPD.

Comment

Ik heb het hier nogal gezegd, da's rommel!!

Comment

Je koopt geen MTB om naar de bakker te gaan en als je 't doet met de MTB (zoals ik soms) dan overleef je dat wel hoor, gewoon een schoen aandoen met een deftige maar niet te harde zool

En "zitvlees" moet je kweken, al helpt een goede koersbroek meer dan je zou denken

Comment

• Vét, Porker! Congrats!!

Ga je nou volgende keer mee als we naar de Alpen trekken om te gaan freeriden? Ge gaat niet weten wat u overkomt, zo fokkin vet. Heeft qua techniciteit, kicks en weet-ik-nog-wat-allemaal wel wat weg van oerend hard circuitrijden ofzo. Heaven.

Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                                Ja sowieso hé, ik moet nog schoenen gaan kopen en m'n versnellingen laten afregelen, zodra ik terug zadels tolereer fiets ik die richting uit!
                                Leer 'es sleutelen! Versnellingen afstellen is een eitje, moet je toch zelf proberen te leren.

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                Ik heb het hier nogal gezegd, da's rommel!!
                                Vind ik ook. In Les Deux Alpes was 't uitverkoop van Shimano-pedalen (hybrides, de plastic en de metalen versie). 70% korting Had er bijna aan de volle pot gekocht in België (iets van een dikke 70 EUR ofzo), daar iets van een 25 voor betaald.

Comment

Je koopt geen MTB om naar de bakker te gaan en als je 't doet met de MTB (zoals ik soms) dan overleef je dat wel hoor, gewoon een schoen aandoen met een deftige maar niet te harde zool
                                  Boah, ik rijd zelfs met teenslippers op mijn klikpedalen, gelijk nen echte beachboy, naar de bakker.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                    Een SPD wint bij mij op Crankbrothers.
                                    SPD's zijn goedkoper, naar het schijnt beter gelagerd (minder onderhoudsintensief), betrouwbaarder en ze klikken ook altijd en je kan er makkelijker mee naar de bakker ofzo (groter raakoppervlak, wat ook een licht voordeel is als je ingeklikt zit). Als gewicht echt belangrijk is dan winnen de Crankbrothers. Maar persoonlijk vind ik dat voordeel niet opwegen tegen de voordelen van SPD.
                                    Heb idd al één Crankbrother naar de zak gereden (lagers kaputt) maar ik vind ze globaal gezien beter omdat je werkelijk altijd goed kan inklikken. Met Shimanopedalen heb ik in 't verleden dikwijls problemen gehad in de modder en bvb ook bij strandraces, raakte ooit zelfs eens niet UITgeklikt... Wellicht zijn de huidige modellen al beter ontworpen op deze punten en houden ze minder modder en zand vast ? (spreek van 10 jaar terug, nadien Time Atac gebruikt en sedert 3 jaar Crankbrothers)

Comment

Je koopt geen MTB om naar de bakker te gaan
                                      Je koopt ook geen jeep om over 't asfalt te rijden, maar toch doet iedereen het... .

Ik was onlangs enkele dagen aan zee en had de MTB meegenomen. Ook om ritjes met de kinderen te gaan rijden in gewone kledij en met gewoon schoeisel. Met SPD's is dat nog redelijk te doen, met zo'n Crankbrothers zie ik het me al minder doen, enfin soit... . Ieder z'n ding natuurlijk.

Comment

Heb idd al één Crankbrother naar de zak gereden (lagers kaputt) maar ik vind ze globaal gezien beter omdat je werkelijk altijd goed kan inklikken. Met Shimanopedalen heb ik in 't verleden dikwijls problemen gehad in de modder en bvb ook bij strandraces, raakte ooit zelfs eens niet UITgeklikt... Wellicht zijn de huidige modellen al beter ontworpen op deze punten en houden ze minder modder en zand vast ? (spreek van 10 jaar terug, nadien Time Atac gebruikt en sedert 3 jaar Crankbrothers)
                                        Ik rijd met SPD XT tegenwoordig. Die zijn gewoonweg super vind ik voor een relatief lage prijs!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                          Leer 'es sleutelen! Versnellingen afstellen is een eitje, moet je toch zelf proberen te leren.

Leer is dat niet iedereen dat leuk vindt

Comment

Working...
                                          X