Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zadelpijn kan ook effectief aan het zadel liggen. Zo heb ik van mijn Selle San Marco Concor Light helemaal geen last, terwijl dat wel het geval is bij de Fizik op mijn Taurine. Waarom ik die dan niet vervang? De kleurtjes van dat zadel passen zo goed bij het frame. En echt lange ritten doe ik toch niet met die fiets.
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Dat zal wel beteren...nogal logisch dat z'n gat zeer doet na een eerste deftige tour.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
        Dat zal wel beteren...nogal logisch dat z'n gat zeer doet na een eerste deftige tour.
        Pijn aan het zitvlak is nagenoeg altijd het gevolg van te weinig 'gattraining'.

Comment

Leer is dat niet iedereen dat leuk vindt
          Gaat 'm niet om leuk of niet (ik vind versnellingen afstellen ook een kakjob), maar gewoon noodzaak!

Comment

• Is er nog iets af te stellen aan schijremmen die slepen waarbij de schijf scheef is?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door X5 Bekijk Berichten
              Is er nog iets af te stellen aan schijremmen die slepen waarbij de schijf scheef is?
              Met een vuuroven, een aambeeld en een zware hamer wel, ja.

Comment

Dat zal wel beteren...nogal logisch dat z'n gat zeer doet na een eerste deftige tour.
                Uiteraard. Ik maakte maar de opmerking voor het geval hij toch nog wat last blijft ondervinden, ook na wekelijks met die fiets bollen.
                En hoe meer je op die fiets zit, hoe groter het belang van een passend zadel natuurlijk.
                Maar goed, eerst kilometers bollen en dan beslissen of het zadel al dan niet voldoet.
                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                  Gaat 'm niet om leuk of niet (ik vind versnellingen afstellen ook een kakjob), maar gewoon noodzaak!
                  Idem hier.
                  Ik sleutel helemaal niet graag en doe het dan ook enkel indien noodzakelijk. M.a.w. een fiets louter voor de lol uit elkaar halen en terug monteren, is echt niet mijn ding. Ik ken kerels waarbij dat anders is.
                  Een derailleur afstellen is idd niet iets om meteen voor naar de fietsenmaker te lopen.
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                    M.a.w. een fiets louter voor de lol uit elkaar halen en terug monteren, is echt niet mijn ding. Ik ken kerels waarbij dat anders is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
                      Je zou er trots op moeten zijn.
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik ga er zelfs speciaal een cursus voor volgen, zelf beginnen prutsen lijkt me wat te kostelijk.

Kleinere dingen zoals afstellen die ik natuurlijk zelf, maar een fiets van 0 opbouwen daar waag ik me nog niet aan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                          Ik heb het hier nogal gezegd, da's rommel!!
                          'k zou het eigenlijk niet weten, ik heb een gewone fiets voor naar de bakker te rijden.

Ale, das niet waar eigenlijk, ik woon naast een bakker, ga daar te voet naartoe

Als het enkel voor uitzonderlijke gevallen is leek me dat wel iets maar heb ergeen ervaring mee. Als je altijd dubbel gebruik wil zal je idd beter zijn met pedalen zoals die van w3n.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Japy Bekijk Berichten
                            Ik ga er zelfs speciaal een cursus voor volgen, zelf beginnen prutsen lijkt me wat te kostelijk.

Kleinere dingen zoals afstellen die ik natuurlijk zelf, maar een fiets van 0 opbouwen daar waag ik me nog niet aan.
                            Valt wel mee dacht ik hoor.

Juist die hydrolische remmen heb ik wat schrik van precies.

Then again, eens je weet hoe dat moet is daar ook weer niets aan wsl.

Comment

Niks te noodzaak! Ik kom altijd vriendelijke medefietsers tegen, zoals met Porky laatst. (ik zie de helpende meneer nog op z'n doos gaan, the poor bastard )

Heb zelfs al eens een lift naar de fietsenmaker versierd!

akkoord, iets moeilijker als je ergens op 2km hoogte rond Les deux Alpes zweeft ofzo, maar bon...daar zit ik dan ook zo goed als nooit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten

Ik heb vroeger nog Magura HS33 gehad en die eens ontlucht. Dat laatste ging eigenlijk verrassend vlot. En helemaal geen lucht mee naar binnen gekregen.
                                Mijn schijfremmen heb ik nog niet moeten ontluchten.
                                120d Hatch Edition Sport

Comment

• clickpedalen sucken, dit is da bomb:

zitten toevallig op de mijnen ook.

Comment

Vét, Porker! Congrats!!

Ga je nou volgende keer mee als we naar de Alpen trekken om te gaan freeriden? Ge gaat niet weten wat u overkomt, zo fokkin vet. Heeft qua techniciteit, kicks en weet-ik-nog-wat-allemaal wel wat weg van oerend hard circuitrijden ofzo. Heaven.

Leer 'es sleutelen! Versnellingen afstellen is een eitje, moet je toch zelf proberen te leren.
                                    Met dat verschil dat ik doorgaans nog leef na een trackday! Eerst wat techniek kweken op die fiets.

Ik sleutel niet graag, en al zeker niet als iemand anders het voor mij wilt doen!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten

Zelfs mijne fietsenmaker heeft schrik van mijn Avids

Als je hebt uitgevogeld hoe dat af te stellen, ontluchten, enz, nodig ik mezelf uit op een Masterclass.

Kakremmen
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                      Bestelt
                                      1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                                        Zelfs mijne fietsenmaker heeft schrik van mijn Avids

Als je hebt uitgevogeld hoe dat af te stellen, ontluchten, enz, nodig ik mezelf uit op een Masterclass.

Kakremmen

Ik zit ook al vanaf dag 1 te kakken op mijn *** Avid remmen. Van alles aan mijn fiets ben ik super content, enkel die **** remmen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door X5 Bekijk Berichten
                                          Ik zit ook al vanaf dag 1 te kakken op mijn *** Avid remmen. Van alles aan mijn fiets ben ik super content, enkel die **** remmen
                                          Juicy 3?
                                          Ik heb er 3000 km probleemloos mee gebold, en vanaf toen ging het enkel bergaf.

Mijn LBS zegt dat ik Shimano-remmerij moet kopen, ik zie hier Magura hoog aangeschreven staan... Iemand ideetjes? Moet wel onder de 200 euro blijven he, daar heb ik rondomrond schijven en blokken voor m'n auto voor
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                          Bestelt
                                          1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Working...
                                          X