Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Als recreant switchen enkel omwille van het nieuwe systeem, is ronduit belachelijk. Je hebt van die mannen die de helft van hun groep vervangen telkens er een cassette met een extra tandwieletje uitkomt ook. Louter om te kunnen zeggen dat ze een extra versnelling hebben.
ik ga dan een van die mensen zijn die zich laten vangen
Ik ben vanplan om mijn huidige xtr groep volgende week tekoop aanbieden en ergens in maart de nieuwe kopen en monteren.
Ik denk dat ik 2 jaar gratis gereden heb met de groep als ik er voor krijg wat ik in gedachte heb. In 2008 bv de shifters en de achterderailleur aangekocht voor 85-95 elk.
ik zie dat ze nu occassie aan die prijs weggaan.Aangezien ze nieuw 120 kosten lijkt me dat ook geen foute prijs.
Ik doe het dus niet om dat tandje extra maar gewoon omdat ik nu nog een redelijke prijs terug krijg voor mijn huidige groep. Als ik hem over een jaar verkoop krijg ik bena niets meer terug voor 'de oude XTR'
Als ik echter niet het bedrag krijg wat ik in gedachte heb blijft alles zoals het is en rij ik nog 2-3 jaar met deze groep tot hij versleten is.
Ik ben ook niet echt een fan van schijfremmen. Ik moet wel bekennen dat m'n Shimano LX schijfremmen het al lang goed doen. Buiten de zuigertjes die ik af en toe eens reinig heb ik er eigenlijk nog niks aan gedaan.
Toch zou ik liever een gewone V-brake hebben, spijtig gnoeg heeft m'n frame geen nokken om velgremmen te kunnen monteren. Voor mij voldoet een goede V-brake. Ik heb er ongeveer 15 jaar mee gereden, ook in heel zware omstandigheden en wedstrijden (nog met cantilevers ook gereden), en ik heb mij dat eigenlijk nooit echt beklaagd. Een V-brake remset is ook beduidend lichter, goedkoper, remblokken kosten minder, ze zelf onderhouden is gemakkelijker en in de winter bij koude temperaturen durven de schijfremblokjes wel eens blijven slijten (door de olie die dikker is). En als je schijfremblokjes per ongeluk of niet per ongeluk blootgesteld worden aan vet of olie, je kan ze wegsmijten. Ontvetten helpt niks, zelfs afschuren niet... .
Nadeel is wel dat je bij intensief gebruik de velgranden van velgremmen ziet wegsmelten als sneeuw voor de zon. Maar daar bestonden destijds velgen met keramische rand voor (misschien nu nog?).
Bij mij winnen V-brakes met een lichte voorsprong op schijfremmen.
Maar hé, met al die bangelijke voordelen die een 2 x 10 overbrenging biedt is dat eigenlijk bijna gratis natuurlijk.
onderhoud/vervangonderdelen, dat is in verhouding tot de aankoopprijs van de volledige fiets hé
op een bike van 500 euro ga je minder aan vervangonderdelen uitgeven dan om je 8000euro fiets "in orde" te houden
lijkt me logisch
onderhoud/vervangonderdelen, dat is in verhouding tot de aankoopprijs van de volledige fiets hé
op een bike van 500 euro ga je minder aan vervangonderdelen uitgeven dan om je 8000euro fiets "in orde" te houden
lijkt me logisch
Is 10 speed dan enkel bedoelt voor fietsen van 8.000 euro?
idd,
was het niet Miguel Martinez die bleef rijden met cantilvers
Olympische spelen in Sydney o.a. was hij nog de enigste
Dat ventje had gewoon minder remkracht nodig dan de anderen.
Bij cantilevers hangt veel ook af van de instellingen natuurlijk. Destijds monteerden wij het bolletje (daar waar de kabel "splitst" naar de twee afzonderlijke remmen toe) altijd zo laag mogelijk. Op die manier nam de remkracht duidelijk toe. En de remmen zelf monteerden we meer "open" door de remblokken naar binnen te schuiven.
Zoiets dus:
Op de tekening zie je wel een hangertje i.p.v. zo'n bolletje dat later kwam en steviger was. Verder ook oude cantilevers waar wij al met low profile cantilvers zaten, die we dan meer open monteerden om het stuk dat de twee remmen met elkaar verbindt zo horizontaal mogelijk te krijgen.
OK, mss snapt niet iedereen wat ik exàct bedoel, maar de mensen die er wat van kennen, zullen wel weten wat ik bedoel.
Gisterenavond nog eens de bruto versie van de 65K van de TT van Haasrode gaan rijden (bruto versie omdat er nog wat km's af moeten) Ik had 69km en net geen 1000 hoogtemeters en 4u rijtijd .
Zware kost dus.
De rit gaat door op zondag 22 augustus, zeker een aanrader en dat zeg ik niet omdat ik toevallig in de organisatie zit.
Voor de geïnteresseerden, Uscanini doet uitverkoop van haar stock (rue de la cure in Beauvechain). Mtb's + koersfietsen aan mooie prijzen (sommige tot 50% korting). Ook onderdelen (velgen, banden, kaders, stuurtjes, ...) ... Had ik maar het geld Hingen daar een paar verdomd knappe racekaders!
Ik zou mij een set rollen willen aanschaffen om binnenshuis (lees: op kot) te kunnen trainen. Ik heb er nu niet bijster veel verstand van, maar de rollen/toestel zouden zowat aan de volgende eigenschappen moeten voldoen:
- Liefst zo stil mogelijk, kwestie van de kotgenoten niet teveel te irriteren
- Mtb moet er in te monteren zijn, liefst zonder dat ik mijn wiel of dergelijke er moet uithalen (kan ik daar eigenlijk met gewone slicks op trainen? 26" x 1.40)
- Bijhorende fietscomputer is een pluspunt
- Als er tegen een meerprijs (of via het wereldwijde web) software voor te verkrijgen is, is dat ook een pluspunt
- Prijs: tussen 0 - 300€? Heb niet echt een idee hoeveel zoiets kost
Comment