Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Ceke Bekijk Berichten
    Volgens mij staat er in mijn garage nog een stel rollen met computerke en al.
    Maakt dat veel lawaai? Wordt dat verpatst?
    Dedication, Determination, Perfection - Senna

Comment

• Bwa echt veel niet, maar je gaat het altijd wel horen.. Maar het is niet zo luid als stofzuigen ofzo

Ik zal eens vragen aan mijn pa of hem dat nog nodig heeft.

Het is zo iets:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ceke Bekijk Berichten
        Bwa echt veel niet, maar je gaat het altijd wel horen.. Maar het is niet zo luid als stofzuigen ofzo

Ik zal eens vragen aan mijn pa of hem dat nog nodig heeft.

Het is zo iets:

Dit lijkt me op het eerste zicht te zijn wat ik zoek ja Vraag het maar is aan de papsie!
        Dedication, Determination, Perfection - Senna

Comment

• Ik heb zo nog een tacx one staan, zonder computer, mag ook weg voor een prikje.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door EvO@d1rk.be Bekijk Berichten
            Een vraagje voor de kenners:

Ik zou mij een set rollen willen aanschaffen om binnenshuis (lees: op kot) te kunnen trainen. Ik heb er nu niet bijster veel verstand van, maar de rollen/toestel zouden zowat aan de volgende eigenschappen moeten voldoen:

- Liefst zo stil mogelijk, kwestie van de kotgenoten niet teveel te irriteren
            - Mtb moet er in te monteren zijn, liefst zonder dat ik mijn wiel of dergelijke er moet uithalen (kan ik daar eigenlijk met gewone slicks op trainen? 26" x 1.40)
            - Bijhorende fietscomputer is een pluspunt
            - Als er tegen een meerprijs (
            of via het wereldwijde web) software voor te verkrijgen is, is dat ook een pluspunt
            - Prijs: tussen 0 - 300€? Heb niet echt een idee hoeveel zoiets kost
            Heb Tacx Basic Cycleforce te koop staan...voorloper van de Tacx Flow

edit: zo ééntje als Ceke dus

Comment

• Trouwens gisteren voor de eerste keer in maanden, zoniet 1 jaar, terug de mountainbike van stal gehaald. Toertocht in de streek van Brakel, 't ging goed . Wel 1x gevallen, redelijk zwaar, met een stijve nek en schouder als gevolg. Gelukkig zonder breuken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door EvO@d1rk.be Bekijk Berichten
                Een vraagje voor de kenners:

Ik zou mij een set rollen willen aanschaffen om binnenshuis (lees: op kot) te kunnen trainen. Ik heb er nu niet bijster veel verstand van, maar de rollen/toestel zouden zowat aan de volgende eigenschappen moeten voldoen:

- Liefst zo stil mogelijk, kwestie van de kotgenoten niet teveel te irriteren
                - Mtb moet er in te monteren zijn, liefst zonder dat ik mijn wiel of dergelijke er moet uithalen (kan ik daar eigenlijk met gewone slicks op trainen? 26" x 1.40)
                - Bijhorende fietscomputer is een pluspunt
                - Als er tegen een meerprijs (
                of via het wereldwijde web) software voor te verkrijgen is, is dat ook een pluspunt
                - Prijs: tussen 0 - 300€? Heb niet echt een idee hoeveel zoiets kost

ik train zelf ook regelmatig met men mtb op tacx

mtb kan je zonder problemen gebruiken, systeem is in zekere mate aanpasbaar aan grootte en breedte velg. maximum en minimum maat staat normaal op verpakking.

maar, ook al is het voor diegene die traint idd niet heel storend, het kabaal van de wrijving; ik train altijd met mp3 speler op max. in de oren.. maw, stil is zo'n systeem zeker niet! en ook ik krijg regelmatig van mijn huisgenoten te horen van 'hoelang gaat da nog duren????' ik raad dan ook aan om te trainen met een versleten band zonder noppen of een echte train band, zoals tacx zelf aanbiedt.. als je dan natuurlijk een toerke wilt gaan doen dient ge wel band/wiel terug om te wisselen.

ikzelf plan, en dit lijkt mij het beste eigenlijk, om de mtb te gebruiken voor outdoor en voor op de rollen een basis koersfietske te kopen, da proper blijft en je dus indoor voor tv of waar dan ook kunt gebruiken. + die tubekes maken echt wel minder kabaal.

op zich zijn die tacx systemen heel degelijk, dus die kan ik je zeker aanraden!

voor een 200,- heb je een deftig tacx systeem, waarbij je rolweerstand kan instellen, met meterke en software spreek je over duurste modellen die zijn richting 500,-
                Last edited by ; 10/08/2010, 01:47.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                  Kleine opmerking: de goedkoopste Cannondale kost 499 of 599 € (ik zou moeten kijken). Helemaal zo duur niet dus. Dat de goedkopere alu frames in het oosten worden gefabriceerd, zit er natuurlijk ook voor iets tussen.
                  Bij Cube of Canyon zal je een betere afmontage hebben voor hetzelfde geld. De afwerking van de goedkoopste Cannondales is dan wel weer beter.
                  En de frames van Cube en Canyon zullen ook wel in het oosten geproduceerd worden.

Maar goed, in jouw geval zou ik ook naar een dergelijk merk neigen hoor.

Wat is je budget?

Als ik nog eens een fully koop, moet het sowieso een deftige zijn met een blokkeerbare achterdemper. Is de demper niet blokkeerbaar, dan merk je dat al snel als je eens een spurtje wil trekken of een helling on-road wil beklimmen. In negatieve zin uiteraard. Voorlopig hoef ik echter geen fully meer.

Wat de remmen betreft: hangt af van je budget en het soort gebruik. Wil je slechts occasioneel echt gaan MTB-en, dan hoef je er niet àl te nauw naar te kijken. Zorg wel dat je hydraulische schijfremmen hebt en geen mechanische (dus met een stalen kabeltje i.p.v. met olieleidingen).
                  1500 zorro's wil ik er max aan geven
                  2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door X5 Bekijk Berichten
                    Ze zijn te vroeg met hun prijslijst. De 2011-modellen staan nog niet op de site.
                    Heb zelf de prijslijst en de catalogus van 2011 al gezien. Dankzij Cameleon Bike trouwens. Het was wel maar vluchtig.
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Net wat zitten googlen naar info over de nieuwe Cannondales. Blijkbaar monteert Cannondale vanaf 2011 de 3 x 10 XT-groep. Ik wist zelfs niet dat XT ook 10 speed werd, maar ik volg het dan ook niet echt meer.

Edit:
                      SLX wordt ook 10 speed.
                      Ze introduceren dat systeem ruimer dan ik verwacht had.
                      En achteraan met 36 tanden als grootste.
                      Last edited by Beta; 09/08/2010, 19:29.
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• cannondale = overgenomen door Scott?????
                        dien 'DENK' is ook niet echt origineel,
                        maakt gewoon zijn oude ontwerpen een beetje "frisser" en plakt er cannon'op

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door X5 Bekijk Berichten
                          Geen Taurine meer ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                            Geen Taurine meer ?
                            Die wordt al een jaar niet meer geproduceerd.
                            De Caffeine trouwens ook niet.
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Wat is de kwaliteit van een Rock Shox Recon ivm een Dart 3 ? Ik ken ongeveer de lijn in stijgende volgorde van kwaliteit, de Recon is wss iets beter dan de Reba ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                Geen Taurine meer ?
                                Da's idd al efkes, Taurine is opgevolgd door Flash he...
                                Des te beter, als hem kapot krijgt, wordt het sowieso een Flash..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
                                  Wat is de kwaliteit van een Rock Shox Recon ivm een Dart 3 ? Ik ken ongeveer de lijn in stijgende volgorde van kwaliteit, de Recon is wss iets beter dan de Reba ?
                                  Dart
                                  Tora
                                  Recon
                                  Reba
                                  SID

Da's de volgorde (aflopend = hoger)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
                                    Dart
                                    Tora
                                    Recon
                                    Reba
                                    SID

Da's de volgorde (aflopend = hoger)
                                    Aha, merci

Comment

• Daarnet nog eens op m'n eentje weg geweest.

De laatste weken was het zo dat ik me op de koersfiets altijd goed gaf omdat ik daar met een rap groepke meereed of alleen een wegrit maar op de MTB was het altijd met eenhoop kameraden die er dit jaar mee gestart zijn en daardoor me altijd toch wat in moest houden.

Vandaag alleen 2 lussen van het parcours van Merksplas gereden en heen en terug in totaal een kleine 60 km waarvan max 12-15 km verhard denk ik.

Paar lastige modderige stukken, 'k was tevreden van mijn 26.5 gem. Goed gegeven bij stukken maar nergens echt in het rood geweest gewoon overal tempo gehouden en voortgebaggerd.

Deed deugd

Comment

• Eén van de dagen de Sam's er ook weer eens opleggen.

Comment

Working...
                                        X