LL, 200-250 euro lijkt haalbaar (voor MTB's geldt nog 10x meer dan voor auto's dat je een 2dehands exemplaar maar kwijt raakt aan een dumpingprijs, zelfs als ze in goede staat zijn...)
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers-topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenLL, 200-250 euro lijkt haalbaar (voor MTB's geldt nog 10x meer dan voor auto's dat je een 2dehands exemplaar maar kwijt raakt aan een dumpingprijs, zelfs als ze in goede staat zijn...)
Ik hoop op een student met beperkt budget, voor zo iemand kan dat nog wel interessant zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenSo ban me, ik ben geen lemming.
Waar is de tijd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door EvO@d1rk.be Bekijk BerichtenMagura HS33! Prachtremmen, maar vreten wel de velgrand op bij intensief gebruik
Want na 5j intensief mountebiken zijn mijn velgen al wel redelijk ingesleten.
Is dit met Magura's dan sneller?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenIn alle eerlijkheid negeer ik die regel bewust, omdat ie nergens op slaat - wordt eens tijd dat dat veranderd wordt. Ongelukkigerwijze heb ik wel net vrij grote foto's gepost, dus ik kan m'n punt niet maken
Maar bon, je weet wat ik bedoel
6 foto's in low res zijn minder irritant dan 3 in high res IMO.
High res/low res, je moet toch ergens een grens kunnen trekken eh. Vermits dat een pagina anders onnodig lang wordt, gelieve gewoon die regel te volgen en dan is everybody happy.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten't Heeft z'n nut Lefty. Per pagina -afhankelijk van je instellingen- krijg je een maximum aantal posts te zien. Als je de '3 foto's per post'-regel niet volgt, ga je uiteindelijk véél langere en zwaardere pagina's creëren... wat niet zo gebruiksvriendelijk is. Foto's komen ook stelselmatig binnen, waardoor een pagina vaak verspringt (en dat is nog erger wanneer je met een heel slome computer of internetverbinding zit).
High res/low res, je moet toch ergens een grens kunnen trekken eh. Vermits dat een pagina anders onnodig lang wordt, gelieve gewoon die regel te volgen en dan is everybody happy.
Dat vind ik al een pak sympathieker antwoord dan dat andere wat ik op m'n 10 jarige leeftijd van de leraar te horen kreeg.
Ik zou nu een enorme klootzak kunnen zijn en 3 foto's posten van 70MP, maar dat doe ik niet
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenIk zou nu een enorme klootzak kunnen zijn en 3 foto's posten van 70MP, maar dat doe ik niet
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BenP Bekijk BerichtenIn hoe verre is die slijtage meer als bij gewone V-brakes?
Want na 5j intensief mountebiken zijn mijn velgen al wel redelijk ingesleten.
Is dit met Magura's dan sneller?
Anderzijds zitten er hier ook diehard fans van v-brakes, misschien is het wel een optie om je huidige v-brakes te upgraden naar iets beters (Shimano XT bvb.)?Dedication, Determination, Perfection - Senna
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door EvO@d1rk.be Bekijk BerichtenJe moet voor jezelf uitmaken welke compromissen je wil sluiten om betere remmen te hebben. Bij Magura slijten de velgranden nu eenmaal sneller dan bij andere velgremmen, maar ze remmen wel fantastisch en hebben een goeie "feel"!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIs dat waar dat Magura's sneller de velgrand om zeep helpen dan gewone V-brakes? Heb ik nog nooit gehoord. Hoe komt dat?
Mijn velgen waren na 2 jaar toch rijp voor de vuilbak in ieder geval (waren wel gewoon standaard velgjes van een instap granville...)
Jij bent hier de specialist, vertel jij het dan eens potjanmillekes (of weerleg het uiteraard, ik ben altijd bereid om nieuwe kennis op te doen )Dedication, Determination, Perfection - Senna
Comment
-
Ik denk dat het slijten van de velgen vooral te maken heeft met volgende zaken:
- zand/vuil
- kwaliteit van de remblok (hoe zachter het rubber hoe sneller de remblok slijt maar hoe beter voor de velg)
Je mag wel stellen dat gemiddeld gezien je velgen met Magura HS33 of HS11 sneller zullen slijten door de hogere kracht die een hydraulische rem kan ontwikkelen op je velg.
Maar goed dat is dan enkel en alleen mijn idee
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door EvO@d1rk.be Bekijk BerichtenOmdat die beter remmen?
Mijn velgen waren na 2 jaar toch rijp voor de vuilbak in ieder geval (waren wel gewoon standaard velgjes van een instap granville...)
Jij bent hier de specialist, vertel jij het dan eens potjanmillekes (of weerleg het uiteraard, ik ben altijd bereid om nieuwe kennis op te doen )
Nee, ik bekijk zoiets gewoon logisch. Dat de bediening van een V-brake tegenover een hydraulische velgrem onderling wat scheelt (qua progressie, kracht op remhendel,...) wil ik best aannemen. Maar om hetzelfde eindeffect te bekomen (lees: dezelfde remwerking) ga je bij beide systemen toch een nagenoeg dezelfde druk op de velgrand moeten uitoefenen, kan niet anders. Wat dan toch resulteert in een gelijke slijtage van remblokken en velgrand, niet?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenIemand een idee wat ik hier nog voor zou durven vragen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door EvO@d1rk.be Bekijk BerichtenMagura HS33! Prachtremmen, maar vreten wel de velgrand op bij intensief gebruik
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIs dat waar dat Magura's sneller de velgrand om zeep helpen dan gewone V-brakes? Heb ik nog nooit gehoord. Hoe komt dat?
Maar alles hangt af van de gebruikte remblokjes. Non ceramic op ceramic en omgekeerd is om problemen vragen (ook bij gewone velgremmen trouwens).
Verder is er inderdaad geen reden om aan te nemen dat de velgen sneller slijten. Je remt wel gemakkelijker (minder handkracht) met hydraulische remmen en daardoor kan je ook langer wachten en krachtiger remmen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk ben helemaal geen specialist, zulke onbescheidenheid en 'zelfverheerlijkingsuitspraken' laat ik aan anderen over.
Nee, ik bekijk zoiets gewoon logisch. Dat de bediening van een V-brake tegenover een hydraulische velgrem onderling wat scheelt (qua progressie, kracht op remhendel,...) wil ik best aannemen. Maar om hetzelfde eindeffect te bekomen (lees: dezelfde remwerking) ga je bij beide systemen toch een nagenoeg dezelfde druk op de velgrand moeten uitoefenen, kan niet anders. Wat dan toch resulteert in een gelijke slijtage van remblokken en velgrand, niet?
@Jokke: heb je zelf eigenlijk ook een winkel?
Edit: AdriH heeft het mooi verwoordDedication, Determination, Perfection - Senna
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenRemkracht hangt vooral af van kwaliteit contact tussen remblok en velg.
Dus een hydraulische rem remt niet per se krachtiger. Vraagt wel minder knijpkracht door dat de olie het werk doet en je geen rekkende kable hebt..
Comment
Comment