Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door EvO@d1rk.be Bekijk Berichten

Edit: AdriH heeft het mooi verwoord
    Ik zeg net hetzelfde hoor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door EvO@d1rk.be Bekijk Berichten
      @Jokke: heb je zelf eigenlijk ook een winkel?
      dat weet toch het hele forum, ik doe niets anders dan reclame maken

Goed betreft remkracht.
      Neem een fiets met HS33 en eentje met V-brake.
      En kijk (liefst hetzelfde frame ) in welke mate je achtervork openplooit.
      Op die manier kan je ongeveer zien wat het verschil is in remkracht en in welke mate je beide frames evenveel kan "open" rekken en/of welke kracht je op de V-brake moet uitoefenen om eenzelfde kracht te hebben.
      Niet voor niks zet mijn bij Magura's bijna altijd een verstevigingsbeugel (booster) om optimale kracht uit te oefenen omdat anders te veel "energie" of kracht verloren ging. (zodat je dus een directere respons hebt).
      Een simpele proef die je veel kan leren.
      Vraag het ook eens aan een paar fietsenboeren.
      We merkten dat gebruikers van Magura (in de tijd dat dit superpopulair waren) beduidend meer met ceramische velgen reden......
      Last edited by Jokke_vlo; 12/08/2010, 20:10.

Comment

• Ceramische remmen, inderdaad . Dat zei ik hierboven ook al. Brake boosters verhogen ook de remkracht (of de resultante van de kracht) bij gewone v-brakes.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
          Ceramische remmen, inderdaad . Dat zei ik hierboven ook al. Brake boosters verhogen ook de remkracht (of de resultante van de kracht) bij gewone v-brakes.
          Maar worden meestal NIET gemonteerd, terwijl bij Magura bijna altijd wel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
            dat weet toch het hele forum, ik doe niets anders dan reclame maken

Goed betreft remkracht.
            Neem een fiets met HS33 en eentje met V-brake.
            En kijk (liefst hetzelfde frame ) in welke mate je achtervork openplooit.
            Op die manier kan je ongeveer zien wat het verschil is in remkracht en in welke mate je beide frames evenveel kan "open" rekken en/of welke kracht je op de V-brake moet uitoefenen om eenzelfde kracht te hebben.
            Niet voor niks zet mijn bij Magura's bijna altijd een verstevigingsbeugel (booster) om optimale kracht uit te oefenen omdat anders te veel "energie" of kracht verloren ging. (zodat je dus een directere respons hebt).
            Een simpele proef die je veel kan leren.
            Vraag het ook eens aan een paar fietsenboeren.
            We merkten dat gebruikers van Magura (in de tijd dat dit superpopulair waren) beduidend meer met ceramische velgen reden......
            Ook verdeler van Tacx toevallig? Of ergens een adres waar ze veel verschillende modellen/merken in huis hebben?
            Dedication, Determination, Perfection - Senna

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
              Maar worden meestal NIET gemonteerd, terwijl bij Magura bijna altijd wel.
              Inderdaad, ik heb er mee kennis gemaakt toen ik met een Scott thermoplastic frame reed (Endorphin, je kent het zeker wel ). Daar was het écht nodig, zelfs met v-brakes.
              Heb dat frame trouwens nog altijd. kan er gewoon niet van scheiden..
              Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Zo snel dat hij niet kon scherpstellen

Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Een brake booster is altijd nuttig, ook bij V-brakes. Ik herinner mij nog levendig dat bij hevig remmen met m'n V-brakes de achtervork (van m'n CAAD3 frame van weleer) heel duidelijk zichtbaar (en voelbaar) uit elkaar gedrukt werd. Dat Magura's geleverd worden met brake boosters is simpelweg omdat de drukkracht die kan ontwikkeld worden, groter kan zijn dan die van V-brakes. Maar... dat zegt niets over de uiteindelijke remwerking in de praktijk. Wat in de praktijk belangrijk is, is dat als een rem in staat is in eender welke omstandigheid het wiel te laten blokkeren, dat het een goede rem. En dat kan een V-brake even goed als een hydraulische velgrem, ook al moet men net iets harder knijpen en voelt het van tijd iets 'sponsiger' aan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                    Een brake booster is altijd nuttig, ook bij V-brakes. Ik herinner mij nog levendig dat bij hevig remmen met m'n V-brakes de achtervork (van m'n CAAD3 frame van weleer) heel duidelijk zichtbaar (en voelbaar) uit elkaar gedrukt werd. Dat Magura's geleverd worden met brake boosters is simpelweg omdat de drukkracht die kan ontwikkeld worden, groter kan zijn dan die van V-brakes. Maar... dat zegt niets over de uiteindelijke remwerking in de praktijk. Wat in de praktijk belangrijk is, is dat als een rem in staat is in eender welke omstandigheid het wiel te laten blokkeren, dat het een goede rem. En dat kan een V-brake even goed als een hydraulische velgrem, ook al moet men net iets harder knijpen en voelt het van tijd iets 'sponsiger' aan.
                    Ge remt toch het beste als het wiel net niet blokkeert? Dan is een betere controle over de remkracht toch een voordeel?

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                    cc

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                      't Heeft z'n nut Lefty. Per pagina -afhankelijk van je instellingen- krijg je een maximum aantal posts te zien. Als je de '3 foto's per post'-regel niet volgt, ga je uiteindelijk véél langere en zwaardere pagina's creëren... wat niet zo gebruiksvriendelijk is. Foto's komen ook stelselmatig binnen, waardoor een pagina vaak verspringt (en dat is nog erger wanneer je met een heel slome computer of internetverbinding zit).

High res/low res, je moet toch ergens een grens kunnen trekken eh. Vermits dat een pagina anders onnodig lang wordt, gelieve gewoon die regel te volgen en dan is everybody happy.
                      In die optiek zou een fototopic zelfs maar 1 foto per post mogen hebben, sommige pagina's moeten 60 foto's laden en dat duurt soms wel een eind, zelfs met een snelle verbinding...

Maar om dan in een thread zoals deze een probleem te hebben met een eenmalige post van > 3 foto's, dat zou ik als moderator zonder meer laten passeren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ekreteiP Bekijk Berichten
                        Ge remt toch het beste als het wiel net niet blokkeert? Dan is een betere controle over de remkracht toch een voordeel?
                        Ja, tuurlijk dat, spreek ik dat ergens tegen misschien?

Comment

• Pas in Oostenrijk gaan mtb'en.
                          De langste toer was 100 km en 2000 hm, aan gemiddeld 19 per uur.
                          Dan nog ergens in een afdaling iets te heftig door een beekje gereden en ik denk dat ik weer eens een kromme schijf heb... Nu ja, sowieso brol om af te regelen, dus ik moet het nog eens bezien.
                          Maar echt zalig, ginder fietsen, wel regelmatig de 22x34 nodig gehad, 2x10 zou dus niks voor mij zijn, laat staan singlespeed...
                          Ik heb ook m'n snelheidsrecord verbeterd, 68.

Comment

• Vroeger nog een brakebooster gehad. En dat was met gewone cantilevers. Dat ding had wel degelijk zijn nu. Niet achteraan, want daar heb je in principe geen extreme remkracht nodig, wel vooraan. Daar zat een Manitou 4 en de remnokken plooiden toch wel wat. Bovendien leek het me niet zo gezond dat de vork aan de remnokken wat werd open getrokken.
                            Oh, mijn brakebooster belette de nokken wel degelijk vollédig om open te plooien. Er waren ook lichtgewicht boosters op de markt die wél enige flex vertoonden, en dat zag je wel degelijk.
                            De booster voor Maguna HS33 zal zeker verschil maken, maar aangezien die aan één kant gewoon over de bout zit (i.p.v. eraan vastgemaakt te zijn), kan die ook niet alle tegenhouden.

Wat de remkracht betreft: naar mijn ervaring zijn V-brakes niet minder (of meer) krachtig dan hydraulische remmen, maar die laatste zijn wel veel beter doseerbaar natuurlijk. En mijn ervaring leert mij ook dat remblokken van HS33's ook sneller slijten (vooral in de modder), maar dat heeft uiteraard veel te maken met de compound van de remblokken.
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Dubbelpost.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

500€ max en dan moet je al een halve blinde hebben die dat ervoor wil geven. Frame is wel OK, is van KTM en misschien de achterderailleur een XT? Voor de rest...
                                500 € zal al veel zijn. Te veel.
                                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ekreteiP Bekijk Berichten
                                  Dan komen we ook in het terrein van de banden.

Comment

Dan komen we ook in het terrein van de banden.
                                    Laat ons nu efkes bij de remmen blijven, dat blijkt al moeilijk genoeg te zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                      In die optiek zou een fototopic zelfs maar 1 foto per post mogen hebben, sommige pagina's moeten 60 foto's laden en dat duurt soms wel een eind, zelfs met een snelle verbinding...

Maar om dan in een thread zoals deze een probleem te hebben met een eenmalige post van > 3 foto's, dat zou ik als moderator zonder meer laten passeren
                                      De maatregel lijkt me waardeloos als de ene het mag en de ander weer niet. Of daar een heleboel extra voorwaarden aan gekoppeld moeten worden die het de eindgebruiker onnodig complex maken. Je hebt gelijk, een fototopic gaat zwaarder zijn dan deze ene post. Waar trek je de lijn? Achteraf bekeken is het een storm in een glas water, maar tracht op z'n minst die paar simpele regels te respecteren, dat maakt het voor iedereen gemakkelijker. De moderators doen dit allemaal met de beste bedoelingen, maar het kruipt stilaan ook in hun kleren als ze steeds tegenwind moeten krijgen. Ik zou dan ook willen vragen om het eens vanuit een andere invalshoek te bekijken en deze discussie hier te staken, of indien gewenst, verder te zetten onder de rubriek 'autoforum'.

Comment

• Gisteren voor de verandering nog eens achter een boomstronk blijven hangen en overkop gegaan.

Gebeurd me anders nooit hoor

Blauw plekken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                                          Gisteren voor de verandering nog eens achter een boomstronk blijven hangen en overkop gegaan.

Gebeurd me anders nooit hoor

Blauw plekken
                                          Ge kunt het nog navertellen, da's uiteindelijk nog het belangrijkste hé.

Comment

Working...
                                          X