Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hmm, ik vind het gewoon raar dat die stukjes er standaard in zitten.
    Ik ga eens proberen met de adapter rechtstreeks op de vork, daarachter die stukjes, dan de klauw en dan niets meer.
    En misschien de achterste stukjes erop laten als ik genoeg draad trek in de vork.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
      GoPro Motorsport, met een handlebar mount en een rollbar mount. Blijkt dat ik dus die rollbar gebruik voor op de Lefty en ook op de stuurpen, eigenlijk is het niet nodig om de camera op het stuur zelf te zetten. Heb ook eens geprobeerd op de liggende buis, onder het zadel, geeft leuke beelden maar het vervelende is dat de benen telkens een vreemd zicht geven door de vervorming aan de zijkant van het beeld, misschien eens met een andere camerinstelling proberen.
      Waarom heb je dan niet de "naked" gekocht? In dat MotorSport pakket zitten toch zaken die je niet nodig hebt voor je fiets? Of voor de 911 dan?

Comment

• Yep, in feite gekocht om op circuit filmpjes te schieten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
          Hmm, ik vind het gewoon raar dat die stukjes er standaard in zitten.
          Ik ga eens proberen met de adapter rechtstreeks op de vork, daarachter die stukjes, dan de klauw en dan niets meer.
          En misschien de achterste stukjes erop laten als ik genoeg draad trek in de vork.
          Dat wordt al niks, tenzij ik langere bouten haal.
          En nog andere problemen:
          • Vooraan sleept de rem enorm hard aan de binnenkant, en de remklauw kan niet verder naar binnen gezet worden.
          • Achteraan past het wiel gewoon niet in mijn frame, wegens te breed.
          Volgens mij zijn beide problemen op te lossen door de bouten aan weerskanten van de naaf aan te draaien, maar zeker ben ik niet?
          • Als ik vooraan die bouten zo instel dat ze even breed uit elkaar staan als de spatie tussen mijn vorkpoten (zoals ze nu staan dus, dus ik moet de ene even ver indraaien als ik de andere uitdraai), en ze zo regel dat de bout aan de kant van de remschijf meer naar de binnenkant staat: dan staat de remschijf meer naar buiten en hoop ik dat het gesleep gedaan is.
          • Achteraan zou ik dan zorgen dat de bout aan de kant van de cassette exact even ver uitsteekt t.o.v. de lockring (om m'n versnellingen niet te moeten bijregelen) en de andere bout zou ik dan indraaien zodat de twee net in mijn frame passen. Er is dus slechts 1 mogelijkheid, ik hoop dat de rem dan niet sleept...
          Is dit de manier om het op te lossen? Ik ben een beetje ten einde raad...

Comment

• ik denk aan een adapter. Je moet inderdaad 12.5mm achteruit, dat gaat nooit lukken.
            heb je al op de website van de leverancier van je remmen gekeken? Bij Hope staat dat allemaal redelijk goed uitgelegd.

Comment

• Dat is het probleem nu niet hé.
              Ik heb een adapter, maar de bouten zijn niet lang genoeg.
              De wielen zijn nu het probleem, desnoods blijf ik 2x160 rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ken Bekijk Berichten
                Gisteren mee gedaan met de City Mountainbike Challenge in Waregem . Recreatief, dus een estafetteteam van 2. Mijn rondetijden lagen rond de 2:19-2:24, terwijl de profs in de latere reeksen 1:59-2:02 reden...Uiteindelijk 35e op 57 geworden met ons ploegske héhé
                Ben gaan kijken, maar u niet gezien denk ik, met welke MTB reed je? Ben wel geschrokken van het tempo. Met natte banden op dergelijke stenen namen er toch enkele behoorlijk wat risico's....

Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                Dat is het probleem nu niet hé.
                Dat is nu net waarom ik daarvoor liefst naar de fietsboer ga, altijd wel miserie met die dingen vind ik

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
                  Ben gaan kijken, maar u niet gezien denk ik, met welke MTB reed je? Ben wel geschrokken van het tempo. Met natte banden op dergelijke stenen namen er toch enkele behoorlijk wat risico's....

Dat is nu net waarom ik daarvoor liefst naar de fietsboer ga, altijd wel miserie met die dingen vind ik
                  Reed met een zwarte Cannondale F3 . Truitje was van Cyclingnews (grijs met blauw) en was aan 't fietsen van 15u30-16u10

Comment

Reed met een zwarte Cannondale F3 . Truitje was van Cyclingnews (grijs met blauw) en was aan 't fietsen van 15u30-16u10
                    Toen stond ik te kijken maar ik kan het me nogthans niet voor de geest halen...

Comment

Zo erg is het niet.
                      Wielen staan er ondertussen in, morgen op zoek naar langere bouten voor de remschijf vooraan. De voorste schijf sleept, maar daar heb ik voorlopig de 160 mm G2 gezet, en ik dénk dat er iets mis is met de schijf zelf.
                      Het kan ook zijn omdat ik die veer tussen m'n blokjes naar de maan geholpen heb en nu daar zonder zit.

Comment

Toen stond ik te kijken maar ik kan het me nogthans niet voor de geest halen...
                        'k Zal u niet impressed hebben héhéhé

Bijgevoegde Bestanden

Comment

Dat was precies een soort steeplechase voor MTB'ers.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                            Dat is het probleem nu niet hé.
                            ik zag geen adapter op jouw foto nochtans.

Comment

• Vandaag dacht ik eens een rustig, maar langer tochtje te doen, tot ik op een gegeven moment een MTB-route tegenkwam. F*ck rustige tochtjes doen! Ik denk dat ik ongeveer een 15 km offroad gereden heb. Best wel zwaar, voor de eerste keer (ik heb ook geen idee wat de moeilijkheidsgraad was, hoe zit dat met die kleuren?). Heeft er ook nog iemand tips om zo weinig mogelijk te hobbelen op uw fiets? Boomwortels vermijden, ...?

Comment

• kleuren zijn relatief. Normaal heb je groen-blauw-rood met rood het moeilijkst maar dat is niet altijd het geval.
                                Tips om zo weinig mogelijk te hobbelen? Ga op de weg fietsen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                  Dat was precies een soort steeplechase voor MTB'ers.
                                  ode aan Waregem Koerse é

't Was best fun en verfrissend door die waterbak

Comment

Nope, niet gezien...

Comment

• Andere wieltjes:

Comment

• Ziet er knap uit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
                                          Vandaag dacht ik eens een rustig, maar langer tochtje te doen, tot ik op een gegeven moment een MTB-route tegenkwam. F*ck rustige tochtjes doen! Ik denk dat ik ongeveer een 15 km offroad gereden heb. Best wel zwaar, voor de eerste keer (ik heb ook geen idee wat de moeilijkheidsgraad was, hoe zit dat met die kleuren?). Heeft er ook nog iemand tips om zo weinig mogelijk te hobbelen op uw fiets? Boomwortels vermijden, ...?
                                          Kleuren zijn groen-blauw-rood meestal. Meestal in oplopende graad van moeilijkheid. Soms totaal niet

Minder hobbelen: Beetje spelen met gewichtsverplaatsing. Net voor de hobbel je stuur wat licht maken, als dan je achterwiel bijna bij de hindernis is, dat wiel wat ontlasten. Dus dat gaat best snel.
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                          Bestelt
                                          1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Working...
                                          X