Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Sportpark De Schorre in Oostende. Ze hebben daar enkele jaren geleden een heuvel aangelegd die ze ook telkens gebruiken voor het BK Veldlopen. De parcoursbouwers hadden daarrond zo'n 6 lussen gelegd en je moest er dus evenveel keer ofwel schuin ofwel loodrecht op/af. Als je ervoor staat is 't precies een muur maar 't was wel te doen omdat het allemaal op gras was (geen putten of obstakels bergaf). Plus elders op 't parcours ook constant op en af taluds, was piepedood op 't einde en nochtans goed gedoseerd...

www.beachbikers.be en klikken op Bunkerrace

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
      Das waar, ik woon dan ook in de biljartvlakke kempen he :-)
      Er wordt vaak gelachen met die zogezegd biljartvlakke kempen. Maar op die kempische heuvelrug van Herentals naar Kasterlee kan je retezware trajecten rijden en hopen hoogtemeters aaneenrijgen. Op het officiële bloso parcours kan het voor velen op sommige stukken al fameus trekken en sleuren zijn (zeker als 't poederdroog ligt), maar er zijn hopen alternatieve singletracks (vooral aan de toeristentoren en camping floreal) waar zelfs fameus getrainde kerels ook serieus naar adem kunnen happen hoor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Er wordt vaak gelachen met die zogezegd biljartvlakke kempen. Maar op die kempische heuvelrug van Herentals naar Kasterlee kan je retezware trajecten rijden en hopen hoogtemeters aaneenrijgen. Op het officiële bloso parcours kan het voor velen op sommige stukken al fameus trekken en sleuren zijn (zeker als 't poederdroog ligt), maar er zijn hopen alternatieve singletracks (vooral aan de toeristentoren en camping floreal) waar zelfs fameus getrainde kerels ook serieus naar adem kunnen happen hoor.
        jup, daarstraks vlak voor floreal duiken ze daar ineens rechts naar beneden en eens beneden terug omhoog, is een flink klimmetje. Maar tis geen ardennen he.

Comment

jup, daarstraks vlak voor floreal duiken ze daar ineens rechts naar beneden en eens beneden terug omhoog, is een flink klimmetje. Maar tis geen ardennen he.
          Die afdaling tot bijna op de asfaltbaan en dan scherp links terug naar boven zeker?

Comment

Die afdaling tot bijna op de asfaltbaan en dan scherp links terug naar boven zeker?
            Idd.

Comment

Idd.
              Dacht het al, maar inderdaad, geen Ardennen. Toch kan constant naar beneden en naar boven vlammen ook in de kleren kruipen.

Comment

Dacht het al, maar inderdaad, geen Ardennen. Toch kan constant naar beneden en naar boven vlammen ook in de kleren kruipen.
                jaja das zeker, als je voluit blauw-groen-rood doet ginder heb je al heel wat in de benen

Comment

• Jupke, nog altijd content van uw mountainbike?

Heb je nog foto's ervan? Vind ze niet meer terug...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
                    Jupke, nog altijd content van uw mountainbike?

Heb je nog foto's ervan? Vind ze niet meer terug...
                    Ja hoor, heel content nog steeds.

Ketting en tandwielen zijn wel aan vervanging toe, beginnen stilletjesaan wat te haperen.

Het enige probleem dat ik al met deze fiets heb gehad was dat 1 van de bevestigingspunten van de drinkenbushouder is los komen te zitten in het frame.

Op zich geen ramp, ik kon er op 2 plaatsen 1 monteren en heb gewoon gewisseld maar dat zou eigenlijk toch niet mogen.

foto's staan hier, allemaal van toen ik hem net had, heb er nog wel een paar in actie van onderweg maar daarzie je de fiets niet erg goed natuurlijk.: http://www.jupke.be/images/fietsen

Comment

Het enige probleem dat ik al met deze fiets heb gehad was dat 1 van de bevestigingspunten van de drinkenbushouder is los komen te zitten in het frame.

Op zich geen ramp, ik kon er op 2 plaatsen 1 monteren en heb gewoon gewisseld maar dat zou eigenlijk toch niet mogen.
                      Waarschijnlijk zijn het blindklinkmoeren in het frame?

Een stevige 'rondelle' of stukje plaat met gat in en een bout nemen en eens flink aandraaien, dan zet die moer zich terug vast in het frame (zie foto).

Comment

• Dat moeten we eens proberen dan.

Comment

• http://vimeo.com/11782596

Verdorie zeg, die rotsen. Ik zou 5 keer dood blijven als ik op de fiets blijf zitten...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                            http://vimeo.com/11782596

Verdorie zeg, die rotsen. Ik zou 5 keer dood blijven als ik op de fiets blijf zitten...
                            Het zou een klein mirakel zijn moest ik slechts 5 maal sterven op dat tochtje Moet wel heerlijk zijn om daar te rijden, ookal betekent dat het einde van mijn leven.
                            Dedication, Determination, Perfection - Senna

Comment

• Dat lijkt mij nog wel te doen met de juiste fiets en wat oefenen op voorhand..
                              Ik overschat mezelf wel nogal eens op zo'n parkoer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ceke Bekijk Berichten
                                Dat lijkt mij nog wel te doen met de juiste fiets en wat oefenen op voorhand..
                                Ik overschat mezelf wel nogal eens op zo'n parkoer.
                                Ik denk dat ge u wel eens lelijk zou kunnen verschieten als ge met uw fietske boven dat rotske staat

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door EvO@d1rk.be Bekijk Berichten
                                  Ik denk dat ge u wel eens lelijk zou kunnen verschieten als ge met uw fietske boven dat rotske staat
                                  Lijkt mij te doen als je een beetje technisch aangelegd bent. Ik ken mannen die dat ook zouden doen. Zelf ben ik niet zo technisch aangelegd. Ik kan ook wel op mijn voorwiel draaien, maar ik zou toch al eens ietsje sneller mijn evenwicht verliezen. Op vlak terrein op het voorwiel draaien is niet hetzelfde als in de omgeving van de video natuurlijk.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                    Lijkt mij te doen als je een beetje technisch aangelegd bent. Ik ken mannen die dat ook zouden doen. Zelf ben ik niet zo technisch aangelegd. Ik kan ook wel op mijn voorwiel draaien, maar ik zou toch al eens ietsje sneller mijn evenwicht verliezen. Op vlak terrein op het voorwiel draaien is niet hetzelfde als in de omgeving van de video natuurlijk.
                                    Daar zeg je het al, probleem 1) ik kan niet op mijn voorwiel draaien. Zou het wel willen kunnen, alleen al omdat dat er zo vet/pro uitziet

Comment

• Ik zal het je leren. Springen met beide wielen van de grond, zonder klikpedalen, lukt dat je al?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ceke Bekijk Berichten
                                        Ik zal het je leren. Springen met beide wielen van de grond, zonder klikpedalen, lukt dat je al?
                                        Ja, maar je hebt 'springen' en springen è

Comment

• Ik ben technisch nogal een kluns (in vgl met de "echte" bikers), springen zonder klikpedalen kan ik bvb niet, een wheelie lukt ook niet enz...

Comment

Working...
                                          X