Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
    Lekkere fietsen toch altijd die Speci's.

Ik wil deze: http://www.eggisbikeplanet.de/specia...lized_2011.pdf

Helemaal gek van die discipline sinds L2A.

Ga er eentje kopen, denk ik, een 2nd hand freeride/downhill. C'dale, uiteraard, dus niet easy om er eentje te vinden, maar dat lukt me wel.

Laatste tijd al geregeld zitten zien voor mogelijkheden "in de buurt", er zijn echt vette sites op max. 4 uur rijden van hier!

Echt zot wijs, zie me dat volhouden die stijl...

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
    Er zijn maar weinig mensen die een échte wheelie kunnen uitvoeren. Dus balanceren op het achterwiel en een klein beetje met de achterrem werken.
    Gij zijt al in Les Deux Alpes geweest, ja zeker hé? Malaise rijdt de ganse 3 km hoofdbaan van de ene kant naar de andere op z'n achterwiel. Tussen 't verkeer. Ondertussen met een andere biker babbelend die naast 'm kwam rijden. Naar boven en ook naar beneden. Wat sneller en dan weer vertragend.

Echt ZOT wat mij betreft is 'ie echt de wheelie master.

Ik kan dat voor geen meter.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten

Kom, een meter moet toch kunnen
      Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
      Bestelt
      1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Jup & Lotuzzz, jullie te vinden voor een freeride tripje volgend jaar, een dag of 3-4 max? Alpen oid, geen rode/zwarte, maar wel de leuke groene en blauwe (perféct doenbaar met een HT).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
          Kom, een meter moet toch kunnen

Soms lukt 't een beetje, 't probleem is dat ik, als het "wat" lukt, ik me teveel op het "vasthouden die wheelie" concentreer en dan des te harder neerkledder.

Springen zonder klikpedalen lukt wel, goed zelfs. Geleerd en geoefend met een ouwe bommafiets (24kg!) in Gent, als student. Op en af borduren, vluchtheuvels e.d. 15cm no prob, gewoon *hop* erop Is wel iets dat je somewhat nodig hebt bij 't freeriden, heb ik ondervonden.
          Maar 'k wil daar wel nog wat in bijscholen. Denk erover om een cursus te volgen in Winterberg, gewoon basis wat bijschaven. Kan nooit kwaad.

Comment

Jup & Lotuzzz, jullie te vinden voor een freeride tripje volgend jaar, een dag of 3-4 max? Alpen oid, geen rode/zwarte, maar wel de leuke groene en blauwe (perféct doenbaar met een HT).
            Eventueel wel ja... Leuk alternatief voor een non-skier als ik.

Periode juni-september denk ik dan?

Mijn fiets kan zelfs in mijn auto --> dubbele fun!
            Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
            Bestelt
            1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Ik wil deze: http://www.eggisbikeplanet.de/specia...lized_2011.pdf

Helemaal gek van die discipline sinds L2A.

Ga er eentje kopen, denk ik, een 2nd hand freeride/downhill. C'dale, uiteraard, dus niet easy om er eentje te vinden, maar dat lukt me wel.
              Geen Cannondale, maar dit is een vet merk voor dat soort toestanden:

Fun trail, enduro and DH mountain bikes where riders needs come first since 2001

Spijtig dat ze (Cannondale) tegenwoordig geen DH/FR (Claymore misschien) modellen meer in het gamma hebben...
              Al zou ik voor zo'n type fiets eerder naar een nichemerk neigen.

Comment

Gij zijt al in Les Deux Alpes geweest, ja zeker hé? Malaise rijdt de ganse 3 km hoofdbaan van de ene kant naar de andere op z'n achterwiel. Tussen 't verkeer. Ondertussen met een andere biker babbelend die naast 'm kwam rijden. Naar boven en ook naar beneden. Wat sneller en dan weer vertragend.

Echt ZOT wat mij betreft is 'ie echt de wheelie master.

Idd, ik ben daar al geweest. Een jaar of 15 geleden.

You serious 'bout that shit? Zo lang kunnen balanceren is idd wel zot.

Op het net vind je ook een filmpje van een kerel die op zijn achterwiel een afdaling op de weg rijdt. Aan 70 km/h of zo ... En die blijft ook maar gaan. Crazy shit, bro'.
                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                  Eventueel wel ja... Leuk alternatief voor een non-skier als ik.

Periode juni-september denk ik dan?

Mijn fiets kan zelfs in mijn auto --> dubbele fun!

Comment

Jup & Lotuzzz, jullie te vinden voor een freeride tripje volgend jaar, een dag of 3-4 max? Alpen oid, geen rode/zwarte, maar wel de leuke groene en blauwe (perféct doenbaar met een HT).
                    'k zie dat direct zitten, alleen combineren met de prive is wat lastig soms, stel iets voor en als ik kan doe ik mee

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                      Geen Cannondale, maar dit is een vet merk voor dat soort toestanden:

Fun trail, enduro and DH mountain bikes where riders needs come first since 2001

Spijtig dat ze (Cannondale) tegenwoordig geen DH/FR (Claymore misschien) modellen meer in het gamma hebben...
                      Al zou ik voor zo'n type fiets eerder naar een nichemerk neigen.
                      Hmmjah, maar een echte 'full monty' DH hoef ik niet. I mean, dat hebt ge nodig als ge bonkers hard naar beneden knalt over rotsen van anderhalve meter hoog ofzo.

Een Claymore = all I need. Fack. Dat rijdt nog bergop (moet ge met een DH écht niet proberen), niet denderend maar het gaat, en het verschil tussen 24kg en 16kg is ENORM, en wat ik voor heb met een fiets heeft meer dan voldoende aan 18cm veerweg (oid).

Wou er me, van zodra ik 'm op foto zag, eentje bestellen, maar dan moet m'n huidige buiten anders ga ik over budget... omdat ik de 1 "moet", de 2 en de 3 vind ik lelijk en 'k zie niet dat ge de 2 of 3 ook in 't wit kunt hebben.

'k Ben op zoek naar een Gemini, Judge of Perp in 2nd hand om 't nog een jaartje of 2 daarmee uit te zingen. Vermoedelijk ga ik dan uiteindelijk die fiets én m'n huidige kunnen wegdoen om een déftige (nieuwe?) C'dale freeride te halen (Claymore nog tegen dan?), héél misschien aangevuld met een 29er hardtail, ofzo.

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                      'k zie dat direct zitten, alleen combineren met de prive is wat lastig soms, stel iets voor en als ik kan doe ik mee
                      Is maar voor volgend jaar hé.

Comment

Hmmjah, maar een echte 'full monty' DH hoef ik niet. I mean, dat hebt ge nodig als ge bonkers hard naar beneden knalt over rotsen van anderhalve meter hoog ofzo.

Een Claymore = all I need. Fack. Dat rijdt nog bergop (moet ge met een DH écht niet proberen), niet denderend maar het gaat, en het verschil tussen 24kg en 16kg is ENORM, en wat ik voor heb met een fiets heeft meer dan voldoende aan 18cm veerweg (oid).

Wou er me, van zodra ik 'm op foto zag, eentje bestellen, maar dan moet m'n huidige buiten anders ga ik over budget... omdat ik de 1 "moet", de 2 en de 3 vind ik lelijk en 'k zie niet dat ge de 2 of 3 ook in 't wit kunt hebben.

'k Ben op zoek naar een Gemini, Judge of Perp in 2nd hand om 't nog een jaartje of 2 daarmee uit te zingen. Vermoedelijk ga ik dan uiteindelijk die fiets én m'n huidige kunnen wegdoen om een déftige (nieuwe?) C'dale freeride te halen (Claymore nog tegen dan?), héél misschien aangevuld met een 29er hardtail, ofzo.

Is maar voor volgend jaar hé.
                        Dat dacht ik wel ja

Comment

• Kutwachtijden op Vimeo

over 35 min:
                          Lotuzzzz

Ikke

over een 50 min.

On board over de bergjes.

Comment

• Thomas is duidelijker beter in filmen dan ik

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                              Thomas is duidelijker beter in filmen dan ik
                              Lees: "Thomas, de volgende keer stop ik ni meer om te filmen, maar gij kunt dat goed dus doet gij maar, ik rijd dan wel een paar tientallen keren heen en terug om te jumpen over dees bubbelke, goe?"

Comment

Lees: "Thomas, de volgende keer stop ik ni meer om te filmen, maar gij kunt dat goed dus doet gij maar, ik rijd dan wel een paar tientallen keren heen en terug om te jumpen over dees bubbelke, goe?"

Comment

• Eindelijk.

Comment

• 'on board'

Comment

• Ik had al een tijdje last van overspringende versnelling op de MTB, nu daarnet de casette er eens afgehaald met het oog op deze te vervangen. Ik had nog een bon voor een FM hier in de buurt, ik naar daar, wat denk je? donderdag sluitingsdag atuurlijk.

Enfin, buiten dat er 2 tandwieltjes wat los stonden (laatste 2) wat op te lossen was met het gewoon wat vaster aan te draaien heb ik gemerkt dat er wat spel zit op de body.

Ik kan deze zowat 1 mm heen en weer wiebelen, niet gigantisch veel dus maar toch wel wat, is dat normaal of wil dat zeggen dat er toch wat versleten is?

En zo ja, moet ik dan enkel die body vervangen of hangt dat samen met heel de naaf?
                                      Ik heb wel al op sites gezien dat ze los te bestellen zijn.

Comment

• Jupke, is dat bij jullie in de buurt?
                                        Vosselaar is niet zo ver en ik zoek wat goed bepijlde ritjes...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dawud Bekijk Berichten
                                          Jupke, is dat bij jullie in de buurt?
                                          Vosselaar is niet zo ver en ik zoek wat goed bepijlde ritjes...
                                          Pak dan maar Kasterlee-herentals, lille is wat saai vind ik zelf.

Comment

Working...
                                          X