Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Dawud Bekijk Berichten
    Jupke, is dat bij jullie in de buurt?
    Vosselaar is niet zo ver en ik zoek wat goed bepijlde ritjes...
    Is idd vlak bij ons.

Kasterlee-herentals Lichtaart is wel mooier en uitdagender misschien maar voor ons wekelijks toerke is dat hier anders ook wel ideaal hoor. Niet zozeer hoogteverschil maar het laatste half jaar hebben ze heel wat technische stukjes in het bos uitgehakt, 'k vindt het al bij al toch mooi rijden hier.

Comment

• En als je wat afstand over mooie bospaden en veldwegen wil afleggen, minder uitdagend maarwel lekker fietsen, dan vind ik die van merksplas-wortel ook wel eens leuk om doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
        Ik had al een tijdje last van overspringende versnelling op de MTB, nu daarnet de casette er eens afgehaald met het oog op deze te vervangen. Ik had nog een bon voor een FM hier in de buurt, ik naar daar, wat denk je? donderdag sluitingsdag atuurlijk.

Enfin, buiten dat er 2 tandwieltjes wat los stonden (laatste 2) wat op te lossen was met het gewoon wat vaster aan te draaien heb ik gemerkt dat er wat spel zit op de body.

Ik kan deze zowat 1 mm heen en weer wiebelen, niet gigantisch veel dus maar toch wel wat, is dat normaal of wil dat zeggen dat er toch wat versleten is?

En zo ja, moet ik dan enkel die body vervangen of hangt dat samen met heel de naaf?
        Ik heb wel al op sites gezien dat ze los te bestellen zijn.
        Ondertussen van gegoogled en blijkbaar kan je die (de)monteren met een imbussleutel van 10, misschien voor ik andere dingen ga doen eerst eens proberen dat ik hem misschien gewoon wat vaster kan zetten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
          Ik ben dus niet alleen.
          Springen met klikpedalen heb ik nog niet geprobeerd, mezelf kennende zal het niet direct lukken.
          Mezelf onderschat verdorie.
          Al zal het van de zijlijn bekeken veel minder spectaculair uitgezien hebben.
          Ook ineens nieuwe remblokken besteld op discobrakes.com. 13 euro voor twee paar afgestuurd, fietsenmaker vraagt 15 euro voor 1 paar, tja...

Comment

Ik had al een tijdje last van overspringende versnelling op de MTB, nu daarnet de casette er eens afgehaald met het oog op deze te vervangen. Ik had nog een bon voor een FM hier in de buurt, ik naar daar, wat denk je? donderdag sluitingsdag atuurlijk.

Enfin, buiten dat er 2 tandwieltjes wat los stonden (laatste 2) wat op te lossen was met het gewoon wat vaster aan te draaien heb ik gemerkt dat er wat spel zit op de body.

Ik kan deze zowat 1 mm heen en weer wiebelen, niet gigantisch veel dus maar toch wel wat, is dat normaal of wil dat zeggen dat er toch wat versleten is?

En zo ja, moet ik dan enkel die body vervangen of hangt dat samen met heel de naaf?
            Ik heb wel al op sites gezien dat ze los te bestellen zijn.
            Niemand die hier mee kan helpen?

Vaster zetten ging niet, losser ook niet

Comment

• Is het een Mavic naaf waar deze rond zit?

Comment

• Graag jullie mening.

Wat denken jullie een goeie (faire, both ways) prijs te zijn voor een 2006 Cannondale Judge Freeride 2 in OK staat (wat gebruiksschade maar geen breuken, deuken of versleten onderdelen) en met demper en vork gereviseerd eind vorig jaar?

750 EUR? 1.000 EUR? 1.250 EUR?

Comment

• Ik ben ook eens aan het rondzien voor eentje die iets meer gericht is op het downhillen. Alhoewel ik een grote Cannondale fan ben, zou ik hier graag voor een Kona gaan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                    Graag jullie mening.

Wat denken jullie een goeie (faire, both ways) prijs te zijn voor een 2006 Cannondale Judge Freeride 2 in OK staat (wat gebruiksschade maar geen breuken, deuken of versleten onderdelen) en met demper en vork gereviseerd eind vorig jaar?

Geen idee wat die dingen gaan, maar rond de 1000 €, lijkt mij toch een mooie prijs. Wat kostte die destijds nieuw? Zal toch snel 2500 € geweest zijn, veronderstel ik.

Leuk ding trouwens.
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySteve Bekijk Berichten
                      Ik ben ook eens aan het rondzien voor eentje die iets meer gericht is op het downhillen. Alhoewel ik een grote Cannondale fan ben, zou ik hier graag voor een Kona gaan
                      Kona heeft wel wat, vind ik. Plus ze hebben een deftige reputatie op dat vlak ook. Die dingen stralen ook eenvoud uit, vind ik.
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Spijtig dat ze hun traditie een beetje verworpen hebben door een carbon hardtail uit te brengen, vind ik...

Comment

Graag jullie mening.

Qua werkelijke waarde : 50% van de nieuwprijs

Qua werkelijke verkoopprijs van zo'n bikes : 33% van de nieuwprijs.

Heb mijn Scalpel ook verkocht voor 1000 euro (kostte 3200 euro nieuw en stond 100% in orde), nadat ik meestal biedingen kreeg tussen de 200 en 600 euro

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                            Qua werkelijke waarde : 50% van de nieuwprijs

Qua werkelijke verkoopprijs van zo'n bikes : 33% van de nieuwprijs.

Heb mijn Scalpel ook verkocht voor 1000 euro (kostte 3200 euro nieuw en stond 100% in orde), nadat ik meestal biedingen kreeg tussen de 200 en 600 euro
                            De Scalpel was wel iets ouder, toch?
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

Niemand die hier mee kan helpen?

Vaster zetten ging niet, losser ook niet
                              Normaal is het niet, ik ben net eens gaan voelen aan de body van mijn 'oude' wielen en daar is geen beweging in te krijgen.
                              Maar hoe je het oplost weet ik niet.

Comment

• Pff, moet zo heerlijk zijn! Please God, give me da' skillz

+ YouTube Video
                                ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                                Dedication, Determination, Perfection - Senna

Comment

• Een pak hangt af van de fiets, denk ik.
                                  Zoiets moet gewoon enorm veel vertrouwen geven bergaf, maar dan heb je nog de ballen en kunde nodig om het effectief te doen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                    Geen idee wat die dingen gaan, maar rond de 1000 €, lijkt mij toch een mooie prijs. Wat kostte die destijds nieuw? Zal toch snel 2500 € geweest zijn, veronderstel ik.

Leuk ding trouwens.
                                    4.299 EUR nieuw in 2006

Als ik de regel van Tuur Bo erop toepas zou je daar niet meer mogen voor geven dan 1.400 EUR. Als 'ie compleet in orde staat, that is.

Hmm.

Comment

4.299 EUR nieuw in 2006

Als ik de regel van Tuur Bo erop toepas zou je daar niet meer mogen voor geven dan 1.400 EUR. Als 'ie compleet in orde staat, that is.

Hmm.
                                      Drie kwart van zijn waarde verliezen op vier jaar, is toch veel. Ik kreeg destijds ook nog een kwart van de nieuwaarde van mijn Super V, maar die was wel meer dan acht jaar oud en hij had dringend een onderhoud van de dempers nodig.
                                      Last edited by Beta; 03/09/2010, 20:20.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Zoek bijvoorbeeld eens met exact deze term: "cannondale judge" site:craigslist.org
                                        Geeft je misschien een beter idee van de gangbare prijzen.

Edit: zelfs daar niet zo veel actieve zoekertjes blijkbaar...
                                        Last edited by ; 03/09/2010, 21:05.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                          Is het een Mavic naaf waar deze rond zit?
                                          Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                                          Normaal is het niet, ik ben net eens gaan voelen aan de body van mijn 'oude' wielen en daar is geen beweging in te krijgen.
                                          Maar hoe je het oplost weet ik niet.
                                          Ik ben vanmorgen met gedemonteerd wiel naar de FM geweest, er zat inderdaad te veel speling op, body kostte 25 euro en was eenvoudigweg met een 10mm imbus te vervangen.

Nieuwe ketting, nieuwe body, nieuwe tandwielen, beetje armer nu maar alles blinkt en werkt terug perfect

Comment

Working...
                                          X