Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ben helemaal in de ban van fietsen met grote veerweg de laatste tijd, hoewel ik daar helemaal niets mee kan doen.

Check dit: http://www.nicolai.net/index.php?article_id=20&clang=0
    Bijna 6 kg voor enkel het frame.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
      4.299 EUR nieuw in 2006

Als ik de regel van Tuur Bo erop toepas zou je daar niet meer mogen voor geven dan 1.400 EUR. Als 'ie compleet in orde staat, that is.

Hmm.
      Nee, 't is eerder dat je als verkoper niet mag hopen om er nog meer van te krijgen, want zo'n bike die in orde staat is in feite nog 2/3e van zijn nieuwprijs waard.

Als die bike nog echt top is, en ook beantwoordt aan wat je echt zoekt, zou ik er persoonlijk gerust bvb 2000 euro voor betalen...

Comment

• Mjah maar 2k is boven budget. Wil eigenlijk niet veel meer dan een goeie 1.000 EUR betalen voor aankoop, waarna nog max. 500 EUR voorzien is voor nazicht en vervanging van de nodige onderdelen (ketting, cassette, revisie demper en vork indien nodig, banden).

Don't know. Enerzijds wil ik dat echt graag, maar ga 'k dat veel gebruiken?

Comment

• Ik heb een vraagje, telkens als ik met de MTB rij heb ik het gevoel dat ik moeite heb met het sturen. Het gaat niet 'soepel' genoeg. Niet dat het stuur stroef is ofzo maar eerder de manier van sturen.
          Kan een te breed stuur daar iets mee te maken hebben?
          Stuurbreedte is 66cm.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
            Ik heb een vraagje, telkens als ik met de MTB rij heb ik het gevoel dat ik moeite heb met het sturen. Het gaat niet 'soepel' genoeg. Niet dat het stuur stroef is ofzo maar eerder de manier van sturen.
            Stuurbreedte is 66cm.
            Ik heb het mijne ook smaller gemaakt, was ook zoiets, zelf nog een cm meer dacht ik.

Heb er langs beide kanten een 3-4 cm afgezaagd (was er op voorzien, plaats genoeg om alles mooi op te schuiven) nu is het net geen 60 cm en stuurt veel kwieker heb ik de indruk, ook veel vlotter door smallere passages.

Comment

Ik heb een vraagje, telkens als ik met de MTB rij heb ik het gevoel dat ik moeite heb met het sturen. Het gaat niet 'soepel' genoeg. Niet dat het stuur stroef is ofzo maar eerder de manier van sturen.
              Stuurbreedte is 66cm.
              Ik zou eerder denken aan een verkeerde lengte van de stuurpen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                Ik heb het mijne ook smaller gemaakt, was ook zoiets, zelf nog een cm meer dacht ik.

Heb er langs beide kanten een 3-4 cm afgezaagd (was er op voorzien, plaats genoeg om alles mooi op te schuiven) nu is het net geen 60 cm en stuurt veel kwieker heb ik de indruk, ook veel vlotter door smallere passages.
                Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                Ik zou eerder denken aan een verkeerde lengte van de stuurpen.
                Thanks!
                Idd de breedte is soms wel ambetant bij smalle passages. Dat zou al een oplossing kunnen zijn.

Mijn stuurpen is vrij kort en ik merk dat ik nogal redelijk rechtop zit. Als ik een langere steek zou mijn sturen dus ook beter moeten gaan?

Best beide dan vervangen En kan ik nog wat sleutelen

Edit: vanachter heb ik een schijfrem steken en sinds een 2 tal weken maajt die een verschrikkelijk geluid wanneer ik redelijk rem. Als ik mijn rem hard intrek, vertraagt hij maar het achterwiel blokkeert niet. Niet dat dat moet maar vroeger deed die dat wel en het lawaai is dan echt enorm luid Is dat gewoon een versleten remblokje/schijf?
                Last edited by GTX; 03/09/2010, 23:40.

Comment

• Ik voel me nog steeds het best met sturen van 58cm. Breder stuur geeft wel betere controle maar controle komt ook van het manneke .
                  Wat je rem betreft, misschien zit er lucht in de leidingen waardoor de remkracht verloren gaat. Piepen kan door trillingen komen omdat schijf en plaatjes niet goed gealigneerd zijn, ook na een passage door bvb een beek kan een schijfrem wat geluid maken, maar dat gaat dan wel weg na een paar km.

Comment

• vanavond niet vergeten te kijken naar de rechtstreekse uitzending op canvas + van de wereldkampioenschappen in canada.
                    mannen xc

Comment

• Ook eens geprobeerd een filmpje ineen te boksen.

Is met een heel simpele Canon (foto)camera gemaakt. De bevestiging op het stuur is met een RAM mountsysteem, wordt vooral gebruikt om GPS toestellen op motorfietsen te monteren. Veel schokken (kan ook aan de 8 bar in de vork liggen), keren en draaien, maar daar staat 'De Kempische heuvelrug' nu eenmaal voor bekend.
                      Geluidskwaliteit is ronduit slecht, volgende keer een stukje tape op de microfoon kleven denk ik.

+ YouTube Video
                      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• prachtige singletracks.

Comment

Stuurbreedte is 66cm.
                          Kan aan vanalles liggen. Vergeet niet dat de balhoofdbuishoek van een MTB vlakker is dan die van een racefiets (ongeveer 70° ipv 73°), waardoor de wendbaarheid een tikkeltje minder is. Meer gewicht op de voorkant kan ook helpen natuurlijk. Hoe lang is de stuurpen nu?
                          Ik heb een niet ingekorte Ritchey WCS Rizer. Ik geloof dat die 670 mm breed is, maar ik vind dat niet direct een nadeel. OK, het maakt de fiets er mss iets minder prestatiegericht op, maar het fungehalte neemt wel toe. Mijn stuurpen is een 110 mm. Niet echt kort dus.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                            prachtige singletracks.
                            Inderdaad, spijtig genoeg begint het op vele plaatsen kapot gereden te geraken waardoor veel boomwortels bloot komen te liggen.

Comment

• Als ik voor- en achteruit beweeg op mijn zadel, kraakt er iets.
                              Laatst had ik dat nog en toen was het opgelost door wat vet aan de klem te doen. Dat hangt er nu nog, en het is terug begonnen...
                              Zowel zadelpen als zadel staan goed vast, wat kan het zijn?

Comment

• TT Lille vandaag, 47,2 km aan 21,9

Fijn rappe mannen gepest in de bochtjes!

Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                Bestelt
                                1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Je zit inderdaad precies heel kort en rechtop, wat wel een voordeel is in de krappe bochtjes... Ik zit meer racegericht, mijn stuur staat duidelijk lager dan mijn zadel.

Comment

• Ik ook, en ik merk wel dat dat lastig is voor snelle bochtencombinaties.
                                    Een lange bovenbuis, 120mm stuurpen, smalle flatbar, geen combinatie voor wendbaarheid dus...

Vandaag al m'n remblokken aangekregen die ik vrijdag besteld had op discobrakes.com. Als ze nu nog goed werken: aanrader².

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                      Je zit inderdaad precies heel kort en rechtop, wat wel een voordeel is in de krappe bochtjes... Ik zit meer racegericht, mijn stuur staat duidelijk lager dan mijn zadel.
                                      Inderdaad... Is trouwens ook maar een 15.5", dus dat geeft een hemelse fiets in korte bochten, maar nerveus in de lange (is daar op die andere filmjes van u iets van te zien, jupke?). Maar eigenlijk liever zo dan andersom

Ik zit er dan ook nog eens recht op, want wegens korte beentjes staat mijn zadel niet erg hoog, terwijl mijn stuur niet op z'n laagste staat en ik ook nog met de zadelpen kan spelen om me platter te krijgen. Maar zoals het nu is vind ik het eigenlijk wel prima, nooit kniepijn, rugpijn,... Nochtans 66 km afgelegd gisteren, in totaal.

Maar ik ga het wel eens proberen hoor. Ook klikpedalen zullen niet lang meer op zich laten wachten
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                      Bestelt
                                      1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                                        Inderdaad... Is trouwens ook maar een 15.5", dus dat geeft een hemelse fiets in korte bochten, maar nerveus in de lange (is daar op die andere filmjes van u iets van te zien, jupke?). Maar eigenlijk liever zo dan andersom

Ik zit er dan ook nog eens recht op, want wegens korte beentjes staat mijn zadel niet erg hoog, terwijl mijn stuur niet op z'n laagste staat en ik ook nog met de zadelpen kan spelen om me platter te krijgen. Maar zoals het nu is vind ik het eigenlijk wel prima, nooit kniepijn, rugpijn,... Nochtans 66 km afgelegd gisteren, in totaal.

Maar ik ga het wel eens proberen hoor. Ook klikpedalen zullen niet lang meer op zich laten wachten
                                        Ik moet nog aan die andere beginnen, maar met de herinstal van de PC ben ik nog achter een goed programma aan het zoeken om te bewerken, iemand een idee?

Ik heb wel wat gefilmd maar 't is niet allemaal fantastisch en er moet wat ik geknipt en geplakt worden om het wat toonbaar te krijgen.

Het enige wat ik onmiddellijk voor handen heb van u is die dat hier al gestaan heeft.

Comment

• Lotuzzz = TNTrek?

3 posts en ik heb je al door

Comment

Working...
                                          X