Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
    Het zou een mooie soep zijn als ik mijn stuur even hoog moet zetten als mijn zadel:

Dus dit is volgens u beter voor de onderrug dan een lagere zadelpositie, omdat je op je armen steunt?
    Waar ik wel onmiddellijk last van heb zijn m'n knieën, als ik op een fiets rij met laag zadel. Dat is waarschijnlijk omdat je benen dan nooit gestrekt zijn...
    Staan uw stuur en zadel daar niet al even hoog?

En om met dat niveau te spelen, mag je uiteraard enkel het stuur hoger of lager monteren, niet uw zadelhoogte ...

Uiteraard is dit geen theorie van mezelf. Een maat van mij kreeg dit te horen toen hij rugklachten had tijdens het fietsen. Hij verlaagde zijn stuur en de klachten waren over.

Een laag zadel is idd niet ideaal voor de knieën, maar ook niet voor de krachtoverbrenging. Een hoog is dan weer minder tijdens technische afdalingen.

Wil je uw stuur verlagen, dan kan je een naar beneden gericht stuurpen monteren.

Veel hangt ook van de persoonlijke voorkeuren af. Vooral in het MTB is dat het geval. Feit is dat een hoog gemonteerd stuur verre van ideaal is voor sportief rijden en om de rug te sparen (tenzij je een fully hebt). MTB-en met een hardtail is sowieso belastend voor de onderrug.
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Een zadel moet altijd volgens de binnenbeenlangte worden afgesteld, zadelhoogte heeft niks met comfort of techniciteit te maken. Zet je het lager, nog niet zo'n ramp alleen krachtverlies en kans op kniepijn maar dan moet het al een stuk te laag staan.
      Staat het te hoog, schade aan de achillespezen en krachtverlies.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
        Een zadel moet altijd volgens de binnenbeenlangte worden afgesteld, zadelhoogte heeft niks met comfort of techniciteit te maken. Zet je het lager, nog niet zo'n ramp alleen krachtverlies en kans op kniepijn maar dan moet het al een stuk te laag staan.
        Staat het te hoog, schade aan de achillespezen en krachtverlies.
        Klopt.
        Ik zet het zadel van mijn MTB ook even hoog als dat van mijn koersfiets, maar ik kan er wel inkomen dat sommige MTB-ers hun zadel wat lager zetten omdat ze regelmatig technische passages doen. Los van DH-toestanden dan.
        Een hite rite kan ook helpen natuurlijk. Als die nog verkocht worden tenminste. Of zo'n zadelpen die je met een hendel hoger of lager zet.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
          leuk trappeke.. heb daar een haat-liefde verhouding mee. Heb het moeilijk om eraan te beginnen maar eens je op de trap zit loopt het meestal wel.
          Ik heb daar in het algemeen weinig problemen mee.
          Als ik alleen ben zou ik mss nog wel eens durven twijfelen als het echt stijl/gevaarlijk lijkt
          Maar als ik iemand voor mij het zie doen denk ik er meestal niet verder over na en volg ik gewoon.
          Technisch ben ik zeker geen wereldwonder maar ik kan goed menne plan trekken.

Comment

• steil..

in de Ardennen rij ik soms rotspartijen af waar de meeste trappen lichtjes bij verbleken, maar trappen zijn soms vies, vooral als er halverwege een draai in zit. Verder zit ik het liefst op een fully als het over trappen gaat.

Comment

• deze trappen waren draaiend rond de kerk van het dorp met op het laatste nog een hoek van 90° erin.

Stijle stukken en stijle stukken zijn 2 (of hoe is dat spreekwoord)
              Een stijl stuk zonder obstakels, met voldoende mogelijkheid tot uitbollen dat kan iedereen wel denk ik.

Het zijn de stijle stukken waar boomwortels in zitten, greppels uitgesleten door het regenwater, losse stenen,....

Daar is het belangrijk om de juiste lijn te kiezen, op die lijn te kunnen blijven en de fiets onder controle te blijven houden. zeker als op het einde van de afdaling een pikkeldraad staat., dat is niet iedereen weggelegd.

Ik ga zeker niet zeggen dat ik alles kan trouwens

Comment

• 8x steil ipv stijl, hoe moeilijk is dat nu toch ?

Comment

• sorry dyslectie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                    sorry dyslectie
                    Ik wilde net hetzelfde zeggen. Heb je al meermaals gezegd dat je dat hebt.

Comment

• Kan mij eens iemand uitleggen hoe we de vorken van DT swiss juist moeten indelen? Bij Rock Shox is het nog tamelijk simpel met de benamingen die de 'kwaliteit' aanduiden maar bij dt swiss zijn er zo veel mogelijkheden die dan precies niet veel van elkaar verschillen, snap er niet veel van

edit: begin het te snappen, er lijkt toch enige logica in te zitten
                      Last edited by ; 09/09/2010, 15:13.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                        Ook eens geprobeerd een filmpje ineen te boksen.

Is met een heel simpele Canon (foto)camera gemaakt. De bevestiging op het stuur is met een RAM mountsysteem, wordt vooral gebruikt om GPS toestellen op motorfietsen te monteren. Veel schokken (kan ook aan de 8 bar in de vork liggen), keren en draaien, maar daar staat 'De Kempische heuvelrug' nu eenmaal voor bekend.
                        Geluidskwaliteit is ronduit slecht, volgende keer een stukje tape op de microfoon kleven denk ik.

+ YouTube Video
                        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                        Met welk prog heb je dat gemaakt?

Ik heb een clean install op m'n pc gedaan en waar ik dat vroeger mee deed daar heb ik geen cd van.

Eergisteren adobe premiere geinstalleerd maar dat was me wat te gecompliceerd allemaal precies

Op aanraden van ne kameraad straks pinaccle studio 14 eens proberen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten

Ik heb een clean install op m'n pc gedaan en waar ik dat vroeger mee deed daar heb ik geen cd van.

Eergisteren adobe premiere geinstalleerd maar dat was me wat te gecompliceerd allemaal precies

Of windows moviemaker 2.6

Loopt soms wel eens vast, maar vaak genoeg saven
                          Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                          Bestelt
                          1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Een compleet XTR systeem, welke gewichtswinst geeft dat ongeveer op een SLX groep? En is er 1 bepaald onderdeel waarom veel gram kan bespaard worden?

Comment

Is gemaakt met Windows Live Moviemaker, staat standaard op Windows 7. Werkt ook op Vista, niet op XP.
                              Deze versie lijkt me veel stabieler dan de voorgaande moviemakers die maar al te vaak vastliepen. Kan misschien ook aan de PC liggen die meer RAM geheugen heeft?
                              Enfin, 't is heel simpel te gebruiken en je hebt alle dingen die je moet hebben... vind ik toch.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
                                Een compleet XTR systeem, welke gewichtswinst geeft dat ongeveer op een SLX groep? En is er 1 bepaald onderdeel waarom veel gram kan bespaard worden?
                                Ik zou er geen idee van hebben, puur voor het gewicht zou ik zo'n stap nooit doen. Ik heb twee fietsen, eentje voor de wintermaanden die volledig op XT staat en eentje voor de zomermaanden die volledig op XTR staat, het grootste verschil is het veel beter schakelen bij die laatste ( niet dat XT zo slecht is, prijs/kwaliteit zou ik eerder daar voor kiezen )

Comment

Is gemaakt met Windows Live Moviemaker, staat standaard op Windows 7. Werkt ook op Vista, niet op XP.
                                  Deze versie lijkt me veel stabieler dan de voorgaande moviemakers die maar al te vaak vastliepen. Kan misschien ook aan de PC liggen die meer RAM geheugen heeft?
                                  Enfin, 't is heel simpel te gebruiken en je hebt alle dingen die je moet hebben... vind ik toch.
                                  Okido, bedankt, eens zien of m'n win7 die mee geinstalleerd heeft.

Comment

Okido, bedankt, eens zien of m'n win7 die mee geinstalleerd heeft.
                                    Niet dus

Pinnacle zal het worden dan (voorlopig )

Comment

Niet dus

Pinnacle zal het worden dan (voorlopig )
                                      ...Of downloaden en installeren.

Comment

dat had ik met dat andere al gedaan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                                          Ik zou er geen idee van hebben, puur voor het gewicht zou ik zo'n stap nooit doen. Ik heb twee fietsen, eentje voor de wintermaanden die volledig op XT staat en eentje voor de zomermaanden die volledig op XTR staat, het grootste verschil is het veel beter schakelen bij die laatste ( niet dat XT zo slecht is, prijs/kwaliteit zou ik eerder daar voor kiezen )
                                          Net het feit dat ik ook geen idee heb van het gewicht wekt mijn interesse. Zo'n dure groep lijkt me zeker van meerwaarde op zwaar offroad terrein (en qua levensduur) maar daarvoor hoef ik het niet echt te doen. Dus, alles samen kost dat 1000€, ik hoop dat je daarvoor toch ook wat lichtgewicht krijgt

De SRAM X.0 kost 1500€

edit: is gewoon uit interesse, geen aankoopgedachten

Comment

Working...
                                          X