Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Vandaag meegedaan aan de Grand Raid Godefroy in Bouillon. De 70 km. Dat is al meer genoeg voor mijn kunnen, zo rond de 55 km op dat soort terrein krijg ik altijd (nuja, altijd, nog niet vaak daar gaan rijden) een serieuze tik. Op 4.21.40 was ik rond. Ik ben daar best tevreden mee. Toch als je dat in verhouding zet tot het aantal km's dat ik jaarlijks op een fiets zit.

    Ben wel piepedood nu.

    Logje:

    Distance 71,60 km | Time 4:21:40 | Speed 16,4 kph | Elevation 2.064 m

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
      Wielen zouden bij mij ook de eerste verandering zijn.
      Wat je ook kan doen is lichtere banden kopen en deze ineens tubeless maken. Rolt ook nog eens beter.
      Ik doe beide : heb mij een set besteld met ZTR Alpine (notubes), DT spaken, Tune LEftynaaf en ZTRnaaf achteraan, zou op een dikke 1300gr komen.

      Die velgen wegen zo'n 320gr tov 500gr voor de velgen die ik nu heb (MAvic X819).

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk Berichten
        Vandaag meegedaan aan de Grand Raid Godefroy in Bouillon. De 70 km. Dat is al meer genoeg voor mijn kunnen, zo rond de 55 km op dat soort terrein krijg ik altijd (nuja, altijd, nog niet vaak daar gaan rijden) een serieuze tik. Op 4.21.40 was ik rond. Ik ben daar best tevreden mee. Toch als je dat in verhouding zet tot het aantal km's dat ik jaarlijks op een fiets zit.

        Ben wel piepedood nu.

        Logje:

        http://connect.garmin.com/activity/48683640
        Is inderdaad al een mooi tochtje
        Thx voor de log, alhoewel de vaste bepijling meestal dik in orde is

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
          Ik doe beide : heb mij een set besteld met ZTR Alpine (notubes), DT spaken, Tune LEftynaaf en ZTRnaaf achteraan, zou op een dikke 1300gr komen.

          Die velgen wegen zo'n 320gr tov 500gr voor de velgen die ik nu heb (MAvic X819).
          Heb je die nieuwe Scalpel Ultimate gezien? Lang geleden dat ik geil werd van een Cannondale maar deze is echt de moeite
          Bijgevoegde Bestanden
          Last edited by ; 13/09/2010, 12:13.

          Comment


          • 8,4 kg voor een fully.
            120d Hatch Edition Sport

            Comment


            • scary light, dat moet nogal botsen op de rotsen

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                8,4 kg voor een fully.
                Da's al wat anders dan mijn (ex)Scalpel die 11,2kg woog, dan nog met SLRwielen...

                Mijn Taurine weegt zelfs (geschat) 10 kg, binnenkort wel 500gr lichter met die wielset.

                Door de carbonintrede bij de fully's worden ze toch weer aantrekkelijker, niet teveel gewichtsnadeel tijdens de beklimmingen (want dat was de grootste reden waarom ik de scalpel verkocht + het te lui rijgedrag in de kortere bochten en knikjes). Maar ik ga er niet opnieuw één kopen, hardtail volstaat voor hetgeen ik doe...

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                  8,4 kg voor een fully.
                  Wat is het prijskaartje van die Scalpel? Mijn absolute droomfiets

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Reno Bekijk Berichten
                    Wat is het prijskaartje van die Scalpel? Mijn absolute droomfiets
                    Ik gok rond de 9000 euro

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                      scary light, dat moet nogal botsen op de rotsen
                      Ik zie het verband niet ? Het "botsen" ga je tegen met vering en bandendruk, met een lichtere fiets zijn de klappen al wat minder hard, enz...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                        Ik gok rond de 9000 euro
                        Hmmm, zal dus bij droomfiets blijven

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Reno Bekijk Berichten
                          Wat is het prijskaartje van die Scalpel? Mijn absolute droomfiets
                          Ik weet één ding. Ik koop voor het eerst zeker géén carbon Cannondale MTB.

                          Ik was onlangs op een feestje met vooral competitie MTB'ers. Ik had in m'n vriendenkring al weet van twee Taurine frames die gescheurd waren. Op een gegeven moment ging het over de Flash (het nieuwe MTB carbon frame van Cannondale), daar werd door iemand gezegd dat 'ie al weet had in z'n omgeving van drie gescheurde Flash frames!!
                          Trouwens, m'n kameraad (een fervent Cannondale fan) heeft z'n (tweede) Taurine nu ingeruild voor een... Specialized.

                          Ik zal maar schoon met m'n aluutje blijven rijden hoor.

                          Comment


                          • Ik ook geen carbon voor mij!

                            Comment


                            • Hier nog ééntje.
                              Ik vind de alu frames dikwijls ook mooier, omdat je geen logge toestanden hebt aan bracket, balhoofd of zadelklem.

                              Comment


                              • Tijd voor wat tegengas : heb lang genoeg met alu gereden, nu carbon en there is no way back, veel betere (allround) rijeigenschappen (stijf EN met dempende eigenschappen) en een lager gewicht erbovenop.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                  Tijd voor wat tegengas : heb lang genoeg met alu gereden, nu carbon en there is no way back, veel betere (allround) rijeigenschappen (stijf EN met dempende eigenschappen) en een lager gewicht erbovenop.
                                  Daar gaat het nu efkes niet over hé... .

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                    Tijd voor wat tegengas : heb lang genoeg met alu gereden, nu carbon en there is no way back, veel betere (allround) rijeigenschappen (stijf EN met dempende eigenschappen) en een lager gewicht erbovenop.
                                    De rij-eigenschappen van een Taurine zijn idd zeer goed. Stijf waar het moet en comfortabel waar het kan, zoals het hoort voor een deftig carbon frame.
                                    Echter, moest ik nu een nieuwe bike kopen, het zou toch de F1 worden.

                                    Nu, wat die problemen met het scheuren en zo betreft: daar zal wel wat in overdreven worden ook zeker? Tenslotte heeft de eerste eigenaar van een Cannondale levenslange garantie.
                                    Komt nog bij: we wonen hier niet in de Alpen.

                                    De Taurines van voor modeljaar 2009 zouden wel scheuren durven vertonen aan de bevestiging van de schijfrem achteraan. Dat euvel zou daarna wel verholpen zijn.

                                    Nog een opmerking: een Taurine of een Flash SL is en blijft een XC-frame. Als je superlichte onderdelen voor andere toepassingen gaat gebruiken, moet je niet verbaasd zijn als er al eens iets kapot gaat. Velen redeneren nog altijd als volgt: "het heeft veel geld gekost, dus het zal wel sterk zijn." En dan maar zagen als ze de boel om zeep rijden.
                                    120d Hatch Edition Sport

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                      Ik gok rond de 9000 euro
                                      in FR (Velo Vert) staat 8499€ inderdaad.

                                      Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                      Ik zie het verband niet ? Het "botsen" ga je tegen met vering en bandendruk, met een lichtere fiets zijn de klappen al wat minder hard, enz...
                                      Het gevoel met een hele lichte fiets in het terrein onderweg te zijn , is toch wel speciaal, je hebt de indruk dat je elk moment gaat wegketsen. Moet wel zeggen, dat was met een ongeveerde fiets van 8.7kg.
                                      Klappen zullen inderdaad minder hard zijn, wegens minder massa.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                        Het gevoel met een hele lichte fiets in het terrein onderweg te zijn , is toch wel speciaal, je hebt de indruk dat je elk moment gaat wegketsen. Moet wel zeggen, dat was met een ongeveerde fiets van 8.7kg.
                                        Klappen zullen inderdaad minder hard zijn, wegens minder massa.
                                        Het is dan juist te hopen dat de onderdelen die klappen deftig verwerken. Vering of geen vering. Superlichte onderdelen zijn nl. zelden écht betrouwbaar.
                                        120d Hatch Edition Sport

                                        Comment


                                        • En als ze dat zijn zijn ze alvast ook heel duur.

                                          je hebt gelijk hierboven als je stelt dat dit een XC fiets is - bij uitbreiding misschien marathon maar dan enkel in de handen van gesponsorde rijders die er niet zo moeten naar zien. Je kan daar in de bergen misschien nog wel mee weg maar voor het zwaardere (zelfs Ardennenwerk) zou ik toch een Jekyll nemen.
                                          Last edited by ; 13/09/2010, 19:19.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X