Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Klopt, het ging over het AFBREKEN van carbon, niet het ophemelen
Jakkel focust nogal graag op kleinere aspecten in die zin dat je hem geen ongelijk kàn geven. En dan maar beweren dat carbon brol is ...
Een carbon racefiets kan trouwens ook breken als je in een put rijdt, die je niet gezien had. Of als de fiets domweg tegen iets hards valt.
carbon voor op de mtb is ook nog niks voor mij.
Moest ik echter geld genoeg hebben of gesponserd worden, laat dan maar komen
En lichte fietsen, het zal altijd voor en tegenstanders hebben. Mijne scalpel woog het laatst 9,5 kg en hij heeft afgelopen weekend in Vaals goed dienst gedaan. Had een weekendje gewonnen met het O² tijdschrijft en heb daar goed van geprofiteerd. Alleen volgende keer een babysit zoeken voor de vriendin.
carbon voor op de mtb is ook nog niks voor mij.
Moest ik echter geld genoeg hebben of gesponserd worden, laat dan maar komen
En lichte fietsen, het zal altijd voor en tegenstanders hebben. Mijne scalpel woog het laatst 9,5 kg en hij heeft afgelopen weekend in Vaals goed dienst gedaan. Had een weekendje gewonnen met het O² tijdschrijft en heb daar goed van geprofiteerd. Alleen volgende keer een babysit zoeken voor de vriendin.
Foto's van de vriendin? Dan valt er misschien wel iets te regelen?
carbon voor op de mtb is ook nog niks voor mij.
Moest ik echter geld genoeg hebben of gesponserd worden, laat dan maar komen
En lichte fietsen, het zal altijd voor en tegenstanders hebben. Mijne scalpel woog het laatst 9,5 kg en hij heeft afgelopen weekend in Vaals goed dienst gedaan. Had een weekendje gewonnen met het O² tijdschrijft en heb daar goed van geprofiteerd. Alleen volgende keer een babysit zoeken voor de vriendin.
Ik heb een carbon en een alu fiets, beiden goede bikes maar als ik moet kiezen en er nog slechts ééntje overhouden dan is het 100% zeker de carbon, comfort, stijfheid en demping is super in vergelijking met de alu hardtail. Ik heb ook nog nooit één probleem gehad met carbononderdelen zoals sturen, stuurpennen en zadelpennen ( zitten op beide bikes ) , nu ik ben nu ook geen zwaargewicht (amper 70 kg ) dus dat heeft er ook wel mee te maken, moest ik 90kg wegen liggen de zaken misschien anders, geen ervaring en ik hoop het nog veel jaartjes zo te houden
Ik heb een carbon en een alu fiets, beiden goede bikes maar als ik moet kiezen en er nog slechts ééntje overhouden dan is het 100% zeker de carbon, comfort, stijfheid en demping is super in vergelijking met de alu hardtail. Ik heb ook nog nooit één probleem gehad met carbononderdelen zoals sturen, stuurpennen en zadelpennen ( zitten op beide bikes ) , nu ik ben nu ook geen zwaargewicht (amper 70 kg ) dus dat heeft er ook wel mee te maken, moest ik 90kg wegen liggen de zaken misschien anders, geen ervaring en ik hoop het nog veel jaartjes zo te houden
Zwaardere mensen en competitie MTB-rijders hebben doorgaans meer problemen met carbon frames dan met alu frames hoor, wees daar maar zeker van.
Zit momenteel een XT 10speed cassette op en die weeg 320gram en dat steekt mij de ogen beetje uit.
Fiets weegt normaal rond de 10 kg alleen zitten er nu de dure wielen onder van de HT aangezien die in de winter toch niet buiten komt.
Voor de rest eigenlijk allemaal onderdelen gebruikt die ik nog had liggen
Met die wielen van op jouw foto woog mijn Scalpel 11,5 kg, ik zie het verschil van 1,5kg niet, eerlijk gezegd : full XT met XTRachteraan, carbon stuur Easton, zadelpen Thomson... OF anders heb ik een slechte weegschaal.
Een carbon racefiets kan trouwens ook breken als je in een put rijdt, die je niet gezien had. Of als de fiets domweg tegen iets hards valt.
Dan rij je niet meer met een gerust hart, daar gaat het mij om.
Nu schijnt het 'nieuwe carbon' van Cannondale, zoals dat op de Jekyll wordt gebruikt, wel impactbestendig te zijn, ik ben benieuwd...
Dan rij je niet meer met een gerust hart, daar gaat het mij om.
Nu schijnt het 'nieuwe carbon' van Cannondale, zoals dat op de Jekyll wordt gebruikt, wel impactbestendig te zijn, ik ben benieuwd...
Idem hier hoor.
Dat was voor mij ook de reden om bv. voor de Pina Prince te gaan (relatief zwaar in vergelijking met qua prijs vergelijkbare frames; deels aluminium, deels carbon) en ook mijn onderdelen niet al te licht te nemen.
Mijn Taurine-frame zal wel licht zijn, maar niet superlicht (geen Hi Mod). Ik hoop dat dat ook wat maakt.
Vandaag meegedaan aan de Grand Raid Godefroy in Bouillon. De 70 km. Dat is al meer genoeg voor mijn kunnen, zo rond de 55 km op dat soort terrein krijg ik altijd (nuja, altijd, nog niet vaak daar gaan rijden) een serieuze tik. Op 4.21.40 was ik rond. Ik ben daar best tevreden mee. Toch als je dat in verhouding zet tot het aantal km's dat ik jaarlijks op een fiets zit.
Ben wel piepedood nu.
Kerel das wel serieus de moeite Way to go als ik dit zo zie, nice...
Wielen zouden bij mij ook de eerste verandering zijn.
Wat je ook kan doen is lichtere banden kopen en deze ineens tubeless maken. Rolt ook nog eens beter.
Kga eens die tubeless onderzoeken, eventueel zou ik dat wel overwegen idd.
Ik doe beide : heb mij een set besteld met ZTR Alpine (notubes), DT spaken, Tune LEftynaaf en ZTRnaaf achteraan, zou op een dikke 1300gr komen.
Die velgen wegen zo'n 320gr tov 500gr voor de velgen die ik nu heb (MAvic X819).
Dit is uiteraard ideaal, maar de prijs van paar 100gr winst is nogal....hoog Zeker omdat wij(ik) het niet moeten doen uit competitief oogpunt (ikzelf ben een boerenstamper in vrgl met vele anderen) maar dus volledig voor het plezier en de voldoening van het 'hebben'.
Zwaardere mensen en competitie MTB-rijders hebben doorgaans meer problemen met carbon frames dan met alu frames hoor, wees daar maar zeker van.
Je hebt ook carbon en carbon hé, mijn carbon frame is niet meteen een superlichtgewicht in vergelijking met wat op de markt is tegenwoordig ( Spezi stumpj. marathon 17" frame ) , die fiets is volledig afgewerkt met Ritchey WCS carbon onderdelen, volledig XTR , Mavic Crossmax SLR wielen en tubeles Racing Ralphkes. Het enige die wat aan de zwaardere kant is dat is de voorvork ( Reba WC ) , alles bij elkaar flirt die fiets met de 10kg grens dus zo licht is die nu ook weer niet als je ziet dat een alu fully hier nog geen 10kg zou wegen.
Maar nu je het over 10,7 kg hebt kan ik weer volgen, moet je niet eerst 10 kg schrijven hé
Da's 800gr en dat verschil zit wel in zadel, Lefty, trapstel enz...
Ik heb nooit 10 kg gezegt
Nu zit hij op 9,6 kg
normaal rond de 10 kg
foto is gewoon een oudere foto waarop hij 10,7 weegt
Als je weet dat die hutchinson tubeless achterband rond de 850 gram weegt...
Waar hebt ge u wielen besteld ? Bij Hilset? Waarom heb je eigenlijk voor de ZTR achternaaf gekozen ? Die is goedkoper als de Tune voornaaf.
mijn huidig wielsetje zit rond hetzelfde gewicht en dat is echt een heel verschil tegenover men vorige. Vooral klimmen en accelereren na de bochten is een groot verschil.
Waar hebt ge u wielen besteld ? Bij Hilset? Waarom heb je eigenlijk voor de ZTR achternaaf gekozen ? Die is goedkoper als de Tune voornaaf.
mijn huidig wielsetje zit rond hetzelfde gewicht en dat is echt een heel verschil tegenover men vorige. Vooral klimmen en accelereren na de bochten is een groot verschil.
Hilset inderdaad. Heb de ZTRnaaf gekozen omdat die degelijk zou zijn + deftig van prijs. Setje komt op een goede 600 euro incl verzending en da's toch een mooie prijs vind ik voor zo'n set handgespaakte wielen.
Comment