Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Daar gaat het nu efkes niet over hé... .
    Klopt, het ging over het AFBREKEN van carbon, niet het ophemelen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten

Jakkel focust nogal graag op kleinere aspecten in die zin dat je hem geen ongelijk kàn geven. En dan maar beweren dat carbon brol is ...
      Een carbon racefiets kan trouwens ook breken als je in een put rijdt, die je niet gezien had. Of als de fiets domweg tegen iets hards valt.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
        Voilà.

Comment

• carbon voor op de mtb is ook nog niks voor mij.
          Moest ik echter geld genoeg hebben of gesponserd worden, laat dan maar komen

En lichte fietsen, het zal altijd voor en tegenstanders hebben. Mijne scalpel woog het laatst 9,5 kg en hij heeft afgelopen weekend in Vaals goed dienst gedaan. Had een weekendje gewonnen met het O² tijdschrijft en heb daar goed van geprofiteerd. Alleen volgende keer een babysit zoeken voor de vriendin.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
            carbon voor op de mtb is ook nog niks voor mij.

En lichte fietsen, het zal altijd voor en tegenstanders hebben. Mijne scalpel woog het laatst 9,5 kg en hij heeft afgelopen weekend in Vaals goed dienst gedaan. Had een weekendje gewonnen met het O² tijdschrijft en heb daar goed van geprofiteerd. Alleen volgende keer een babysit zoeken voor de vriendin.
            Foto's van de vriendin? Dan valt er misschien wel iets te regelen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                + YouTube Video
                ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

carbon voor op de mtb is ook nog niks voor mij.

9,5 kg voor een alu scalpel ? Ferm ! Specs ?

Comment

• Ik heb een carbon en een alu fiets, beiden goede bikes maar als ik moet kiezen en er nog slechts ééntje overhouden dan is het 100% zeker de carbon, comfort, stijfheid en demping is super in vergelijking met de alu hardtail. Ik heb ook nog nooit één probleem gehad met carbononderdelen zoals sturen, stuurpennen en zadelpennen ( zitten op beide bikes ) , nu ik ben nu ook geen zwaargewicht (amper 70 kg ) dus dat heeft er ook wel mee te maken, moest ik 90kg wegen liggen de zaken misschien anders, geen ervaring en ik hoop het nog veel jaartjes zo te houden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                      Ik heb een carbon en een alu fiets, beiden goede bikes maar als ik moet kiezen en er nog slechts ééntje overhouden dan is het 100% zeker de carbon, comfort, stijfheid en demping is super in vergelijking met de alu hardtail. Ik heb ook nog nooit één probleem gehad met carbononderdelen zoals sturen, stuurpennen en zadelpennen ( zitten op beide bikes ) , nu ik ben nu ook geen zwaargewicht (amper 70 kg ) dus dat heeft er ook wel mee te maken, moest ik 90kg wegen liggen de zaken misschien anders, geen ervaring en ik hoop het nog veel jaartjes zo te houden
                      Zwaardere mensen en competitie MTB-rijders hebben doorgaans meer problemen met carbon frames dan met alu frames hoor, wees daar maar zeker van.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                        9,5 kg voor een alu scalpel ? Ferm ! Specs ?
                        niet 100% zelfde als op de foto

R770 shifters
                        Ultegra voorderailleur
                        Sunrace Driven MX achterderailleur
                        Lefty carbon speed
                        XTR960 tuned,mathias hellore chainrings
                        240s/dt revo/FRM XMD333
                        Leftyhub/DT revo/ FRM XMD333
                        Exustar PM25 pedalen
                        RP23 demper
                        Easton ec90 zadelpen
                        Easton ec90 stuur
                        SLR stripped zadel
                        SI X3 stuurpen
                        ESI grips
                        Marta remmen
                        Ashima/alligator schijven

Zit momenteel een XT 10speed cassette op en die weeg 320gram en dat steekt mij de ogen beetje uit.
                        Fiets weegt normaal rond de 10 kg alleen zitten er nu de dure wielen onder van de HT aangezien die in de winter toch niet buiten komt.
                        Voor de rest eigenlijk allemaal onderdelen gebruikt die ik nog had liggen

Comment

• Met die wielen van op jouw foto woog mijn Scalpel 11,5 kg, ik zie het verschil van 1,5kg niet, eerlijk gezegd : full XT met XTRachteraan, carbon stuur Easton, zadelpen Thomson... OF anders heb ik een slechte weegschaal.

Comment

• Met die wielen en die banden op de foto weegt de fiets 10,7 kg

ik weet niet welke specs jij exact hebt maar:

Lefty speed carbon weegt 250 gram minder als de standaard
                            XTR crank dubble, weegt 700 gram incl BB, een XT weegt 250 gram meer.
                            ultegra voorderailleur vs xt 60 gram
                            R770 shifters vs XT 40 gram
                            Deze wielen wegen in het totaal 1540gram incl schijven, ventielen en snelspanner
                            Exustar pedalen tegenover XT 100 gram

als ge alleen al die gewichten optelt zit ge op 700gram verschil
                            dan zijt ge nog niet aan de wielen begonnen, zadelpen,zadel

Hebt ge geen spec lijst van uwe, eventueel foto ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                              Een carbon racefiets kan trouwens ook breken als je in een put rijdt, die je niet gezien had. Of als de fiets domweg tegen iets hards valt.
                              Dan rij je niet meer met een gerust hart, daar gaat het mij om.
                              Nu schijnt het 'nieuwe carbon' van Cannondale, zoals dat op de Jekyll wordt gebruikt, wel impactbestendig te zijn, ik ben benieuwd...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                                Dan rij je niet meer met een gerust hart, daar gaat het mij om.
                                Nu schijnt het 'nieuwe carbon' van Cannondale, zoals dat op de Jekyll wordt gebruikt, wel impactbestendig te zijn, ik ben benieuwd...
                                Idem hier hoor.
                                Dat was voor mij ook de reden om bv. voor de Pina Prince te gaan (relatief zwaar in vergelijking met qua prijs vergelijkbare frames; deels aluminium, deels carbon) en ook mijn onderdelen niet al te licht te nemen.
                                Mijn Taurine-frame zal wel licht zijn, maar niet superlicht (geen Hi Mod). Ik hoop dat dat ook wat maakt.
                                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk Berichten
                                  Vandaag meegedaan aan de Grand Raid Godefroy in Bouillon. De 70 km. Dat is al meer genoeg voor mijn kunnen, zo rond de 55 km op dat soort terrein krijg ik altijd (nuja, altijd, nog niet vaak daar gaan rijden) een serieuze tik. Op 4.21.40 was ik rond. Ik ben daar best tevreden mee. Toch als je dat in verhouding zet tot het aantal km's dat ik jaarlijks op een fiets zit.

Ben wel piepedood nu.
                                  Kerel das wel serieus de moeite Way to go als ik dit zo zie, nice...

Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                                  Wielen zouden bij mij ook de eerste verandering zijn.
                                  Wat je ook kan doen is lichtere banden kopen en deze ineens tubeless maken. Rolt ook nog eens beter.
                                  Kga eens die tubeless onderzoeken, eventueel zou ik dat wel overwegen idd.

Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                  Ik doe beide : heb mij een set besteld met ZTR Alpine (notubes), DT spaken, Tune LEftynaaf en ZTRnaaf achteraan, zou op een dikke 1300gr komen.

Die velgen wegen zo'n 320gr tov 500gr voor de velgen die ik nu heb (MAvic X819).
                                  Dit is uiteraard ideaal, maar de prijs van paar 100gr winst is nogal....hoog Zeker omdat wij(ik) het niet moeten doen uit competitief oogpunt (ikzelf ben een boerenstamper in vrgl met vele anderen) maar dus volledig voor het plezier en de voldoening van het 'hebben'.

Comment

Met die wielen en die banden op de foto weegt de fiets 10,7 kg

ik weet niet welke specs jij exact hebt maar:

Lefty speed carbon weegt 250 gram minder als de standaard
                                    XTR crank dubble, weegt 700 gram incl BB, een XT weegt 250 gram meer.
                                    ultegra voorderailleur vs xt 60 gram
                                    R770 shifters vs XT 40 gram
                                    Deze wielen wegen in het totaal 1540gram incl schijven, ventielen en snelspanner
                                    Exustar pedalen tegenover XT 100 gram

als ge alleen al die gewichten optelt zit ge op 700gram verschil
                                    dan zijt ge nog niet aan de wielen begonnen, zadelpen,zadel

Hebt ge geen spec lijst van uwe, eventueel foto ?
                                    Heeft hier ooit gestaan, is verkocht intussen.

Maar nu je het over 10,7 kg hebt kan ik weer volgen, moet je niet eerst 10 kg schrijven hé

Da's 800gr en dat verschil zit wel in zadel, Lefty, trapstel enz...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                      Zwaardere mensen en competitie MTB-rijders hebben doorgaans meer problemen met carbon frames dan met alu frames hoor, wees daar maar zeker van.
                                      Je hebt ook carbon en carbon hé, mijn carbon frame is niet meteen een superlichtgewicht in vergelijking met wat op de markt is tegenwoordig ( Spezi stumpj. marathon 17" frame ) , die fiets is volledig afgewerkt met Ritchey WCS carbon onderdelen, volledig XTR , Mavic Crossmax SLR wielen en tubeles Racing Ralphkes. Het enige die wat aan de zwaardere kant is dat is de voorvork ( Reba WC ) , alles bij elkaar flirt die fiets met de 10kg grens dus zo licht is die nu ook weer niet als je ziet dat een alu fully hier nog geen 10kg zou wegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                        Heeft hier ooit gestaan, is verkocht intussen.

Maar nu je het over 10,7 kg hebt kan ik weer volgen, moet je niet eerst 10 kg schrijven hé

Da's 800gr en dat verschil zit wel in zadel, Lefty, trapstel enz...

Ik heb nooit 10 kg gezegt
                                        Nu zit hij op 9,6 kg
                                        normaal rond de 10 kg

foto is gewoon een oudere foto waarop hij 10,7 weegt
                                        Als je weet dat die hutchinson tubeless achterband rond de 850 gram weegt...

Waar hebt ge u wielen besteld ? Bij Hilset? Waarom heb je eigenlijk voor de ZTR achternaaf gekozen ? Die is goedkoper als de Tune voornaaf.
                                        mijn huidig wielsetje zit rond hetzelfde gewicht en dat is echt een heel verschil tegenover men vorige. Vooral klimmen en accelereren na de bochten is een groot verschil.

Comment

Waar hebt ge u wielen besteld ? Bij Hilset? Waarom heb je eigenlijk voor de ZTR achternaaf gekozen ? Die is goedkoper als de Tune voornaaf.
                                          mijn huidig wielsetje zit rond hetzelfde gewicht en dat is echt een heel verschil tegenover men vorige. Vooral klimmen en accelereren na de bochten is een groot verschil.
                                          Hilset inderdaad. Heb de ZTRnaaf gekozen omdat die degelijk zou zijn + deftig van prijs. Setje komt op een goede 600 euro incl verzending en da's toch een mooie prijs vind ik voor zo'n set handgespaakte wielen.

Comment

Working...
                                          X