Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers-topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenKlopt, het ging over het AFBREKEN van carbon, niet het ophemelen
Jakkel focust nogal graag op kleinere aspecten in die zin dat je hem geen ongelijk kàn geven. En dan maar beweren dat carbon brol is ...
Een carbon racefiets kan trouwens ook breken als je in een put rijdt, die je niet gezien had. Of als de fiets domweg tegen iets hards valt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenKlopt, het ging over het AFBREKEN van carbon, niet het ophemelen
Comment
-
carbon voor op de mtb is ook nog niks voor mij.
Moest ik echter geld genoeg hebben of gesponserd worden, laat dan maar komen
En lichte fietsen, het zal altijd voor en tegenstanders hebben. Mijne scalpel woog het laatst 9,5 kg en hij heeft afgelopen weekend in Vaals goed dienst gedaan. Had een weekendje gewonnen met het O² tijdschrijft en heb daar goed van geprofiteerd. Alleen volgende keer een babysit zoeken voor de vriendin.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichtencarbon voor op de mtb is ook nog niks voor mij.
Moest ik echter geld genoeg hebben of gesponserd worden, laat dan maar komen
En lichte fietsen, het zal altijd voor en tegenstanders hebben. Mijne scalpel woog het laatst 9,5 kg en hij heeft afgelopen weekend in Vaals goed dienst gedaan. Had een weekendje gewonnen met het O² tijdschrijft en heb daar goed van geprofiteerd. Alleen volgende keer een babysit zoeken voor de vriendin.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk BerichtenFoto's van de vriendin? Dan valt er misschien wel iets te regelen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk BerichtenFoto's van de vriendin? Dan valt er misschien wel iets te regelen?+ YouTube Video
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichtencarbon voor op de mtb is ook nog niks voor mij.
Moest ik echter geld genoeg hebben of gesponserd worden, laat dan maar komen
En lichte fietsen, het zal altijd voor en tegenstanders hebben. Mijne scalpel woog het laatst 9,5 kg en hij heeft afgelopen weekend in Vaals goed dienst gedaan. Had een weekendje gewonnen met het O² tijdschrijft en heb daar goed van geprofiteerd. Alleen volgende keer een babysit zoeken voor de vriendin.
Comment
-
Ik heb een carbon en een alu fiets, beiden goede bikes maar als ik moet kiezen en er nog slechts ééntje overhouden dan is het 100% zeker de carbon, comfort, stijfheid en demping is super in vergelijking met de alu hardtail. Ik heb ook nog nooit één probleem gehad met carbononderdelen zoals sturen, stuurpennen en zadelpennen ( zitten op beide bikes ) , nu ik ben nu ook geen zwaargewicht (amper 70 kg ) dus dat heeft er ook wel mee te maken, moest ik 90kg wegen liggen de zaken misschien anders, geen ervaring en ik hoop het nog veel jaartjes zo te houden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk BerichtenIk heb een carbon en een alu fiets, beiden goede bikes maar als ik moet kiezen en er nog slechts ééntje overhouden dan is het 100% zeker de carbon, comfort, stijfheid en demping is super in vergelijking met de alu hardtail. Ik heb ook nog nooit één probleem gehad met carbononderdelen zoals sturen, stuurpennen en zadelpennen ( zitten op beide bikes ) , nu ik ben nu ook geen zwaargewicht (amper 70 kg ) dus dat heeft er ook wel mee te maken, moest ik 90kg wegen liggen de zaken misschien anders, geen ervaring en ik hoop het nog veel jaartjes zo te houden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten9,5 kg voor een alu scalpel ? Ferm ! Specs ?
R770 shifters
Ultegra voorderailleur
Sunrace Driven MX achterderailleur
Lefty carbon speed
XTR960 tuned,mathias hellore chainrings
240s/dt revo/FRM XMD333
Leftyhub/DT revo/ FRM XMD333
Exustar PM25 pedalen
RP23 demper
Easton ec90 zadelpen
Easton ec90 stuur
SLR stripped zadel
SI X3 stuurpen
ESI grips
Marta remmen
Ashima/alligator schijven
Zit momenteel een XT 10speed cassette op en die weeg 320gram en dat steekt mij de ogen beetje uit.
Fiets weegt normaal rond de 10 kg alleen zitten er nu de dure wielen onder van de HT aangezien die in de winter toch niet buiten komt.
Voor de rest eigenlijk allemaal onderdelen gebruikt die ik nog had liggen
Comment
-
Met die wielen en die banden op de foto weegt de fiets 10,7 kg
ik weet niet welke specs jij exact hebt maar:
Lefty speed carbon weegt 250 gram minder als de standaard
XTR crank dubble, weegt 700 gram incl BB, een XT weegt 250 gram meer.
ultegra voorderailleur vs xt 60 gram
R770 shifters vs XT 40 gram
Deze wielen wegen in het totaal 1540gram incl schijven, ventielen en snelspanner
Exustar pedalen tegenover XT 100 gram
als ge alleen al die gewichten optelt zit ge op 700gram verschil
dan zijt ge nog niet aan de wielen begonnen, zadelpen,zadel
Hebt ge geen spec lijst van uwe, eventueel foto ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenEen carbon racefiets kan trouwens ook breken als je in een put rijdt, die je niet gezien had. Of als de fiets domweg tegen iets hards valt.
Nu schijnt het 'nieuwe carbon' van Cannondale, zoals dat op de Jekyll wordt gebruikt, wel impactbestendig te zijn, ik ben benieuwd...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk BerichtenDan rij je niet meer met een gerust hart, daar gaat het mij om.
Nu schijnt het 'nieuwe carbon' van Cannondale, zoals dat op de Jekyll wordt gebruikt, wel impactbestendig te zijn, ik ben benieuwd...
Dat was voor mij ook de reden om bv. voor de Pina Prince te gaan (relatief zwaar in vergelijking met qua prijs vergelijkbare frames; deels aluminium, deels carbon) en ook mijn onderdelen niet al te licht te nemen.
Mijn Taurine-frame zal wel licht zijn, maar niet superlicht (geen Hi Mod). Ik hoop dat dat ook wat maakt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk BerichtenVandaag meegedaan aan de Grand Raid Godefroy in Bouillon. De 70 km. Dat is al meer genoeg voor mijn kunnen, zo rond de 55 km op dat soort terrein krijg ik altijd (nuja, altijd, nog niet vaak daar gaan rijden) een serieuze tik. Op 4.21.40 was ik rond. Ik ben daar best tevreden mee. Toch als je dat in verhouding zet tot het aantal km's dat ik jaarlijks op een fiets zit.
Ben wel piepedood nu.
Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk BerichtenWielen zouden bij mij ook de eerste verandering zijn.
Wat je ook kan doen is lichtere banden kopen en deze ineens tubeless maken. Rolt ook nog eens beter.
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenIk doe beide : heb mij een set besteld met ZTR Alpine (notubes), DT spaken, Tune LEftynaaf en ZTRnaaf achteraan, zou op een dikke 1300gr komen.
Die velgen wegen zo'n 320gr tov 500gr voor de velgen die ik nu heb (MAvic X819).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk BerichtenMet die wielen en die banden op de foto weegt de fiets 10,7 kg
ik weet niet welke specs jij exact hebt maar:
Lefty speed carbon weegt 250 gram minder als de standaard
XTR crank dubble, weegt 700 gram incl BB, een XT weegt 250 gram meer.
ultegra voorderailleur vs xt 60 gram
R770 shifters vs XT 40 gram
Deze wielen wegen in het totaal 1540gram incl schijven, ventielen en snelspanner
Exustar pedalen tegenover XT 100 gram
als ge alleen al die gewichten optelt zit ge op 700gram verschil
dan zijt ge nog niet aan de wielen begonnen, zadelpen,zadel
Hebt ge geen spec lijst van uwe, eventueel foto ?
Maar nu je het over 10,7 kg hebt kan ik weer volgen, moet je niet eerst 10 kg schrijven hé
Da's 800gr en dat verschil zit wel in zadel, Lefty, trapstel enz...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenZwaardere mensen en competitie MTB-rijders hebben doorgaans meer problemen met carbon frames dan met alu frames hoor, wees daar maar zeker van.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenHeeft hier ooit gestaan, is verkocht intussen.
Maar nu je het over 10,7 kg hebt kan ik weer volgen, moet je niet eerst 10 kg schrijven hé
Da's 800gr en dat verschil zit wel in zadel, Lefty, trapstel enz...
Ik heb nooit 10 kg gezegt
Nu zit hij op 9,6 kg
normaal rond de 10 kg
foto is gewoon een oudere foto waarop hij 10,7 weegt
Als je weet dat die hutchinson tubeless achterband rond de 850 gram weegt...
Waar hebt ge u wielen besteld ? Bij Hilset? Waarom heb je eigenlijk voor de ZTR achternaaf gekozen ? Die is goedkoper als de Tune voornaaf.
mijn huidig wielsetje zit rond hetzelfde gewicht en dat is echt een heel verschil tegenover men vorige. Vooral klimmen en accelereren na de bochten is een groot verschil.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk BerichtenWaar hebt ge u wielen besteld ? Bij Hilset? Waarom heb je eigenlijk voor de ZTR achternaaf gekozen ? Die is goedkoper als de Tune voornaaf.
mijn huidig wielsetje zit rond hetzelfde gewicht en dat is echt een heel verschil tegenover men vorige. Vooral klimmen en accelereren na de bochten is een groot verschil.
Comment
Comment