Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers-topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Allez hop, ik ben terug aan het fietsen. Gisteren met de Moots, maar vandaag met Mr.Merlin omdat ik vanmorgen de wielen van de Moots binnen gedaan heb om ze op NoTubes te zetten. Was gisteren weer platgereden en ik ben het MOE
Rustig ritje vandaag, net zoals gisteren. Antibiotica-kuur is nog steeds aan de gang om Lyme te bestrijden.
DSC01802 by AdriH, on Flickr
Comment
-
Da's dan terug opbouwen geblazen? Veel succes!
Zelf vandaag 100 erbij gelapt. Op gewone banden, de dunne slicks heb ik te koop gezet (forumprijsje moest er iemand geïnteresseerd zijn: het gaat om Hutchinson Top Slick 2's, 26x1.2" met passende binnenbanden) want die rijden niet aangenaam. Ik ga niet meer de moeite doen om te wisselen.
Moest het nu bijvoorbeeld lange tijd nat liggen en ik wil alleen op de weg rijden, dan leg ik de versleten Fast Traks (ondertussen bijna slicks) gewoon erop. Ik heb daar vandaag gemiddeld 26 per uur mee gereden, veel sneller zou me waarschijnlijk ook niet lukken met een 28" velg met dunne slicks.
Dan nog het volgende: als ik mijn pedalen achteruit draai voel ik een zekere stroefheid. Ik vermoed dat mijn trapaslagers droog staan. Ik hoor ook iets schuren als ik rechtop versnel.
Als ik het goed heb moet ik 2 specifieke sleutels hebben om dat open te krijgen en lagervet eraan te doen? Dan doe ik 'm beter binnen, hoeft toch niet dikwijls te gebeuren dacht ik.
Of kan het ook iets anders zijn?
Comment
-
Ik merk het eigenlijk niet zozeer op de fiets.
Als hij stilstaat dan draaien de pedalen nogal stroef rond (ik moet natuurlijk geen kracht gebruiken om ze rond te krijgen, maar je voelt dat er inwendig iets schuurt.
Morgen de wieltjes eens kuisen.
Maar dat kan toch niet aan de achternaaf liggen, heb je je misschien mistypt?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk BerichtenIk merk het eigenlijk niet zozeer op de fiets.
Als hij stilstaat dan draaien de pedalen nogal stroef rond (ik moet natuurlijk geen kracht gebruiken om ze rond te krijgen, maar je voelt dat er inwendig iets schuurt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk BerichtenIk merk het eigenlijk niet zozeer op de fiets.
Dat merk je vooral als de ketting achteraan op de 2 kleinste kransjes ligt. Dan is het zeker de achternaaf (van je wiel dus) of eigenlijk de cassettebody .
Als je de ketting even van de kettingbladen legt, en je trapas ronddraait (vrij dus) en je merkt ook de stroefheid of je hoort geknars, dan is het eens tijd om nieuwe lagers in je trapas te steken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk BerichtenFuck, 5 koersfietsen en 2 mountainbikes gepikt bij ne vriend thuis
Gaat dat dan naar het buitenland ofzo, of verkocht via internet aan(?). Want ik vermoed dat die fietsen hier alvast niet buiten zullen komen...
Comment
-
Jupke, had jij onlangs geen speling op je wielnaven? Ik heb ook iets, zowel vooraan als achteraan. Hoe heb je dat opgelost?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk BerichtenJupke, had jij onlangs geen speling op je wielnaven? Ik heb ook iets, zowel vooraan als achteraan. Hoe heb je dat opgelost?
Op de naven zelf kan je relatief makkelijk zelf, as eruit draaien, nieuwe balletjes erin, goed wat vet en mooi terug aandraaien dat het net niet klemt.
Als de billekens en het vet nog goed zijn kan je gewoon wat bijdraaien.
Comment
Comment