Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
    Nieuw rubber, weinig populair maar ik denk dat het de perfecte band is voor mij!

Welke band is dit mss? Lijkt me ideaal voor tamelijke harde en droge gronden, just ?

Comment

• Kenda Small Block 8, daar is hij inderdaad voor bedoeld.
      De compound is echt hard, en het loopvlak staat nogal bol.
      Aangezien ik relatief veel asfalt doe (moet doen) en bijna nooit rij als het nat ligt lijkt het me een goede keuze.
      Ze bollen precies wel iets zwaarder dan mijn (versleten) Fast Traks, maar dat is normaal want dat zijn bijna slicks geworden.
      Last edited by ; 01/10/2010, 21:34.

Comment

• Kenda bolt sowieso wat minder goed dan de specialized, of continental banden..

Comment

• En dat ligt dan zuiver aan de samenstelling?
          Voor ik ze kocht heb ik eens rondgekeken, en rolweerstand zou één van de grote pluspunten moeten zijn ervan.
          Nu, het zijn ook wel draadbanden, dat kan er ook iets mee te maken hebben.

Comment

• De betere vorken van Fox, Rock Shox en DT, wijzigen die veel op 1 jaar (zelf 2) tijd?
            Aangezien ik nog maar van dit jaar aan het rondkijken ben heb ik dus geen zicht op de evolutie die ze hebben gemaakt. Mss worden ze steeds lichter/steviger enzo..?

Comment

• Ze worden vooral duurder
              Als je modegevoelig bent moet je zowiezo dikwijls dingen aanpassen.

Comment

• Bij Fox is FIT toch wel een grote verbetering geweest, als ik dat zo lees.
                En voor 2011 de Kashima-coating die voor minder wrijving zou moeten zorgen...

Comment

• Iemand een goed online-adres om remschijven te kopen (Shimano XT model van in 2007) ? Enkel de schijven, ik vind niet direct een internetwinkel die ze apart verkoopt... (is voor een tweede wielset)

Comment

http://sport.shop.ebay.de/Fahrradtei...=p3286.c0.m282

Wat is de code voor 2007 eigenlijk?

Dit type is het maar ik vermoed dat ik 160mm moet hebben, vanavond eens meten dus...

Comment

• Als het geen staggered setup is zal het waarschijnlijk 2x 160mm zijn ja.
                      Ga je een wielset met slicks gebruiken?

Comment

Als het geen staggered setup is zal het waarschijnlijk 2x 160mm zijn ja.
                        Ga je een wielset met slicks gebruiken?
                        Nee, een set met Furious Fred 2.25 voor duinen en strand, en een set met Nobby Nic of Racing Ralph voor binnenlandse tochten. Vraag me juist af of RR wel voldoende zal presteren als het echt vettig is, ik vrees ervoor, wellicht best NN kiezen.

En dan nog kiezen voor welke banden ik nu mijn nieuw licht wielsetje zal gebruiken (ZTR, 1330gr)

Comment

• Racing Ralph achteraan mag geen probleem zijn, als je gericht met je krachten weet om te gaan. Vooraan zou ik inderdaad een Nobby Nic steken.

Comment

• Comment

• Als je eens iets wat anders wil doen met je bike :

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                Als je eens iets wat anders wil doen met je bike :

Ik weet op wat voor forums je nog komt dus voor ik klik, is dit SFW?

Comment

En dat ligt dan zuiver aan de samenstelling?
                                  Voor ik ze kocht heb ik eens rondgekeken, en rolweerstand zou één van de grote pluspunten moeten zijn ervan.
                                  Nu, het zijn ook wel draadbanden, dat kan er ook iets mee te maken hebben.
                                  Na zo'n 100 km zat het blijkbaar toch vooral tussen de oren.
                                  Ze fluiten zalig als je versnelt.
                                  Morgen de bossen van Heverlee eens verkennen als het weer deugt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                    Als je eens iets wat anders wil doen met je bike :

Dat lijkt me echt leuk!

Vroeger een paar keer meegedaan aan orientatierlopen en dat is me ook altijd goed bevallen, dit lijkt me ook weliets eigenlijk. Wordt dat meer georganiseerd zoiets?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                                      Tevreden van die banden? Wat is voor deze de ideale ondergrond? Veel rolweerstand op goed begaanbare steile klimmen?

Btw, een 2de hands DT swiss XRC, wat moet dat ongeveer kosten? Nieuw zit dat rond de 900€ dacht ik....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
                                        Ik weet op wat voor forums je nog komt dus voor ik klik, is dit SFW?

Comment

Working...
                                        X