Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Weet iemand het verschil tussen dit:

en dit

Ok, de ene is een RL versie, weegt 200gr minder en kost 200€ minder, hu??

Comment

• Gewicht voor een gewone XRC100 is 1250g, zonder remote lock.
      Wat die WC editie is, geen idee.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
        Gewicht voor een gewone XRC100 is 1250g, zonder remote lock.
        Wat die WC editie is, geen idee.
        De XRC komt blijkbaar als "gewoon" en "race" (=RL denk ik). Het verschil is dat de Race versie helemaal carbon is tov nog een beetje alu voor de gewone. (en dus iéts lichter).
        Je zou dan denken dat de Race uiteraard meer kost maar kost net 200€ minder...

pfff

Comment

• Als je echt zoiets op het oog hebt, waarom als ik vragen mag?
          Ik kan - voor mezelf - geen reden bedenken, tenzij gewicht me zou interesseren.

Comment

Als je echt zoiets op het oog hebt, waarom als ik vragen mag?
            Ik kan - voor mezelf - geen reden bedenken, tenzij gewicht me zou interesseren.
            Ik ben voor alle onderdelen aan het rondkijken, just for fun, en momenteel ben ik bij de vork gekomen Helaas blijkt dit nog het moeilijkste te zijn om aan uit te geraken.

Maar bij de vorken speelt voor mij vooral het gewicht een rol, ik ben zelf een lichtgewicht dus vandaar dat ik een beetje "klimgericht" zoek. De dempingseigenschappen spelen een iets mindere rol.

Comment

• Deze blijft ook te koop staan (http://forum.mountainbike.be/viewtop...er=asc&start=0), ietsje zwaarder dan zo'n DT Swiss maar (naar hetgeen ik lees) betere werking en ook niet van carbon gemaakt dus minder fragiel.
              Ga je de weightweenie in jezelf loslaten op je fiets?

Comment

Deze blijft ook te koop staan (http://forum.mountainbike.be/viewtop...er=asc&start=0), ietsje zwaarder dan zo'n DT Swiss maar (naar hetgeen ik lees) betere werking en ook niet van carbon gemaakt dus minder fragiel.
                Ga je de weightweenie in jezelf loslaten op je fiets?
                Ja die heb ik gezien, stuurbuislengte zou zoviso te kort zijn voor mij

Again, ben enkel aan het kijken, de ezel zou het niet kunnen bijbenen

Ben geen freak, maar als ik 400gr kan kwijtspelen dan zal ik het niet laten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
                  Tevreden van die banden? Wat is voor deze de ideale ondergrond? Veel rolweerstand op goed begaanbare steile klimmen?
                  valt wel mee.
                  Het is de mountainking 2.4 supersonic. Voor een 2.4 valt hij smal uit, is niet veel breder als mijn vredestein BP 2.0 en is zelfs smaller als mijn BP extreme 2.0.

De supersonic versie is zeer licht en heeft een lage rolweerstand maar de flanken zijn te slap naar mijn mening. Op 2.0-2.2 bar vind ik ze "wazig" reageren in de bochten.
                  Zelfde gevoel heb ik bij de meeste Schwalbe banden. Wss is een protection version beter maar die zijn dan ook veel zwaarder.
                  Qua grip zijn ze goed op veel ondergronden. Een band met een zeer groot inzet bereik. Alleen modder slikt hij niet graag.
                  Achteraan ligt mijn oude vertrouwde BP. Denk dat ik 80% van de tijd met black panters rijd.
                  Team,Xtrax,Xtreme, de xtreme zelden. Die is echt grof.

Comment

• Me gisteren heerlijk kunnen uitleven met de klikpedalen op Lille rood en blauw. Ze vervelen toch minder snel met die nieuwe gedeeltes!

En iemand met 'krek' dezelfde fiets tegengekomen onderweg, dat gebeurt ook niet vaak
                    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                    Bestelt
                    1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                      Als je eens iets wat anders wil doen met je bike :

Als ik het goed begrijp : je moet dus zelf je weg kiezen van punt naar punt ? Lijkt me wel iets tofs... biken én nadenken

Comment

• Klopt, is helemaal niet zo simpel. Lees mijn verslagje maar eens.
                        Het helpt natuurlijk enorm als je in je eigen achtertuin kan fietsen

Comment

• Probleempje.

Mijn headset kraakte een beetje als ik aan mijn stuur draaide.

Ik denk, haal dat even uiteen, maak de lagers wat proper en eventueel vervangen.

Kijk op het net hoe ik dat ding moet demonteren en zie over al op alle site, dekseltje bovenaan er af, stuur loszetten en heel de vork zou er zo uit moeten vallen.

Niet dus

Stuur hangt er los naast te bengelen maar ik krijg die vork er niet uit, is dit een speciaal systeem of zo, moet ik daar nog iets anders loszetten of ....???

Comment

• rubberen hamer en eens goed op tikken.
                            of houte plank erop en dan met gewone hamer er op tikken.
                            kan soms redelijk vast zitten

Comment

• Al eens geprobeerd met een hamer de vork er uit te slaan? Met een doek erop natuurlijk.

Edit:
                              En niet mer één slag de vork er uit willen slaan natuurlijk. Eerder met kleinere tikken, maar ik veronderstel dat je dat wel door had.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Gelukt.

Ik had er voordien al een paar tikjes op gegeven met een rubber hamer maar dat hielp niet daarmee dat ik het hier kwam vragen.

Daarnet een houten blokje genomen en met een zware ijzeren hamer enkele tikken gegeven en toen viel alles uit elkaar (en op de grond )

Merci

Comment

• Reden van kraken was trouwens snel gevonden, onderste rollement is gelijk verroest

Strakjes nieuwe gaan halen, alsook nieuwe derailleurwieltjes, dat onderste is een ninjaster geworden

Comment

Na zo'n 100 km zat het blijkbaar toch vooral tussen de oren.
                                    Ze fluiten zalig als je versnelt.
                                    Morgen de bossen van Heverlee eens verkennen als het weer deugt.
                                    Groene lus gedaan. Ik had er toch meer van verwacht, vooral omdat ze op mtb-forum beschreven wordt als de meest technische van de drie.
                                    Op dat eerste stuk langs de E40 ben ik wel vaak afgestapt, gewoon omdat ik me niet te vuil wou maken.
                                    Er stonden een pak plassen. De meeste bospaden vind ik gewoon te breed om leuk te zijn, wel een leuk stukje is dat langs de spoorweg met eerst een klimmetje en dan een leuke afdaling. Maar dat duurt niet lang.
                                    Te veel asfalt ook voor zo'n bosrijke omgeving.

Comment

• Het blijft een BLOSO route he Jan. Als je technisch wil ga je naar de Ardennen.
                                      De blauwe is fysiek de zwaarste. Blauw en Rood zijn praktisch volledig in het bos. De groene is een aanloop.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                                        valt wel mee.
                                        Het is de mountainking 2.4 supersonic. Voor een 2.4 valt hij smal uit, is niet veel breder als mijn vredestein BP 2.0 en is zelfs smaller als mijn BP extreme 2.0.

De supersonic versie is zeer licht en heeft een lage rolweerstand maar de flanken zijn te slap naar mijn mening. Op 2.0-2.2 bar vind ik ze "wazig" reageren in de bochten.
                                        Zelfde gevoel heb ik bij de meeste Schwalbe banden. Wss is een protection version beter maar die zijn dan ook veel zwaarder.
                                        Qua grip zijn ze goed op veel ondergronden. Een band met een zeer groot inzet bereik. Alleen modder slikt hij niet graag.
                                        Achteraan ligt mijn oude vertrouwde BP. Denk dat ik 80% van de tijd met black panters rijd.
                                        Team,Xtrax,Xtreme, de xtreme zelden. Die is echt grof.
                                        Banden zijn zo onderschat vind ik. Om goed te zijn zou je eigenlijk eens moeten kunnen een 10-tal banden testen op je eigen fiets, op dezelfde ondergrond net na elkaar. Het zijn de banden die u eventueel op de weg houden (of niet), en het zijn diezelfde banden die u onnodig kunnen afstoppen door teveel weerstand. Dus als beginnende MTB is dat nogal frustrerend...Merci alvast voor de info!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                                          Reden van kraken was trouwens snel gevonden, onderste rollement is gelijk verroest

Strakjes nieuwe gaan halen, alsook nieuwe derailleurwieltjes, dat onderste is een ninjaster geworden
                                          Dat rollement was er zo eentje waar de kogeltjes in zo een ijzeren houdertje zaten. Nu vertelde men mij in de winkel dat het tegenwoordig veel gedaan wordt om dit zonder houdertje na te plaatsen en gewoon de kogeltjes in het vet te zetten en dan 2 kogeltjes of zo meer te plaatsen.

Zogezegd zo gedaan.

Pas op het is gelukt he, maar ik heb aan het sukkelen geweest daarmee ...

Eerst mooi onderaan, alles op z'n plaats, fiets omgedraaid, dan bovenaan tot ik per ongeluk de fiets iets omhoog trok en onderaan er een hoop terug uitvielen enz.

Enfin, tis gelukt

Direct ook de trapas eens bijgedraait, die dierf wel eens kraken, as eruitgehaal maar die leek nog tiptop, gewoon terug mooi vast in de kader gezet, stond eerst niet zo heel vast precies, dat zal de oorzaak wel geweest zijn. En ineens ook de derailleurwiletjes vervangen.

Ie staat terug zo goed als nieuw, laat de winter maar komen

Comment

Working...
                                          X