Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
    Het blijft een BLOSO route he Jan. Als je technisch wil ga je naar de Ardennen.
    De blauwe is fysiek de zwaarste. Blauw en Rood zijn praktisch volledig in het bos. De groene is een aanloop.
    Nee, genoeg techniek voor mij, maar ik had er meer van verwacht (klimmetjes, singletracks e.d.).
    Binnenkort de andere twee eens proberen dan, want ik heb gisteren al ondervonden dat je in de streek best wat hoogtemeters kan maken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
      Banden zijn zo onderschat vind ik. Om goed te zijn zou je eigenlijk eens moeten kunnen een 10-tal banden testen op je eigen fiets, op dezelfde ondergrond net na elkaar. Het zijn de banden die u eventueel op de weg houden (of niet), en het zijn diezelfde banden die u onnodig kunnen afstoppen door teveel weerstand. Dus als beginnende MTB is dat nogal frustrerend...Merci alvast voor de info!
      Absoluut, één van de belangrijkste onderdelen.
      M'n nieuwe zijn in de modder geen botten waard, vandaag ondervonden. Maar op harde ondergrond blijft dat gewoon rollen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
        Banden zijn zo onderschat vind ik. Om goed te zijn zou je eigenlijk eens moeten kunnen een 10-tal banden testen op je eigen fiets, op dezelfde ondergrond net na elkaar. Het zijn de banden die u eventueel op de weg houden (of niet), en het zijn diezelfde banden die u onnodig kunnen afstoppen door teveel weerstand. Dus als beginnende MTB is dat nogal frustrerend...Merci alvast voor de info!
        Kan je geloven dat ik na al die jaren ook nog altijd twijfel bij de bandenkeuze ? Al is dat vooral omdat je voor bepaalde ritten een compromis moet zoeken. Bvb binnen een paar weken is er hier in de buurt een toertocht met een stuk strand maar ook stukken in de polderklei, en als het geregend heeft is dat echt "schaatsen"... niet evident om een keuze te maken dan.

Comment

• leesvoer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
            Kan je geloven dat ik na al die jaren ook nog altijd twijfel bij de bandenkeuze ? Al is dat vooral omdat je voor bepaalde ritten een compromis moet zoeken. Bvb binnen een paar weken is er hier in de buurt een toertocht met een stuk strand maar ook stukken in de polderklei, en als het geregend heeft is dat echt "schaatsen"... niet evident om een keuze te maken dan.
            Smal en hard misschien, zoals een Schwalbe Mud Shark 1.75 ?
            Werkt wonderwel in de modder en andere zachte ondergrond , maar als er asfalt bijzit heb je er gelegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
              Smal en hard misschien, zoals een Schwalbe Mud Shark 1.75 ?
              Werkt wonderwel in de modder en andere zachte ondergrond , maar als er asfalt bijzit heb je er gelegen.
              Compleet waardeloos in los zand en op het strand, waar je bij voorkeur geen profiel en een 2.4 gebruikt...

Nee, voor gemengde ondergrond lijkt een niet te hard opgepompte 2.1 racing ralph of nobby nic het beste.

Comment

Nee, voor gemengde ondergrond lijkt een niet te hard opgepompte 2.1 racing ralph of nobby nic het beste.
                Conti Raceking 2.4

Comment

• banden is heel persoonlijk.

in de pure modder ben ik nu de vredestein bull lock aan het testen in 1.7
                  zalige modderband,voert modder snel af, zakt goed door en heeft veel grip
                  stenen,boomstammen kom je best niet tegen want dan schuif je weg.

Persoonlijk rijd ik graag met black panter
                  Maar ook conti twister kan mij bekoren in de zomer.

op de weg rijd ik graag met Maxxis flyweight (al probeer ik de baan te mijden)

Schwalbe vermijden ik dan weer wel terwijl dat de laatste tijd een heel populaire band is.
                  ik vind ze gewoon te slap in de bochten net zoals brede conti supersonic banden.

de nieuwe michelin reeks wil ook ook nog eens testen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                    banden is heel persoonlijk.
                    Daar is heel veel mee gezegd!

Enfin, den deze is er niet meer: http://www.mountainbike.be/algemeen/...rchive=&ucat=3

Een echte beul en een steengoed renner... spijtig...

Comment

• @ kami, saiko : ervaringen in modder en droog ? Zoek een band te monteren die redelijk all round is voor het zwaardere terrein, heb dus daarnaast nog een set semi's voor bij echt droog en makkelijk terrein.

Protection versie lijkt meer aanegwezen bij een Notubes wielset ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                        Enfin, den deze is er niet meer: http://www.mountainbike.be/algemeen/...rchive=&ucat=3

Een echte beul en een steengoed renner... spijtig...
                        Amai, en dan die schijnbare tegenstrijdigheid : altijd vrolijk, maar wel "uit het leven gestapt"

Comment

• Straf, inderdaad. Mijn gedachten gaan uit naar zijn familie en naasten.

Ik kende hem van een jaar of 8 geleden toen hij de hagelandse chrono won.
                          Ik zat toen aan de inschrijving. Ik zal het nooit vergeten, hij kwam bijna te laat, ging even een plaske doen alvorens te vertrekken en heel het spel op een paar minuten te zetten.

Comment

http://cgi.ebay.de/CONTINENTAL-RACE-...item45f5b4f914

@ kami, saiko : ervaringen in modder en droog ? Zoek een band te monteren die redelijk all round is voor het zwaardere terrein, heb dus daarnaast nog een set semi's voor bij echt droog en makkelijk terrein.

Ja, beter de protection en zelfs deze zijn moeilijk te sluiten met vloeistof. Hoe nieuwer de band hoe beter.
                            De zijwanden zijn inderdaad redelijk slap maar ik hou daar wel van. Ze bieden geweldig veel grip, ook in offcamber toestanden. Je moet dat wel gewoon worden want soms is het net of de band wil van de velg rollen

Comment

@ kami, saiko : ervaringen in modder en droog ? Zoek een band te monteren die redelijk all round is voor het zwaardere terrein, heb dus daarnaast nog een set semi's voor bij echt droog en makkelijk terrein.

Ja ervaring mee. lage rolweerstand, band met veel volume en dus veel confort.
                              de X-king lijkt me iets beter voor wat jij hem wil gebruiken. de raceking is eerder voor droog terein. De Xking heb heb ik zelf nog niet getest maar is wel onderweg naar hier.

Comment

• Miljaar Gerry ! Ik zou hem dit niet gegeven hebben

Comment

de X-king lijkt me iets beter voor wat jij hem wil gebruiken. de raceking is eerder voor droog terein. De Xking heb heb ik zelf nog niet getest maar is wel onderweg naar hier.
                                  OK thanks, deze lijkt mij volgens de beschrijving ook wel zeer veelzijdig :

Staat TNT voor tubeless in dat lijstje (gezien 't gewicht) ? Welke versie zou je kiezen voor een ZTR-NoTubesvelg ?

Comment

Bij de Super Sonics komt de melk gewoon door de flank omdat die zo poreus is, dus als je Notubes wilt zou ik die niet nemen. Been there, done that.

2.2 is ook al wel breed genoeg vind ik zelf. Heb zelf zowel Mountainking als Raceking liggen, allebei in 2.2.

Comment

• Ik ben meegevraagd door een vriend.

Iemand soms ervaringen met deze rit? (lijkt me niet erg zwaar)

Comment

Raceking achteraan kan redelijk wat hebben. Plat genoeg durven zetten, dan geraak je door redelijk wat modder. Supersonic of worldcup zijn onmogelijk dicht te krijgen met Notubes.
                                        X-king nog geen ervaring mee, ben veel te content van mijn geax'en

Comment

• Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Deze kan het echt !!

Comment

Working...
                                          X