Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers-topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenRaceking achteraan kan redelijk wat hebben. Plat genoeg durven zetten, dan geraak je door redelijk wat modder. Supersonic of worldcup zijn onmogelijk dicht te krijgen met Notubes.
X-king nog geen ervaring mee, ben veel te content van mijn geax'en
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenContinental Mountain King 2.2 Protection banden daarentegen sluiten zonder problemen met NoTubes.
De Geax'en lopen ook perfect op Notubes, ook al is de lage druk niet echt nodig voor de grip. Jammer dat deze Barro's niet altijd makkelijk te vinden zijn.
Comment
-
Ik heb er momenteel Schwalbe Super Moto's opgelegd voor op 't strand.
Latex bleek toch nodig want die zag je dan op redelijk wat plaatsen door de flank komen. Dat vormde echter geen enkel probleem, de ventielen daarentegen zijn geen zak waard, de voet ervan sluit blijkbaar het ventielgat slecht af. Heb er dan maar eens een tubelessventiel opgestoken van op mijn Mavics en 't was gefixt... Het voorwiel houdt het beter, maar ook niet 100%.
Wielen bollen wel duidelijk beter dan mijn vorige, wat ergens logisch is aangezien ze een halve kilo lichter zijn, maar toch, die Super Moto's wegen 700gr of zo...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenIk heb er momenteel Schwalbe Super Moto's opgelegd voor op 't strand.
Latex bleek toch nodig want die zag je dan op redelijk wat plaatsen door de flank komen. Dat vormde echter geen enkel probleem, de ventielen daarentegen zijn geen zak waard, de voet ervan sluit blijkbaar het ventielgat slecht af. Heb er dan maar eens een tubelessventiel opgestoken van op mijn Mavics en 't was gefixt... Het voorwiel houdt het beter, maar ook niet 100%.
Wielen bollen wel duidelijk beter dan mijn vorige, wat ergens logisch is aangezien ze een halve kilo lichter zijn, maar toch, die Super Moto's wegen 700gr of zo...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
Comment
-
Straks vertrokken met de bedoeling om groen-blauw-rood-blauw-groen te doen in Heverlee.
Ergens op de rode lus een pijl gemist want na een tijdje kwam ik langs een rode pijl die ik al gepasseerd was...
Omdat ik nog op rood zat, met dus nog +- de helft van de kilometers te gaan rond half 6, heb ik dan maar een alternatieve weg teruggezocht met zo'n plan. Spijtig, want blauw was de moeite! Zalige klimmetjes...
Comment
-
Ja plezant he. Ik ben ze gisteren alledrie gaan rijden. Met een korte aanloop van thuis naar de blauwe en terug kwam ik aan 55km en 540 hoogtemeters
Comment
-
De blauwe leek me de fijnste van de drie. Maar het eerste stuk van groen beviel me ook beter dan vorige week.
Dat stuk zand net voor de overgang naar rood (op de blauwe dus) vond ik wel vervelend. M'n grip achteraan was nochtans verbazend goed, zo lang ik in het zadel bleef.
Ik zat aan 50 km in totaal, hoogtemeters geen idee.
Ik moet ergens halfweg tussen Bierbeek en de Naamsesteenweg een pijl gemist hebben... Binnenkort nog eens proberen, en iets vroeger vertrekken.
Comment
-
Wat willen die vlaggen hier zeggen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk BerichtenIk moet ergens halfweg tussen Bierbeek en de Naamsesteenweg een pijl gemist hebben... Binnenkort nog eens proberen, en iets vroeger vertrekken.
Na een tijdje kom je dan aan de brug maar je hebt wel een lus gemist. Dat zou ongeveer kunnen kloppen met de gemiste afstand.
De route is iets langer geworden dan aangegeven op de website, omdat je op de groene een extra lus moet doen via de fonteinstraat en de hazefonteinstraat om over de spoorweg te geraken na het stuk langs de E-40 . Dat scheelt ook een 20-tal hoogtemeters meer.
Comment
-
Ja, kan zijn.
Ik ben twee keer aan die parking van Tout Brise (of zoiets) voorbij gekomen, en vandaar ben ik dan in rechte lijn naar die houten brug gereden. Dan ben ik gewoon terug richting Leuven gereden via de Naamsesteenweg.
Ik kon ook iets verder gereden zijn naar die grote beuk, en dan rechtsaf verder blauw doen.
De afpijling is soms toch wel lastig als je de lussen voor een eerste keer doet...
Comment
-
Ik ga gewoon eens die routes via Google Maps afprinten (stratenplan).
Dat moet volstaan, en anders zijn er nog altijd die plannen op de parkeerplaatsen (waar ze spijtig genoeg wel andere kleuren gebruiken en sommige mtb-specifieke stukken niet op staan... ).
GPS zou handig zijn, maar de portefeuille werkt voorlopig niet mee. En de ontvangst is naar het schijnt niet zo goed in de bossen, heb je daar zelf ook last mee?
Comment
-
Nee, niet echt. Soms is er inderdaad een minder signaal maar zo'n GPS is een slim ding, hij weet ook wel waar je laatst was (extrapolatie en hij weet waar de wegen zijn op je kaart).
Je moet al echt diep in een vallei zitten met slechts 1 of 2 satellieten zichtbaar alvorens je last krijgt
.
Comment
Comment