Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
    Haha, subliem

    Comment


    • Geweldig.

      Misschien iets voor Roger.

      Comment


      • Zo zie je maar, ene die het 'echt' kan, kan het met eender welke fiets.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
          Raceking achteraan kan redelijk wat hebben. Plat genoeg durven zetten, dan geraak je door redelijk wat modder. Supersonic of worldcup zijn onmogelijk dicht te krijgen met Notubes.
          X-king nog geen ervaring mee, ben veel te content van mijn geax'en
          Continental Mountain King 2.2 Protection banden daarentegen sluiten zonder problemen met NoTubes.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
            Continental Mountain King 2.2 Protection banden daarentegen sluiten zonder problemen met NoTubes.
            Mogelijk, ik kreeg de Supersonic van deze MK uiteindelijk wel dicht, met de Raceking absoluut niet.
            De Geax'en lopen ook perfect op Notubes, ook al is de lage druk niet echt nodig voor de grip. Jammer dat deze Barro's niet altijd makkelijk te vinden zijn.

            Comment


            • Ik heb er momenteel Schwalbe Super Moto's opgelegd voor op 't strand.

              Latex bleek toch nodig want die zag je dan op redelijk wat plaatsen door de flank komen. Dat vormde echter geen enkel probleem, de ventielen daarentegen zijn geen zak waard, de voet ervan sluit blijkbaar het ventielgat slecht af. Heb er dan maar eens een tubelessventiel opgestoken van op mijn Mavics en 't was gefixt... Het voorwiel houdt het beter, maar ook niet 100%.

              Wielen bollen wel duidelijk beter dan mijn vorige, wat ergens logisch is aangezien ze een halve kilo lichter zijn, maar toch, die Super Moto's wegen 700gr of zo...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                Ik heb er momenteel Schwalbe Super Moto's opgelegd voor op 't strand.

                Latex bleek toch nodig want die zag je dan op redelijk wat plaatsen door de flank komen. Dat vormde echter geen enkel probleem, de ventielen daarentegen zijn geen zak waard, de voet ervan sluit blijkbaar het ventielgat slecht af. Heb er dan maar eens een tubelessventiel opgestoken van op mijn Mavics en 't was gefixt... Het voorwiel houdt het beter, maar ook niet 100%.

                Wielen bollen wel duidelijk beter dan mijn vorige, wat ergens logisch is aangezien ze een halve kilo lichter zijn, maar toch, die Super Moto's wegen 700gr of zo...
                Ik mag hopen dat dit het einde van de Mavic'jes is ?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                  Zo zalig. Die zou menig flatlander het nakijken geven.

                  Comment


                  • Straks vertrokken met de bedoeling om groen-blauw-rood-blauw-groen te doen in Heverlee.
                    Ergens op de rode lus een pijl gemist want na een tijdje kwam ik langs een rode pijl die ik al gepasseerd was...
                    Omdat ik nog op rood zat, met dus nog +- de helft van de kilometers te gaan rond half 6, heb ik dan maar een alternatieve weg teruggezocht met zo'n plan. Spijtig, want blauw was de moeite! Zalige klimmetjes...

                    Comment


                    • Ja plezant he. Ik ben ze gisteren alledrie gaan rijden. Met een korte aanloop van thuis naar de blauwe en terug kwam ik aan 55km en 540 hoogtemeters

                      Comment


                      • De blauwe leek me de fijnste van de drie. Maar het eerste stuk van groen beviel me ook beter dan vorige week.
                        Dat stuk zand net voor de overgang naar rood (op de blauwe dus) vond ik wel vervelend. M'n grip achteraan was nochtans verbazend goed, zo lang ik in het zadel bleef.
                        Ik zat aan 50 km in totaal, hoogtemeters geen idee.
                        Ik moet ergens halfweg tussen Bierbeek en de Naamsesteenweg een pijl gemist hebben... Binnenkort nog eens proberen, en iets vroeger vertrekken.

                        Comment


                        • Wat willen die vlaggen hier zeggen?

                          Comment


                          • Eigenliijk geen idee, het zijn er te veel om de overgangen tussen 2 kleuren aan te duiden.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                              Ik moet ergens halfweg tussen Bierbeek en de Naamsesteenweg een pijl gemist hebben... Binnenkort nog eens proberen, en iets vroeger vertrekken.
                              je bent waarschijnlijk rechtdoor gereden op de weertsedreef ipv naar links af te slaan naar de walendreef toe .
                              Na een tijdje kom je dan aan de brug maar je hebt wel een lus gemist. Dat zou ongeveer kunnen kloppen met de gemiste afstand.
                              De route is iets langer geworden dan aangegeven op de website, omdat je op de groene een extra lus moet doen via de fonteinstraat en de hazefonteinstraat om over de spoorweg te geraken na het stuk langs de E-40 . Dat scheelt ook een 20-tal hoogtemeters meer.

                              Comment


                              • Ja, kan zijn.
                                Ik ben twee keer aan die parking van Tout Brise (of zoiets) voorbij gekomen, en vandaar ben ik dan in rechte lijn naar die houten brug gereden. Dan ben ik gewoon terug richting Leuven gereden via de Naamsesteenweg.
                                Ik kon ook iets verder gereden zijn naar die grote beuk, en dan rechtsaf verder blauw doen.
                                De afpijling is soms toch wel lastig als je de lussen voor een eerste keer doet...

                                Comment


                                • Ja , je moet wat uitkijken of een kaartje meenemen (of GPS natuurlijk )
                                  Ik bekijk de pijltjes natuurlijk niet meer , doe alles op geheugen
                                  Ik merk dat de eerste kommentaar bij de route (2001) al van mij kwam trouwens.

                                  Comment


                                  • Ik ga gewoon eens die routes via Google Maps afprinten (stratenplan).
                                    Dat moet volstaan, en anders zijn er nog altijd die plannen op de parkeerplaatsen (waar ze spijtig genoeg wel andere kleuren gebruiken en sommige mtb-specifieke stukken niet op staan... ).
                                    GPS zou handig zijn, maar de portefeuille werkt voorlopig niet mee. En de ontvangst is naar het schijnt niet zo goed in de bossen, heb je daar zelf ook last mee?

                                    Comment


                                    • Nee, niet echt. Soms is er inderdaad een minder signaal maar zo'n GPS is een slim ding, hij weet ook wel waar je laatst was (extrapolatie en hij weet waar de wegen zijn op je kaart).
                                      Je moet al echt diep in een vallei zitten met slechts 1 of 2 satellieten zichtbaar alvorens je last krijgt
                                      .

                                      Comment


                                      • Inderdaad, als je kompas + snelheidsmeter werken kan je wel een stukje rijden voor je met noemenswaardige afwijkingen zit, denk ik...
                                        Zijn er trouwens stukken buiten de officiële routes die de moeite zijn (en waar je mag komen met een fiets)?

                                        Comment


                                        • Natuurlijk. Maar dat is voor de streek-kenners

                                          Comment

                                          Working...
                                          X