Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ze moeten iets doen tegen die overstekende boomstronken vind ik

    Fak, daarjuist hardtgen de werled geknald, met pedaal achter een boomstronk, achterste wiel van de grond en op mijn zij gekatapulteerd.

    Eigenlijk nog redelijk zacht gevallen in de dennennaalden was het niet dat juist op de hoogte van mijn bil een pakje dextro zat welke een mooie blauwe plek heeft achter gelaten.

    Ach, zal me leren gelijk ne zot door de bocht te vliegen zeker?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
      Ze moeten iets doen tegen die overstekende boomstronken vind ik

      Fak, daarjuist hardtgen de werled geknald, met pedaal achter een boomstronk, achterste wiel van de grond en op mijn zij gekatapulteerd.

      Eigenlijk nog redelijk zacht gevallen in de dennennaalden was het niet dat juist op de hoogte van mijn bil een pakje dextro zat welke een mooie blauwe plek heeft achter gelaten.

      Ach, zal me leren gelijk ne zot door de bocht te vliegen zeker?
      Fak, zo stijf nu

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
        Fak, zo stijf nu
        De vrouw geen zin?

        Comment



        • Tweede poging om de rode lus te doen -> weer mislukt. Blijkbaar ontbreekt er een pijltje...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
            Inderdaad, als je kompas + snelheidsmeter werken kan je wel een stukje rijden voor je met noemenswaardige afwijkingen zit, denk ik...
            Zijn er trouwens stukken buiten de officiële routes die de moeite zijn (en waar je mag komen met een fiets)?
            Doet me er aan denken, op 31 oktober is er een TT met start in Bierbeek, die ook in Meerdaelwoud en in Waals Brabant passeert. Een ideale manier om de streek wat beter te leren kennen...

            Comment


            • Ah bon, dat ga ik zeker overwegen als het er niet te nat bij ligt.
              Merci voor de tip!

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                Fak, zo stijf nu
                Daarnet terug op de baan gaan fietsen, stijf is er bijna uit. Nog een beetje dik maar geen last meer van. toppie.

                Comment


                • Rijdt er iemand van jullie met een vaste voorvork?

                  Op goed berijdbaar bos zet ik het regelmatig al vast omdat je wat snediger in de bocht bent dan en komt daar bij dat het bijna 1.5 kilo lichter is.

                  Zal dan wel moeten inboeten op comfort natuurlijk, daarmee best eerst eens horen hoe dat meevalt?

                  Comment


                  • Koop dan een cyclo-bike denk ik dan, gaat nog sneller !

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                      Rijdt er iemand van jullie met een vaste voorvork?

                      Op goed berijdbaar bos zet ik het regelmatig al vast omdat je wat snediger in de bocht bent dan en komt daar bij dat het bijna 1.5 kilo lichter is.

                      Zal dan wel moeten inboeten op comfort natuurlijk, daarmee best eerst eens horen hoe dat meevalt?

                      http://www.bike-components.de/produc...nly-Gabel.html
                      Je hebt wel een zware vork nu.

                      Als je regelmatig de lock-out gebruikt, kan je zo'n vaste vork wel overwegen. Het maakt de voorkant van de fiets alleszins lichter en iets wendbaarder. Dat je dan iets trager bent op hobbelig delen, moet je er dan maar bij nemen.
                      Nu, als je zo'n vork koopt, kan je de huidige verende vork nog steeds houden en af en toe switchen. Zo gigantisch veel werk is dat nu ook weer niet. En ik heb begrepen dat je niet vies bent van een potje sleutelen aan de fiets. Hoeft daarom niet elke maand te gebeuren natuurlijk.
                      Ik heb dat destijds, met mijn eerste verend vork trouwens ook nog gedaan: er eens terug de vaste onder gegooid. Het heeft wel iets, maar bij bulten en putten is het zeker een nadeel. Op halve cyclocrossparcoursen, kan het wel. En zo zijn er veel in Vlaanderen.
                      120d Hatch Edition Sport

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                        Je hebt wel een zware vork nu.

                        Als je regelmatig de lock-out gebruikt, kan je zo'n vaste vork wel overwegen. Het maakt de voorkant van de fiets alleszins lichter en iets wendbaarder. Dat je dan iets trager bent op hobbelig delen, moet je er dan maar bij nemen.
                        Nu, als je zo'n vork koopt, kan je de huidige verende vork nog steeds houden en af en toe switchen. Zo gigantisch veel werk is dat nu ook weer niet. En ik heb begrepen dat je niet vies bent van een potje sleutelen aan de fiets. Hoeft daarom niet elke maand te gebeuren natuurlijk.
                        Ik heb dat destijds, met mijn eerste verend vork trouwens ook nog gedaan: er eens terug de vaste onder gegooid. Het heeft wel iets, maar bij bulten en putten is het zeker een nadeel. Op halve cyclocrossparcoursen, kan het wel. En zo zijn er veel in Vlaanderen.
                        RS dart 3 weegt 2250g of zo.

                        Comment


                        • beetje overdreven 2191 g

                          die ik hier postte weegt 819g

                          verschil van 1372g

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
                            Koop dan een cyclo-bike denk ik dan, gaat nog sneller !
                            't gaat me minder over de snelheid hoor, ook al speelt dat ook mee.

                            Maar serieus, ik wou eigenlijk een cylcocrosser kopen, ik rij heel erg graag met mijn koersfiets en zou erg graag een cyclocrosser hebben voor de TT's hier te rijden.

                            De enige reden eigenlijk dat ik het uiteindelijk niet gedaan heb is om ook af en toe eens naar de ardennen of zo af te kunnen zakken.

                            Mijn vork is nog goed welke ik nu heb maar ooit zal die ook beginnen haperen en moet die op onderhoud of moet er een nieuwe komen. Ik heb bewust indertijd één gekocht met een iets goedkopere vork maar beter loopwerk met het idee dat ik de mtb-sport nog moest ontdekken en als dat ooit de hindernis zou worden ik dan kon investeren in een beter vork om zo vooruitgang te boeken.

                            Nu zie ik de laatste tijd hoe langer hoe meer mensen rijden met een vaste vork en begin echt wel te denken dat dat zo dom nog niet is hier in de kempen.

                            Comment


                            • Voor JanC : vandaag de Rode Bloso in Meerdael 2x gereden en extra opgelet. Ik heb geen enkel pijltje zien mankeren dus vraag me serieus af waar je verkeerd rijdt ..

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                                Rijdt er iemand van jullie met een vaste voorvork?

                                Op goed berijdbaar bos zet ik het regelmatig al vast omdat je wat snediger in de bocht bent dan en komt daar bij dat het bijna 1.5 kilo lichter is.

                                Zal dan wel moeten inboeten op comfort natuurlijk, daarmee best eerst eens horen hoe dat meevalt?

                                http://www.bike-components.de/produc...nly-Gabel.html
                                Koop een titanium vaste vork. Dat valt goed mee kwa comfort.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                  Koop een titanium vaste vork. Dat valt goed mee kwa comfort.
                                  Wat voor budget mag ik me daar bij inbeelden?

                                  Ik had daarstraks een mooie te koop zien staan op mtb.be maar die was al afgezaagd op 18 cm en ik ben even gaan meten en heb blijkbaar minimun 22.5 nodig dus no-go.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                                    Wat voor budget mag ik me daar bij inbeelden?

                                    Ik had daarstraks een mooie te koop zien staan op mtb.be maar die was al afgezaagd op 18 cm en ik ben even gaan meten en heb blijkbaar minimun 22.5 nodig dus no-go.
                                    die inbouwhoogte is ook beetje mijn probleem, moeilijk 2de hands te vinden...

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                                      't gaat me minder over de snelheid hoor, ook al speelt dat ook mee.

                                      Maar serieus, ik wou eigenlijk een cylcocrosser kopen, ik rij heel erg graag met mijn koersfiets en zou erg graag een cyclocrosser hebben voor de TT's hier te rijden.

                                      De enige reden eigenlijk dat ik het uiteindelijk niet gedaan heb is om ook af en toe eens naar de ardennen of zo af te kunnen zakken.

                                      Mijn vork is nog goed welke ik nu heb maar ooit zal die ook beginnen haperen en moet die op onderhoud of moet er een nieuwe komen. Ik heb bewust indertijd één gekocht met een iets goedkopere vork maar beter loopwerk met het idee dat ik de mtb-sport nog moest ontdekken en als dat ooit de hindernis zou worden ik dan kon investeren in een beter vork om zo vooruitgang te boeken.

                                      Nu zie ik de laatste tijd hoe langer hoe meer mensen rijden met een vaste vork en begin echt wel te denken dat dat zo dom nog niet is hier in de kempen.
                                      Ik heb vroeger nog MTB's met vaste vorken gehad, zelfs nog MTB wedstrijden en toertochten in de Ardennen mee gereden. Het spijtige is, dat in mijn geval, Cannondale van de fabriek uit geen MTB's met vaste vork aanbiedt, anders reed ik nu nog met een vaste vork. Het is goedkoper, lichter en je hoeft er nooit naar om te zien. Nu, Voor echte hardcore toestanden is een (beetje) veerweg echter toch wel wenselijk, simpelweg om de hardste klappen enigszins wat te filteren en het zorgt op zwaar terrein ook voor een betere wegligging. Voor het andere werk is een vering niet echt van nut als we enkel het aspect rendement beschouwen. Vroeger met de opkomst van de veervorken voor MTB's moest iedereen persé een veervork hebben. Stilaan zie je meer en meer vaste vorken verschijnen op wedstrijden en toertochten op niet al te heftig terrein. Ik ben altijd al fan van vaste vorken geweest...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                        Koop een titanium vaste vork. Dat valt goed mee kwa comfort.
                                        Da's inderdaad een héél goede keuze zo'n tita vaste vork!

                                        Comment


                                        • Ik ga me ook een bike samenstellen met een vaste vork voor hier aan de kust. Lock-out staat constant op in de duinen/strand/bos omdat ik met brede banden rij op lage druk, dus comfort genoeg...

                                          Ik zou graag mijn oude CAAD2 kader gebruiken maar dan zal ik beperkt zitten qua keuzes voor een vaste vork ? Ik weet dat er ombouwsets bestaan (wat nodig is omdat de maat van de vorkbuis niet standaard is), ideaal zou een vaste LEftyvork zijn

                                          Comment

                                          Working...
                                          X