Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
    Voor JanC : vandaag de Rode Bloso in Meerdael 2x gereden en extra opgelet. Ik heb geen enkel pijltje zien mankeren dus vraag me serieus af waar je verkeerd rijdt ..
    Ik dus ook, de tweede keer waren we nochtans met vier ogen om te zoeken...
    Moest het je iets zeggen, ik ben twee keer dat hutje met die banken gepasseerd, iets ervoor heb je nog zo'n paar banken staan aan de rechterkant. Ergens daarvoor moet ik dus een pijl gemist hebben...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
      Ik ga me ook een bike samenstellen met een vaste vork voor hier aan de kust. Lock-out staat constant op in de duinen/strand/bos omdat ik met brede banden rij op lage druk, dus comfort genoeg...

Ik zou graag mijn oude CAAD2 kader gebruiken maar dan zal ik beperkt zitten qua keuzes voor een vaste vork ? Ik weet dat er ombouwsets bestaan (wat nodig is omdat de maat van de vorkbuis niet standaard is), ideaal zou een vaste LEftyvork zijn
      Hier licht nog een headshock-adaptor, zal die eens meebrengen op een meet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Ik heb vroeger nog MTB's met vaste vorken gehad, zelfs nog MTB wedstrijden en toertochten in de Ardennen mee gereden. Het spijtige is, dat in mijn geval, Cannondale van de fabriek uit geen MTB's met vaste vork aanbiedt, anders reed ik nu nog met een vaste vork. Het is goedkoper, lichter en je hoeft er nooit naar om te zien. Nu, Voor echte hardcore toestanden is een (beetje) veerweg echter toch wel wenselijk, simpelweg om de hardste klappen enigszins wat te filteren en het zorgt op zwaar terrein ook voor een betere wegligging. Voor het andere werk is een vering niet echt van nut als we enkel het aspect rendement beschouwen. Vroeger met de opkomst van de veervorken voor MTB's moest iedereen persé een veervork hebben. Stilaan zie je meer en meer vaste vorken verschijnen op wedstrijden en toertochten op niet al te heftig terrein. Ik ben altijd al fan van vaste vorken geweest...
        Niet overdrijven. In het begin dat die dingen uitkwamen wou helemaal niet iedereen zo'n ding, wel integendeel. Er was nog vrij veel weerstand, zeker in streken waar het best lukt zonder zo'n vork. Komt nog bij dat die dingen bijlange niet zo goed waren als nu. Slapper dan een vaste vork (ik zo eens een gebroken as in mijn voornaaf gehad), zwaarder, amper 5 cm vering en niet te blokkeren. En dan was de werking ook nog helemaal niet zoals die op de hedendaagse modellen is. OK, vanaf eind de jaren '90 zag je niet veel vaste vorken meer, maar hoe kwam dat? Juist, doordat constructeurs simpelweg quasi geen fietsen meer aanboden zonder zo'n ding.
        Voor de meeste mensen is een verende voorvork ook helemaal geen probleem. Gewoon omdat die dingen enorm geëvolueerd zijn, maar vooral ook omdat ze blokkeerbaar zijn. Het is maar als je naar iets lichters, minder compromisloos op zoek bent, dat je geen verende vork meer wil.
        Persoonlijk ben ik nog altijd erg te spreken over mijn Fox. Als ik dat vergelijk met mijn eerste verende voorvork: een Manitou 4 ... De Fox heeft meer dan twee keer zoveel veerweg en toch voel je niet echt dat hij zoveel veert. De manier waarop hij veert is tig keer beter. En dan is dat ding ook nog eens een stuk stijver. OK, hij is iets zwaarder (destijds had je geen echt zware verende vorken, zoals nu).
        Als je graag eens wat anders wil en je huidige verende vork weegt meer dan 2 kg, dan is het begrijpelijk dat je als een gemiddelde Vlaming al eens een vaste vork wil, maar zelf voel ik er niet de minste behoefte toe.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
          Wat voor budget mag ik me daar bij inbeelden?

Ik had daarstraks een mooie te koop zien staan op mtb.be maar die was al afgezaagd op 18 cm en ik ben even gaan meten en heb blijkbaar minimun 22.5 nodig dus no-go.
          Bij Skyde heb je ze al van 350€ . Dus zeker niet duur.

Comment

http://www.skydecomp.fr/site/home.htm
            Niet duur voor een titanium vork, wel voor een vaste vork. Vind ik. Als het was om op een goedkopere bike te monteren, zou ik mij bij zo'n carbon vork van 129 € houden.
            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
              Ik dus ook, de tweede keer waren we nochtans met vier ogen om te zoeken...
              Moest het je iets zeggen, ik ben twee keer dat hutje met die banken gepasseerd, iets ervoor heb je nog zo'n paar banken staan aan de rechterkant. Ergens daarvoor moet ik dus een pijl gemist hebben...
              Je moet eens op de kaart kijken. Ik ga ervan uit dat je in Bierbeek aan de start van de route gepasseerd bent?

Of rij je soms rechtdoor omhoog als je na het stuk in het veld en de weg parallel aan de bosrand (maar binnen de bos) rechts een boswachtershut passeert?

Je moet daar eigenlijk naar rechts op een kassei naar beneden het bos uit.

Ik heb de mogelijkheid op dit kaartje in purper getekend. Het groene vlagje is de hut met de banken. De gele track is de eigenlijke rode bloso

Comment

• Gho, ik rij ze in tegenwijzerzin vanaf de kruising met de blauwe. Ik doe volgens mij alles juist tot wanneer ik terug het bos in rij.
                Dus als ik langs Bierbeek en de sporthal gepasseerd ben.
                Dan rij je toch rechtdoor terug het bos in, en dan naar rechts. Verder weet ik het niet vanbuiten, ik ga uw plan eens bestuderen.
                Hoe kan ik het nog uitleggen: als ik de eerste keer die hut passeer kom ik van rechts (denk ik), en de tweede keer kom ik van beneden en ligt de hut aan mijn linkerkant.

Comment

http://www.skydecomp.fr/site/home.htm
                  Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                  Niet duur voor een titanium vork, wel voor een vaste vork. Vind ik. Als het was om op een goedkopere bike te monteren, zou ik mij bij zo'n carbon vork van 129 € houden.
                  Hier moet ik Beta toch in bijtreden pecies

Ik vind 350 voor een vaste vork wél duur, ik heb al wat vergelijkingen gelezen met carbon en zo ver liggend ie niet uiteen, als ik dan zie dat ik voor 120-150 euro een redelijke vork in carbon kan vinden vind ik dit wel prijzig.

Das meer dan de helft van wat m'n fiets heeft gekost

Comment

• Zou je dat wel doen Roel, je valt nu al zo vaak over boomstronken
                    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                    Bestelt
                    1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                      Zou je dat wel doen Roel, je valt nu al zo vaak over boomstronken
                      Dat was omdat ik te fel de bocht indook, daardoor mijn voorvering inveerde en ik dus net laag genoeg kwam om dat ding te raken.

Met een starre zou ik dat niet gehad hebben

Of misschien wel, 't was m'n eigen schukd omdat ik in een te strakke bocht nog wou bijtrappen.

(van die brede pad als je van de betonbaan richting wechel komt dat paadje in waar die kinders dat jumpke op het laatst gemaakt hebben)

Comment

Gho, ik rij ze in tegenwijzerzin vanaf de kruising met de blauwe. Ik doe volgens mij alles juist tot wanneer ik terug het bos in rij.
                        Dus als ik langs Bierbeek en de sporthal gepasseerd ben.
                        Dan rij je toch rechtdoor terug het bos in, en dan naar rechts. Verder weet ik het niet vanbuiten, ik ga uw plan eens bestuderen.
                        Hoe kan ik het nog uitleggen: als ik de eerste keer die hut passeer kom ik van rechts (denk ik), en de tweede keer kom ik van beneden en ligt de hut aan mijn linkerkant.
                        Tegenwijzerzin, inderdaad .
                        Je moet de hut aan uw linkerzijde zien als je ze passeert.

Comment

Hier moet ik Beta toch in bijtreden pecies

Ik vind 350 voor een vaste vork wél duur, ik heb al wat vergelijkingen gelezen met carbon en zo ver liggend ie niet uiteen, als ik dan zie dat ik voor 120-150 euro een redelijke vork in carbon kan vinden vind ik dit wel prijzig.

Das meer dan de helft van wat m'n fiets heeft gekost
                          350 euro, da's inderdaad wel vrij duur. Kan je inderdaad beter zo'n (goedkoper) carbon exemplaar steken.

Comment

• Awel ja dat is twee keer het geval.
                            Maar wanneer ik ze de tweede keer passeer ligt het pad waar ik eerst voorbij kwam aan m'n rechterkant.
                            Soit, veel maakt het niet uit hé.

Comment

Dat was omdat ik te fel de bocht indook, daardoor mijn voorvering inveerde en ik dus net laag genoeg kwam om dat ding te raken.

Met een starre zou ik dat niet gehad hebben

Of misschien wel, 't was m'n eigen schukd omdat ik in een te strakke bocht nog wou bijtrappen.

(van die brede pad als je van de betonbaan richting wechel komt dat paadje in waar die kinders dat jumpke op het laatst gemaakt hebben)
                              Daar zit een klein venijnig stronkje!
                              Bestelt
                              1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Daar zit een klein venijnig stronkje!
                                ge meent het

Comment

ge meent het

Gaat wel hard daar, zonder remmen dat paadje in want dat is niet echt scherp. Dicht bij de dertig?
                                  Bestelt
                                  1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Gaat wel hard daar, zonder remmen dat paadje in want dat is niet echt scherp. Dicht bij de dertig?
                                    Zoiets ja, op die weg ervoor net over de 30 dus in de bocht net eronder of zo.

Comment

Awel ja dat is twee keer het geval.
                                      Maar wanneer ik ze de tweede keer passeer ligt het pad waar ik eerst voorbij kwam aan m'n rechterkant.
                                      Soit, veel maakt het niet uit hé.
                                      Voor mij niet nee
                                      We moeten eens samen die toer gaan doen.

Comment

• Dan ga ik eerst nog wat oefenen, ik denk niet dat ik boven de 20 zat qua gemiddelde...

Comment

Working...
                                        X