Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bij fully's heb je achteraan ook een ander soort snelspanner nodig dan de 'normale', meer weet ik er niet van..

Hebben die snelspanners invloed op iets, of is dat gewoon voor het zicht ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
      Ik zou misschien andere snelspanners willen kopen op mijn mtb maar zijn er hier factoren waarmee je rekening moet houden? Welke?
      Waarom andere? Werken ze niet goed, wil je een ander kleurtje of wil je lichtere?
      Belangrijke vragen alleszins, want er zijn hier mannen die titanium-snelspanners aanraden, terwijl dat mss niet eens nodig is. Voor maximum 25 € vind je al setjes in allerlei kleuren, maar dan met een stalen as. Dat weegt iets meer, maar is even sterk.
      Voor op een vrij gewone fiets zijn titanium snelspanners nergens voor nodig. Er zijn andere manieren waarop je meer gewicht kan besparen. Uiteraard voel je ook helemaal niets van titanium snelspanners.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Is KCNC geen alu ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
          Is KCNC geen alu ?
          Op de site van bike-components.de vind ik alleen exemplaren met titanium assen, en die kosten 54 € per paar.

120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            KCNC, mooi, licht, betrouwbaar, niet te duur en verkrijgbaar in alle kleurtjes (setje kost +/- zo'n 50 euro).
            Wel opletten bij een online bestelling, de as van de achterste snelspanner voor MTB's is wel iets langer dan die voor wegwielen. Ik heb een (langer) MTB setje in m'n koersfiets zitten, kan je voor allebei gebruiken.
            Had deze ook al gezien maar de ronde vormen zijn niet zo direct mijn ding.

Mijn eerste indruk ging uit naar deze. Is dit iets?

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
            Waarom andere? Werken ze niet goed, wil je een ander kleurtje of wil je lichtere?
            Belangrijke vragen alleszins, want er zijn hier mannen die titanium-snelspanners aanraden, terwijl dat mss niet eens nodig is. Voor maximum 25 € vind je al setjes in allerlei kleuren, maar dan met een stalen as. Dat weegt iets meer, maar is even sterk.
            Voor op een vrij gewone fiets zijn titanium snelspanners nergens voor nodig. Er zijn andere manieren waarop je meer gewicht kan besparen. Uiteraard voel je ook helemaal niets van titanium snelspanners.
            Zeker niet omwille van het gewicht maar wel voor de kleur. Momenteel zit er een zwart plastic stel snelspanners op en ik zou dit eventueel veranderd willen zien in een rood 'metalen' stel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
              Bij fully's heb je achteraan ook een ander soort snelspanner nodig dan de 'normale', meer weet ik er niet van..
              Nooit wat van gehoord. Ik wissel mijn snelspanners zonder problemen uit tussen fully, hardtail en softtail.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                Nooit wat van gehoord. Ik wissel mijn snelspanners zonder problemen uit tussen fully, hardtail en softtail.
                Ik wist het ook niet, maar heb het al kunnen aanschouwen bij een Top Fuel. Is een soort gepatenteerd systeem van Trek zelf denk ik...
                hier dus:

Trek’s new Active Braking Pivot is explained in their blog as well as their floating shock if you’re interested in learning more about how it works. The ABP offers the same functionally as the split-pivot, however the ABP requires a special quick release.
                Last edited by ; 19/10/2010, 20:47.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                  Is KCNC geen alu ?
                  Je hebt er met alu as en met titanium as. De titaniums vind jeal voor zo'n 45 euro. De alu's kosten ongeveer 20 euro minder. Gewichtswinst van de tita exemplaren is relatief weinig maar de 20 euro dat ze meer kosten is nu ook niet zó enorm om er niet voor te kiezen.

Comment

Zeker niet omwille van het gewicht maar wel voor de kleur. Momenteel zit er een zwart plastic stel snelspanners op en ik zou dit eventueel veranderd willen zien in een rood 'metalen' stel.
                    Een gekleurd snelspannertje, 't is iets klein maar het valt wel enorm op.

Enfin, niks mis met die Miche snelspanners die je op 't oog hebt. Zelf ben ik niet zo te vinden voor die gegoten alu hendels. Die van KCNC zijn gefreesd en achteraf geanodiseerd... da's zooooveeeel mooier... vind ik toch.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
                      Ik wist het ook niet, maar heb het al kunnen aanschouwen bij een Top Fuel. Is een soort gepatenteerd systeem van Trek zelf denk ik...
                      hier dus:
                      Dat is wat anders. Daar dacht ik ook aan.
                      Er zit een soort rotatie rond de achteras zelf. Heb zo onlangs nog wat gezien, dacht van de uitvinders van de DW link.

Last edited by ; 19/10/2010, 21:02. Reden: link toegevoegd

Comment

Je hebt er met alu as en met titanium as. De titaniums vind jeal voor zo'n 45 euro. De alu's kosten ongeveer 20 euro minder. Gewichtswinst van de tita exemplaren is relatief weinig maar de 20 euro dat ze meer kosten is nu ook niet zó enorm om er niet voor te kiezen.

http://www.probikeshop.nl/index.php?...=&opt=2&id=673
                        Het enige waar je met tita snelspanners soms moet op letten is dat ze na verloop van tijd wat losser komen te zitten. Dus regelmatig eens naspannen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                          Het enige waar je met tita snelspanners soms moet op letten is dat ze na verloop van tijd wat losser komen te zitten. Dus regelmatig eens naspannen.
                          Eigenlijk nog niks van gemerkt. En ik heb ze nu toch al 1,5 jaar op m'n koersfiets zitten...

Comment

• Mijn rollement van mijn achterwiel is vastgelopen.

Daarnet uiteen gehaald en alles ziet er redelijk goed uit behalve de bout die de body vast zet, die kop is aan gort

n°12 in volgende tekening

Ben op de bekende onderdelensites aan het zoeken geweest en vond het niet meteen om los te bestellen.

Iemand die weet waar ik dat kan vinden?

Tegelijkertijd ga ik dan ook nieuwe kogeltjes steken en vers vet.

Moet ik daar speciaal vet voor gebruiken of is die grote oude pot die ik voor alles gebruik en op mijn schab staat goed genoeg?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                              Mijn rollement van mijn achterwiel is vastgelopen.

Daarnet uiteen gehaald en alles ziet er redelijk goed uit behalve de bout die de body vast zet, die kop is aan gort

n°12 in volgende tekening

Ben op de bekende onderdelensites aan het zoeken geweest en vond het niet meteen om los te bestellen.

Iemand die weet waar ik dat kan vinden?

Tegelijkertijd ga ik dan ook nieuwe kogeltjes steken en vers vet.

Moet ik daar speciaal vet voor gebruiken of is die grote oude pot die ik voor alles gebruik en op mijn schab staat goed genoeg?
                              Geen idee waar je dat onderdeel kan krijgen. En als je 't al los gaat kunnen krijgen gaat het veel centen kosten vrees ik. Dat zijn zo van die dingen die niet onmiddellijk apart vervangen worden, meestal wordt gans de body gewisseld in zo'n geval.

Ik heb speciaal lagervet om mijn lagers te smeren.

Comment

• Ik heb er één gevonden in de US voor 2.5 dollar

'k vrees dat de shipping duurder gaat zijn dan het stukje

Die body is ooit al vervangen en daar zat dat oen niet bij, heb de oude opnieuw gebruikt toen.

Comment

Een gekleurd snelspannertje, 't is iets klein maar het valt wel enorm op.

Enfin, niks mis met die Miche snelspanners die je op 't oog hebt. Zelf ben ik niet zo te vinden voor die gegoten alu hendels. Die van KCNC zijn gefreesd en achteraf geanodiseerd... da's zooooveeeel mooier... vind ik toch.
                                  Ben vandaag pas begonnen aan mijn zoektocht daarmee dat ik verder nog niks anders gevonden heb wat mijn gading is.

Comment

Optisch niet helemaal mijn ding, maar jij moet het mooi vinden natuurlijk. Ook jammer dat enkel de eigenlijke hendel gekleurd is en niet elk uitwendig deel van de snelspanner.
                                    Ik heb het ook wel meer voor gefreesd en geanodiseerd spul. Heb hier trouwens nog een paar Ringlé Ti Cam Twists in het paars liggen van lang geleden. Die dingen hebben mij toen zo'n 90-100 € gekost, wat zo'n beetje de adviesprijs was. In die tijd had je nog geen goedkope online stores.
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Dit vind ik best leuk http://www.crankbrothers.com/accesso...ickrelease.php

Comment

• Ik ben tevreden van die van Hope. Heb ze gekozen boven KCNC om geen kleurverschil te hebben met de naven en remschijven die ook van Hope zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                          Optisch niet helemaal mijn ding, maar jij moet het mooi vinden natuurlijk. Ook jammer dat enkel de eigenlijke hendel gekleurd is en niet elk uitwendig deel van de snelspanner.
                                          Ik heb het ook wel meer voor gefreesd en geanodiseerd spul. Heb hier trouwens nog een paar Ringlé Ti Cam Twists in het paars liggen van lang geleden. Die dingen hebben mij toen zo'n 90-100 € gekost, wat zo'n beetje de adviesprijs was. In die tijd had je nog geen goedkope online stores.
                                          Klopt en dat vind ik dus ook een beetje spijtig maar qua vorm vind ik ze mooier dan de KCNC's.
                                          Niks dringt dus kan nog rustig wat verder rondkijken.

Comment

Working...
                                          X