Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• vraag eens aan Fonske wat hij gebruikt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
      vraag eens aan Fonske wat hij gebruikt.

http://www.fons-mtb.be/
      Heb ik gedaan en hij gebruikt geen statief, ofwel op z'n helm ofwel uit de hand.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Normaal is dat een duim dik geloof ik (25.4 mm dus).
        Dat is een standaard stuur, ter hoogte van de verdikking aan de stuurpen. Dus de dunnere stukken zijn, euh, dunner (). Ik weet het niet zeker, maar kan het 22,2 mm zijn?
        Last edited by Beta; 06/11/2010, 14:07.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Een camera op het frame monteren, kan ook wel mooie beelden geven. Dan elimineer je ook het gezwenk van het stuur.
          Nadeel is natuurlijk dat je de camera daar moeilijker kan monteren. En dan moet je nog opletten dat je niet constant kabels en andere fietsonderdelen in je beeld hebt. Of je eigen benen als de camera te veel naar achteren hangt.
          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Rit van deze ochtend was zalig.
            Ben niet afgegaan, kon goed mee en we gingen goed vooruit. (constant deelnemers inhalen en zelf maar 1 keer ingehaald worden)

Wel 3 keer onderuit gegaan op de modder, maar het lag dan ook verschrikkelijk vuil.

Denk wel dat ik eens andere banden moet steken, want in vgl met andere deelnemers had ik echt te weinig grip op de modderige stukken.

Comment

• Met welke banden reed je?

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
              Dat is een standaard stuur, ter hoogte van de verdikking aan de stuurpen. Dus de dunnere stukken zijn, euh, dunner (). Ik weet het niet zeker, maar kan het 22,2 mm zijn?
              Standaard is natuurlijk een geladen term, want wat voor de ene standaard is kan voor de andere uitzonderlijk zijn. Maar bij Ritchey zijn ze standaard toch wel 31,8 (http://www.ritcheylogic.com/dyn_category.php?k=98013). Hier ook die maat blijkt zo.

Comment

• Ik heb het niet over wat het meest voorkomt, maar een 25,4 mm MTB-stuur wordt toch nogal eens aangeduid als een standaardmaat, dit naast een oversized maat.
                Uiteraard worden oversized sturen tegenwoordig meer gebruikt.
                120d Hatch Edition Sport

Comment

• 25.4 over de hele lengte dan.
                  Oversized is alleen de klemzone in het midden die 31.8 is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                    Zeker vroeger was dit standaard. Een buis van een zekere dikte met twee schellekes om in een stuurpen van 25.4 te monteren.

Tegenwoordig zijn ze verplicht van dikkere sturen te maken , dus heb je stuurpennen van 31.8mm die taperen naar 25.4

Comment

• Aha, good to know !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                        25.4 over de hele lengte dan.
                        Oversized is alleen de klemzone in het midden die 31.8 is.
                        Nee. Die 25,4 mm (ofte 1") slaat op de klem van de stuurpen. Dus dan moet de rest van het stuur een diameter hebben die kleiner is dan dat. Een stuur met een diameter over de volledige lengte, bestaat niet. Tenzij ze werken met een tussenstuk, zoals in het voorbeeld van Adri. Scott was ook één van de fabrikanten die dit op sommige sturen toepaste. Ik denk aan de AT-2-, AT-3- en AT-4-sturen. Op de LF-versies na dan.
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Daarstraks TT in Aarschot gereden, toch iets anders dan de platte kempen

'k zou daar wel meer willen gaan rijden maar dat heen en weer rijden zie ik zo tegenop he.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                            Daarstraks TT in Aarschot gereden, toch iets anders dan de platte kempen

'k zou daar wel meer willen gaan rijden maar dat heen en weer rijden zie ik zo tegenop he.
                            ik was daar ook, TT's in de omgeving van Aarschot zijn steeds de moeite>
                            Maar ik vond er iets te veel volk, maar ik ben dan ook tijdens rush hour vertrokken (tss 8u en 8u30).
                            Ikwas beter een uur langer blijven liggen, dan moest ik tenminste niet aanschuiven voor de hellingen...

Maar euh, volgend jaar zien ze mij ginder terug!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door the Saint Bekijk Berichten
                              ik was daar ook, TT's in de omgeving van Aarschot zijn steeds de moeite>
                              Maar ik vond er iets te veel volk, maar ik ben dan ook tijdens rush hour vertrokken (tss 8u en 8u30).
                              Ikwas beter een uur langer blijven liggen, dan moest ik tenminste niet aanschuiven voor de hellingen...

Maar euh, volgend jaar zien ze mij ginder terug!
                              Idem, rond 9u vertrokken, na een km of 5 ook nog voor het spoor gestaan zodat er opeens wel erg veel volk op een hoop bijeen was.

Comment

• Ik wist niet dat het er zo druk aan toe ging op toertochten...
                                Beetje spijtig vind ik persoonlijk, want op uw gemak rijden vind ik één van de belangrijkste aspecten van mountainbiken.

Comment

Ik wist niet dat het er zo druk aan toe ging op toertochten...
                                  Beetje spijtig vind ik persoonlijk, want op uw gemak rijden vind ik één van de belangrijkste aspecten van mountainbiken.
                                  daar was het nu wel extreem hoor, je ebt het wel meer dat je op een single track wat achter een iets tragere moet wachten maar zoals vandaag soms hele treintjs heb ik nog niet vaak meegemaakt.

(tenzij je rvv of zo meetelt, dan was dit nog niets )

Comment

• Ik zou vooral anderen ophouden, vrees ik, en daar heb ik helemaal geen zin in.

RVV, bestaat dat ook voor mountainbikes, of bedoel je voor koersfietsen?

Comment

• Ben daar eens gaan rijden maar 'k vond dat de grond zo fel 'plakte'

Comment

Ik zou vooral anderen ophouden, vrees ik, en daar heb ik helemaal geen zin in.

RVV, bestaat dat ook voor mountainbikes, of bedoel je voor koersfietsen?
                                        'k bedoelde voor koersfietsen, maar ik geloof dat ze sinds een paar jaar ook een parcours voor mtb aanbieden op die dag.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
                                          Ben daar eens gaan rijden maar 'k vond dat de grond zo fel 'plakte'
                                          Das omdat het omhoog gaat dat dat zo slecht bolt

Comment

Working...
                                          X