Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers-topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenNormaal is dat een duim dik geloof ik (25.4 mm dus).Last edited by Beta; 06/11/2010, 14:07.
Comment
-
Een camera op het frame monteren, kan ook wel mooie beelden geven. Dan elimineer je ook het gezwenk van het stuur.
Nadeel is natuurlijk dat je de camera daar moeilijker kan monteren. En dan moet je nog opletten dat je niet constant kabels en andere fietsonderdelen in je beeld hebt. Of je eigen benen als de camera te veel naar achteren hangt.
Comment
-
Rit van deze ochtend was zalig.
Ben niet afgegaan, kon goed mee en we gingen goed vooruit. (constant deelnemers inhalen en zelf maar 1 keer ingehaald worden)
Wel 3 keer onderuit gegaan op de modder, maar het lag dan ook verschrikkelijk vuil.
Denk wel dat ik eens andere banden moet steken, want in vgl met andere deelnemers had ik echt te weinig grip op de modderige stukken.
Comment
-
Met welke banden reed je?
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenDat is een standaard stuur, ter hoogte van de verdikking aan de stuurpen. Dus de dunnere stukken zijn, euh, dunner (). Ik weet het niet zeker, maar kan het 22,2 mm zijn?
Comment
-
Ik heb het niet over wat het meest voorkomt, maar een 25,4 mm MTB-stuur wordt toch nogal eens aangeduid als een standaardmaat, dit naast een oversized maat.
Uiteraard worden oversized sturen tegenwoordig meer gebruikt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenDat is een standaard stuur, ter hoogte van de verdikking aan de stuurpen. Dus de dunnere stukken zijn, euh, dunner (). Ik weet het niet zeker, maar kan het 22,2 mm zijn?
Tegenwoordig zijn ze verplicht van dikkere sturen te maken , dus heb je stuurpennen van 31.8mm die taperen naar 25.4
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten25.4 over de hele lengte dan.
Oversized is alleen de klemzone in het midden die 31.8 is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk BerichtenDaarstraks TT in Aarschot gereden, toch iets anders dan de platte kempen
'k zou daar wel meer willen gaan rijden maar dat heen en weer rijden zie ik zo tegenop he.
Maar ik vond er iets te veel volk, maar ik ben dan ook tijdens rush hour vertrokken (tss 8u en 8u30).
Ikwas beter een uur langer blijven liggen, dan moest ik tenminste niet aanschuiven voor de hellingen...
Maar euh, volgend jaar zien ze mij ginder terug!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door the Saint Bekijk Berichtenik was daar ook, TT's in de omgeving van Aarschot zijn steeds de moeite>
Maar ik vond er iets te veel volk, maar ik ben dan ook tijdens rush hour vertrokken (tss 8u en 8u30).
Ikwas beter een uur langer blijven liggen, dan moest ik tenminste niet aanschuiven voor de hellingen...
Maar euh, volgend jaar zien ze mij ginder terug!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk BerichtenIk wist niet dat het er zo druk aan toe ging op toertochten...
Beetje spijtig vind ik persoonlijk, want op uw gemak rijden vind ik één van de belangrijkste aspecten van mountainbiken.
(tenzij je rvv of zo meetelt, dan was dit nog niets )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk BerichtenIk zou vooral anderen ophouden, vrees ik, en daar heb ik helemaal geen zin in.
RVV, bestaat dat ook voor mountainbikes, of bedoel je voor koersfietsen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk BerichtenBen daar eens gaan rijden maar 'k vond dat de grond zo fel 'plakte'
Comment
Comment