Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten

Droog remmen? Daar hebben ze gisteren de kans niet toe gekregen.
    Maar ik denk niet dat er nog één levend wezen in de bos te vinden was, buiten mij dan.
    Ik verwachtte elk moment de politie voor lawaaihinder.
    Waren ze op?

Dan kan daar het probleem ook wel liggen natuurlijk.

Normaal gaan die wel wat slepen bij nat weer maar als ze compleet op zijn dan wordt dat metaal op metaal en dan kan het echt wel veel lawaai maken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
      Ik denk dat die beelden wat bedriegen.
      Hell, toen ik naar dat filmpje begon te kijken, dacht ik zelfs dat het een afdaling ipv een helling was. Maar als je dan ziet op welke versnelling die kerel rijdt en hoe die gewicht naar voor zet, moet het toch wel aardig bergop gaan.
      Overigens, op het moment dat die cameraman tegen die biker begint, lijkt het aanvankelijk of hij een Oost-Europees taaltje uitkraamt. Blijkt het 2 seconden later gewoon West-Vlaams te zijn.
      Gaat toch rtedelijk omhoog hoor, je moet op de hoek van de bomen letten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
        Gaat toch rtedelijk omhoog hoor, je moet op de hoek van de bomen letten.
        Wel ja. Die beelden bedriegen.
        Echter geen idee waar dat gefilmd kan zijn. In het Kluisbos heb je ook zulke stukken, maar ik geloof niet dat het daar is.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

Waren ze op?

Dan kan daar het probleem ook wel liggen natuurlijk.

Normaal gaan die wel wat slepen bij nat weer maar als ze compleet op zijn dan wordt dat metaal op metaal en dan kan het echt wel veel lawaai maken.
          Op? Zou dat niet wat rap zijn? Heb er nog maar iets van een 1000 km mee gereden.
          Ben zojuist weer gaan rijden en nu geen geluidshinder meer gehad.

Comment

Op? Zou dat niet wat rap zijn? Heb er nog maar iets van een 1000 km mee gereden.
            Ben zojuist weer gaan rijden en nu geen geluidshinder meer gehad.
            Mijn eerste setje is bijna 3000 km meegegaan.

De laatste 4 weken bijna uitsluitend in regen en modder gereden, geen 500 km en de blokjes zijn op, kan er nog 1 keer mee vertrekken denk ik ...

Comment

Mijn eerste setje is bijna 3000 km meegegaan.

De laatste 4 weken bijna uitsluitend in regen en modder gereden, geen 500 km en de blokjes zijn op, kan er nog 1 keer mee vertrekken denk ik ...
              Misschien een rare vraag maar hoe kan je bij remschijven zien/merken dat de remblokjes (bijna) aan vervanging toe zijn? (en zeg nu niet, wanneer je bike helemaal niet meer remt )
              Kan je dat makkelijk zien zonder dat helemaal open te smijten?

Ik weet het, ben nog wat een leek in deze dingen maar ooit... ooit wordt dat anders.

Comment

Misschien een rare vraag maar hoe kan je bij remschijven zien/merken dat de remblokjes (bijna) aan vervanging toe zijn? (en zeg nu niet, wanneer je bike helemaal niet meer remt )
                Kan je dat makkelijk zien zonder dat helemaal open te smijten?

Ik weet het, ben nog wat een leek in deze dingen maar ooit... ooit wordt dat anders.
                Als je het wiel er uit haalt en tussen de klauw kijkt kan je het wel zien hoor.

Ik heb nu wel makklelijke blokje om te verwijderen, als ik dus zie dat het niet erg veel meer is haal ik ze er al wel eens uit juist te kijken.

Als ze echt op zijn merk je het wel direct hoor, ijzer op ijzer he.

Comment

• Net 37km gereden met mijn vader's Cannondale en het heeft belachelijk veel deugd gedaan in dat nat modderig weertje!

Comment

• Oud vs. nieuw

Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Okido! Zal het in 't oog houden en anders horen we het ooit wel.

Wielen uithalen en banden wisselen kan ik al.
                      En het slepen van de remschijven verhelpen door 2 vijsjes los te draaien hoort ook al tot mijne praktijk.

Wel handig wanneer je bij je lbs komt en deze je steeds uitlegt en tips geeft over hoe en wat maar toch...

Comment

Oud vs. nieuw
                        Zal er één van dees eens naar kijken maar ik denk dat ze nog ok zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                          Net 37km gereden met mijn vader's Cannondale en het heeft belachelijk veel deugd gedaan in dat nat modderig weertje!
                          Zalig è. En in t begin wil je nog zoveel mogelijk de plassen en het slijk ontwijken maar iets later begin je het zelfs fijn te vinden om er net wel door te rijden.

Comment

Zalig è. En in t begin wil je nog zoveel mogelijk de plassen en het slijk ontwijken maar iets later begin je het zelfs fijn te vinden om er net wel door te rijden.
                            Herkenbaar! Alleen ben ik nu op zoek wat iets wat deftig materiaal me moet kosten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                              Gewoon een helling hé.
                              Ik denk dat ze hem getest hebben om er op een groter verzet op te rijden, want zó erg ziet het er niet uit.
                              Is een filmpje van mijn oudste broer zijn zoon , 5 jaar geleden nog nooit niks van sport gedaan en nu doet hij elke zaterdag en zondag meer dan 100 km met de mountainbike .
                              volgend jaar doet hij mee aan een wedstrijd in het zuiden van Frankrijk maar ben vergeten hoe het noemt

Comment

Ik denk dat die beelden wat bedriegen.
                                Hell, toen ik naar dat filmpje begon te kijken, dacht ik zelfs dat het een afdaling ipv een helling was. Maar als je dan ziet op welke versnelling die kerel rijdt en hoe die gewicht naar voor zet, moet het toch wel aardig bergop gaan.
                                Overigens, op het moment dat die cameraman tegen die biker begint, lijkt het aanvankelijk of hij een Oost-Europees taaltje uitkraamt. Blijkt het 2 seconden later gewoon West-Vlaams te zijn.
                                joat joat : westvloams

Comment

Wel ja. Die beelden bedriegen.
                                  Echter geen idee waar dat gefilmd kan zijn. In het Kluisbos heb je ook zulke stukken, maar ik geloof niet dat het daar is.
                                  Klopt , is in het kluisbos

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                                    Is een filmpje van mijn oudste broer zijn zoon , 5 jaar geleden nog nooit niks van sport gedaan en nu doet hij elke zaterdag en zondag meer dan 100 km met de mountainbike .
                                    volgend jaar doet hij mee aan een wedstrijd in het zuiden van Frankrijk maar ben vergeten hoe het noemt
                                    Den Tour de France.

Comment

Roc d'Azur misschien?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                        Roc d'Azur misschien?
                                        Yep is deze , ergens in Oktober ofzo ( 2011)

Comment

Nog nooit niks? Altijd iets dus?
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X