Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Een Selle Italia is al een prima merk van zadels, dus dat is al oké. Voorts kan ik niet meepraten over vrouwenzadels, ik heb er namelijk nog geen geprobeerd.
    Dat verbaast me.

Comment

• De merknaam is weinig zeggend. Die doet er zelfs weinig toe. Een zadel moet vooral goed zitten.
      Fizik heeft ook een goeie reputatie op vlak van zadels, maar ze hebben modellen in hun gamma die bij veel mensen als te hard en te oncomfortabel worden ervaren.
      Houd in ieder geval rekening met de vorm van het zadel. Bv.: sommigen hebben graag een recht zadel, anderen hebben er liever eentje dat wat hol is (in zijaanzicht). Dat is toch al één ding om rekening mee te houden.
      Of vraag in de winkel of je een paar zadels kan testen. Eventueel bij fietsen in de showroom. Een halve minuut op een zadel zitten, zegt dan wel niet zo heel veel, maar het is beter dan niets.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
        Dat verbaast me.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
          De merknaam is weinig zeggend. Die doet er zelfs weinig toe. Een zadel moet vooral goed zitten.
          Ik doel op het feit dat het een goed merk is hé. Op het vlak van afwerking enzomeer...

Dat het goed moet zitten weet mijn gat ook...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            Ik doel op het feit dat het een goed merk is hé. Op het vlak van afwerking enzomeer...

Dat het goed moet zitten weet mijn gat ook...
            Ik wou het gewoon eens expliciet vermelden. Mijn post was trouwens voornamelijk naar onze vriendin gericht.
            120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik denk er toch stilaan aan om mij een vrouwenzadel aan te schaffen. Ik ga hiervoor waarschijnlijk de raad van mijn lbs opvolgen maar wil hier toch al ff van de kenners horen welk merk de voorkeur krijgt.

Mijn eerste gevoel ligt momenteel bij dit zadel.
              Amtijd zeker eerst eens uittesten. Ik heb hier 3 zadels liggen die er wel leuk uitzagen maar mijn achterwerk was het daar al snel niet mee eens.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
                Ja, mij meer geergerd aan mijne velomaker
                Traparmmen die voorderri raken als ge op de grote plateau zit
                Op ne pas afgemonteerde nieuwe kader
                Modder is mtb in :Be he, dat stoort me niet
                Heb nu wel een fiets afgemonteerd voor muddy rides
                (wel de Rohloff vergeten te speccen)
                Nu wacht wel op de Pinion
                Welke vlomaker ? Pm is ok

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gillio Bekijk Berichten
                  Even de stelling ontkrachten ( net nog even alles doorlezen en het gaat hier blijkbaar over wie prioritair tussenkomt , dus cfr mijn volgende posts ... )

Stel dat je een hospitalisatieverzekering hebt en een ongevallenverzekering,
                  dan kan je gerust bij een ongeval beide verzekeringen aanspreken.

Stel dat je door het mtb-ongeval , gehospitaliseerd moet worden ( dan komt de hospverzekering tussen ) en je nadien bv een blijvende invaliditeit hebt van bv 5%
                  ( dan zal de ongevallenverzekering tussenkomen )

Veel mtb'ers hebben zo géén persoonlijke ongevallen , dus is het inderdaad raadzaam
                  om zich bij een organisatie aan te sluiten. Let op de kapitalen van die polissen zijn ook niet
                  om achterover te vallen , maar eerder een doekje tegen het bloeden.

Ga trouwens eens die kapitalen opzoeken
                  Mijn stelling blijft gewoon gelden.

Comment

• @ W3N : mijn vriendin doet 15000km per jaar met de fiets, ze heeft ook ooit een vrouwenzadel geprobeerd en dat was in haar geval een serieuze verslechtering (ze heeft er 3x mee gereden en dat was het). Nu rijdt ze al jaren redelijk tevreden op een Fizik Gobi

Maar zoals gezegd : dat verschilt sterk van persoon tot persoon. Ik dacht dat je van Selle Italia verschillende zadels kon uitproberen, mijn vorige fietsenmaker had zo toch de vsch zadels beschikbaar om te testen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                      Welke vlomaker ? Pm is ok
                      bwa, halve draai aan een schroefke en dan was't ok,
                      'k had dat "onderweg" moeten oplossen ipv te bleiten,
                      is uiteindelijk afstellingswerk dat ge laat bijwerken na de fiets "ingereden" te hebben,
                      maar ja, bibi dook recht de modder van Ottenburg in...

PM volgt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                        De merknaam is weinig zeggend. Die doet er zelfs weinig toe. Een zadel moet vooral goed zitten.
                        Fizik heeft ook een goeie reputatie op vlak van zadels, maar ze hebben modellen in hun gamma die bij veel mensen als te hard en te oncomfortabel worden ervaren.
                        Houd in ieder geval rekening met de vorm van het zadel. Bv.: sommigen hebben graag een recht zadel, anderen hebben er liever eentje dat wat hol is (in zijaanzicht). Dat is toch al één ding om rekening mee te houden.
                        Of vraag in de winkel of je een paar zadels kan testen. Eventueel bij fietsen in de showroom. Een halve minuut op een zadel zitten, zegt dan wel niet zo heel veel, maar het is beter dan niets.
                        Dat een merknaam weinig zeggend is weet ik ook wel maar je moet ergens beginnen. Je kan het vergelijken met een mtb in de Carrefour kopen of een degelijk merk bij een degelijke lbs. Geef mij het laatste dan maar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                          @ W3N : mijn vriendin doet 15000km per jaar met de fiets, ze heeft ook ooit een vrouwenzadel geprobeerd en dat was in haar geval een serieuze verslechtering (ze heeft er 3x mee gereden en dat was het). Nu rijdt ze al jaren redelijk tevreden op een Fizik Gobi

Maar zoals gezegd : dat verschilt sterk van persoon tot persoon. Ik dacht dat je van Selle Italia verschillende zadels kon uitproberen, mijn vorige fietsenmaker had zo toch de vsch zadels beschikbaar om te testen.
                          Zoals ik in mijn eerste bericht reeds heb vermeld, ben ik sowieso van plan om bij mijn lbs langs te gaan en daar enkele zadels te testen maar ik wil zelf, uit interesse, al een beetje geïnformeerd zijn.

Btw, ik rijd met moeite 15000km/jaar met mijn cabje.

Comment

• Hoeveel moet je zo rekenen om een aanvaardbare (al dan niet 2dehands) mountainbike op de kop te tikken?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                              Hoeveel moet je zo rekenen om een aanvaardbare (al dan niet 2dehands) mountainbike op de kop te tikken?
                              Is afhankelijk wat jij verlangt van een mtb en waarvoor je deze wenst te gebruiken.
                              Moest ik vandaag eentje kopen dan zou ik terug voor de Cube Acid gaan of een modelletje hoger, nl. Cube LTD Comp.
                              De Acid 2011 heeft een nu oa. een SLX crankstel en is voorzien van een 10-speed ipv een 9-speed zoals bij de Acid 2010.

Des te duurder/hoger in model dat je bij Cube gaat, des te sportiever wordt ook de zithouding.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                                Hoeveel moet je zo rekenen om een aanvaardbare (al dan niet 2dehands) mountainbike op de kop te tikken?
                                Climb bikes
                                Prijs kwaliteit dik ok
                                Vanaf 2xper week: 'XT'-aandrijving, anders slx

Comment

Is afhankelijk wat jij verlangt van een mtb en waarvoor je deze wenst te gebruiken.
                                  Moest ik vandaag eentje kopen dan zou ik terug voor de Cube Acid gaan of een modelletje hoger, nl. Cube LTD Comp.
                                  De Acid 2011 heeft een nu oa. een SLX crankstel en is voorzien van een 10-speed ipv een 9-speed zoals bij de Acid 2010.

Des te duurder/hoger in model dat je bij Cube gaat, des te sportiever wordt ook de zithouding.
                                  Knappe fiets die eerste, maar das dan puur op looks.

Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
                                  Climb bikes
                                  Prijs kwaliteit dik ok
                                  Vanaf 2xper week: 'XT'-aandrijving, anders slx
                                  Welke punten let je het beste op? Momenteel heb ik nog niet echt veel ervaring en zeker geen kennis van wat goede merken zijn, wat te vermijden...

Comment

• Prijs/kwaliteit ben je nog altijd best af met een goede tweedehands, maar het nadeel is dat je blijkbaar (nog) geen verstand van fietsmateriaal hebt...

Om een voorbeeld te geven, en qua prijs kan er wellicht wel wat af... http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=84835
                                    Last edited by ; 19/11/2010, 22:52.

Comment

• Wat wil je (waar) gaan doen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
                                        Wat wil je (waar) gaan doen?
                                        Fietsen in het bos?

Comment

• Mijn kennis van het mountainbikewereldje is heel beperkt. Voor hands on advies maar meerdere opinies lijken me altijd interessant.
                                          Ik heb recent met mijn vader's fiets gereden (een Cannondale maar ik laat de naam zo snel mogelijk weten) en die is me goed bevallen.
                                          Agiel, licht, frameformaat, de vering vond ik te zacht maar blijkbaar kon ik meer instellen als verwacht,... Ook de derailleur was ik niet echt tevreden van, niet altijd supernauwkeurig, soms eens 'terugspringen'.
                                          In vergelijking met andere fietsen die ik gereden heb viel me vooral de wendbaarheid op, ik had de neiging altijd over te corrigeren bij wijze van spreken.

Geen idee of jullie hier iets mee zijn maar ik zoek zelf ook lustig verder.

Comment

Working...
                                          X